شناسهٔ خبر: 26261994 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

52 مدرسه خراسان شمالی برای پذیرش مسافران تجهیز شد

احمد آذری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح تابستانی امسال، مسافران عبوری از این استان در 425 کلاس درس اسکان می یابند که این تعداد

صاحب‌خبر - احمد آذری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در طرح تابستانی امسال، مسافران عبوری از این استان در 425 کلاس درس اسکان می یابند که این تعداد کلاس درس در 52 آموزشگاه هفت شهرستان تجهیز و برای پذیرایی از مسافران آماده شده است.
وی با بیان اینکه پذیرش مسافران تابستانی در تمام شهرستان ها به غیر از راز و جرگلان انجام می شود افزود: مدارس استان در سطح 'الف' و 'ب' تجهیز شده اند که 223 کلاس درس در رده 'الف' و 104 کلاس درس در رده 'ب' برای اسکان مسافران آماده شده اند.
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه کلاس های رده 'ب' از تجهیزات کمتری نسبت به کلاس های رده 'الف' برخوردار هستند اظهار داشت: حدود 100 کلاس درس به صورت ویژه برای پذیرش مسافران تجهیز شده اند که این کلاس ها امکانات بیشتری نسبت به کلاس های رده 'الف' دارند.
آذری افزود: سه خانه معلم در شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان و اسفراین برای پذیرش مسافران آماده شده است.
وی با بیان اینکه اسکان مسافران تابستانی از 25 خرداد ماه در استان آغاز شده است و تا نیمه شهریورماه ادامه دارد گفت: پس از 15 شهریورماه، مسافران در مدارس پذیرش نمی شوند و تنها فرهنگیان در سه خانه معلم در بجنورد، آشخانه و روستای رویین اسفراین اسکان می یابند.
رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: قیمت مناسب و تامین امنیت مسافران یکی از دلایل استقبال مسافران برای اسکان در مدارس است.
در طرح اسکان تابستانی پارسال 35 هزار نفر در مدارس استان اسکان یافتند و پیش بینی شده است امسال 38 هزار مسافر در مدارس استان پذیرش شوند.
استان خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که در تعطیلات نوروز هر سال مسافران زیادی از این خطه گذر می کنند.
7185/ 6042
انتهای پیام

نظر شما