شناسهٔ خبر: 26262153 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

روند واگذاری تالار بزرگ شیراز به بخش خصوصی تسهیل می شود

به گزارش ایرنا علی اصغر کاراندیش، پنجشنبه در دیدار با استاندار فارس در شیراز با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه تالار بزرگ شیراز افزود: در کنار آسان سازی روند

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا علی اصغر کاراندیش، پنجشنبه در دیدار با استاندار فارس در شیراز با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه تالار بزرگ شیراز افزود: در کنار آسان سازی روند واگذاری این طرح به بخش خصوصی، افزون بر اعتبارات استانی که برای این پروژه اختصاص داده شده، اعتباراتی از محل منابع این وزارتخانه به این طرح تخصیص داده خواهد شد.

** در واگذاری طرح ها به بخش خصوصی فرصت سوزی نشود
استاندار فارس هم در این دیدار بیان کرد: از بدو ورود به این استان (شهریور 96) توجه به زیرساخت های فرهنگ و هنر را در دستور کار قرار داده ام و با توجه به اینکه تکمیل طرح های فرهنگی در دست احداث در شیراز به دلیل شرایط مالی و اعتبارات دولتی،
روند کندی داشت برای شتاب بخشیدن به این روند، بر آن شدیم که تکمیل این طرح ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
اسماعیل تبادار افزود: تا کنون چندین پروژه فرهنگی نیمه تمام دولتی برای تکمیل و بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شده و آماده واگذاری تالار بزرگ شهر شیراز نیز به این بخش هستیم.
وی، تالار بزرگ شیراز را یکی از نیازهای اصلی این کلانشهر دانست و گفت: این پروژه باید در شان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهر شیراز ساخته و همایش های بزرگ استانی و ملی نیز در این مجموعه برگزار شود.
تبادار با بیان اینکه تالار بزرگ شیراز، سومین پروژه بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر این کلانشهر است، اظهار داشت: پروژه سعدی شناسی و موزه مشاهیر، 2 پروژه بزرگ دیگر در این حوزه است که به بخش خصوصی واگذار شده و مجموعه سعدیه تا چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار فارس با اشاره به ظرفیت ایجاد شده در بودجه سال 97 برای بهره گیری از قابلیت های بخش خصوصی، گفت: کارگروه ویژه ای در این استان تشکیل شده و اتاق بازرگانی به عنوان مرکز بخش خصوصی در فارس در این کارگروه حضور خواهد داشت تا از ظرفیت ایجاد شده در این زمینه به بهترین نحو استفاده شود.
تبادار بیان کرد: این کارگروه که متشکل از دستگاه های فرهنگی استان است، مسایل مختلف فرهنگی این منطقه را رصد می کند، همچنین این کارگروه ساماندهی پروژه ها، اماکن تاریخی و احیای کاروانسراها را از طریق بخش خصوصی در دستور کار قرار داده است.
استاندار فارس ادامه داد: در واگذاری طرح ها به بخش خصوصی ضمن رعایت همه ضوابط و اصول کارشناسی نباید فرصت سوزی شود بلکه باید روند صدور مجوزهای لازم آسان شود تا موجب دلسردی سرمایه گذاران در این عرصه نشود.
تبادار بیان کرد: استان فارس در حوزه های مختلف اعم از تاریخی، فرهنگی، هنری و مذهبی دارای جایگاه ویژه ای در سطح ملی و بین المللی است و از دیر باز فارس به عنوان استانی فرهنگی و تاریخی شناخته شده است.
وی افزود: برای پاسخگویی هرچه بهتر به جامعه هنرمندان استان فارس باید با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حداقل امکانات، حداکثر بهره وری را داشته باشیم و در عرصه فرهنگ و هنر، کارکردها مناسب و در شان این استان باشد.
کلنگ مجموعه تالار مرکزی شیراز سال 1390 به زمین زده شد و قرار است در زمینی به مساحت 18هزار متر مربع با زیربنای 20هزار متر مربع احداث شود. این مجموعه از سال 1392 در حال ساخت است.
قرار است سالن همایش 2هزار نفری با زیربنای 400 مترمربع ، نگارخانه، اتاق موسیقی و تئاتر در این مجموعه ساخته شود.
6122 /6118
انتهای پیام

نظر شما