شناسهٔ خبر: 26262048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

16درصد اشتغال استان بوشهردربخش کشاورزی است

به گزارش ایرنا، محمد تقی منوچهری روز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت تولیدات محصولات کشاورزی استان بوشهر با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی افزود: سالانه یک میلیون و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، محمد تقی منوچهری روز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت تولیدات محصولات کشاورزی استان بوشهر با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی افزود: سالانه یک میلیون و 400 هزار تن انواع محصول در حوزه کشاورزی استان بوشهر تولید می شود.
وی اظهارداشت: پارسال 150 هزار تن محصولات کشاورزی استان بوشهر به ارزش 348 میلیون دلار به کشورهای مختلف صادر شد.
منوچهری افزود: سال 96 از محدود سال هایی بود که کشاورزان بوشهری محصولات خود را بدون نیاز به خرید توافقی یا تضمینی دولت با قیمت مناسب به بازار ارائه کردند.
رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: درشرایط کنونی کمبود آب اصلی‌ترین چالش عرصه کشاورزی استان است که برای مقابله با این وضعیت طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان تدوین و اجرایی شده است.
منوچهری از تجهیز 30 هزار و 600 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر به سیستم آبیاری نوین خبرداد و گفت: سال گذشته 375 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تحت سیستم آبیاری نوین قرار گرفت.
وی با اشاره به سرمایه‌گذاری 400 میلیارد ریالی برای تبدیل آبیاری اراضی کشاورزی استان بوشهر به شیوه نوین در سال گذشته اظهارداشت: طرح نخلستان برای تبدیل آبیاری سنتی به نوین در اراضی استان اجرایی شده که در این راستا طرح مطالعاتی 2 هزار و 570 هکتار اراضی بخش سعدآباد دشتستان تکمیل شد و آبیاری این اراضی امسال به تحت فشار تبدیل می‌شود.
منوچهری ادامه داد: با هدف اجرا طرح یاد شده مطالعات 16 هزار و 400 هکتار از نخلستان بخش های شبانکاره و آبپخش شهرستان دشتستان در حال انجام است.
وی اضافه کرد: طرح مطالعاتی یاد شده اکنون 95 درصد پیشرفت دارد و پیش بینی می شود اجرا طرح نخلستان از تابستان سال 88 در آبپخش و شبانکاره اجرایی شود.
رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود:در سال 95 مقدار 124 هکتار اراضی این استان تبدیل به کشت گلخانه‌ای شد که در سال گذشته به 199 هکتار افزایش یافت و امسال نیز برای 150 هکتار برنامه‌ریزی شده است.
7212/6045
انتهای پیام

نظر شما