شناسهٔ خبر: 26261857 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

آشنایی با ام‌اس در سمفونی لک‌لک‌ها

عصر امروز در تالار ایران فرهنگستان هنر، در نگارخانه‌های آینه و خیال، آثاری به نمایش درمی‌آید که در تمام آنها به یک بیماری توجه شده و هر کدام زاویه‌ای برای آشنایی بیشتر با بیماری ام‌اس را پیش چشم مخاطبان می‌گشایند.

صاحب‌خبر -

نمایشگاه «سمفونی لکلکها» حدود 500 اثر در شش رشته هنری از جمله نقاشی، عکاسی، تصویرسازی، پوستر، کاریکاتور، مجسمه و نیز بخش خلاقیت ادبی داستان، شعر و فیلمنامه نویسی و میز بخش هنرهای سنتی و صنایع دستی را تدارک دیده که ابعاد مختلف بیماری اماس را در زندگی مبتلایان به این بیماری رونمایی میکنند. این آثار از میان چند هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه این انجمن، توسط هیات داوران انتخاب و برای ارائه به نمایشگاه راه یافتهاند.

مرکز فرهنگی هنری صبا برگزارکننده این نمایشگاه است و این سومین جشنواره فرهنگی هنری انجمن اماس است که در این مرکز وابسته به فرهنگستان هنر برگزار میشود. بخش جنبی این جشنواره، به نمایش آثار مهرداد شهلایی هنرمند عکاس اختصاص دارد که 25سال مبتلا به اماس بوده، به قله اورست صعود کرده و روایتی تصویری از این صعود را پیش چشم گذاشته است. «سمفونی لک لکها» تا 15 تیرماه ادامه خواهد داشت.

نظر شما