شناسهٔ خبر: 26261769 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

تاکید دوباره توتال بر خروج از ایران

شرکت فرانسوی توتال که سال گذشته قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی را با ایران امضا کرد، مجددا تاکید کرد که به علت تحریم‌های آمریکا، ایران را ترک خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

پاتریک پویانه مدیرعامل توتال گفت: اداره یک شرکت بینالمللی بدون دسترسی به تأمین مالی آمریکا یا سهامداری آمریکا، غیرممکن و این واقعیت جهان است که ما حق معامله با ایران را نداریم.

پویانه، در سمینار اوپک در وین گفت: «یک شرکت بینالمللی مانند توتال وجود ندارد که بتواند در هر کشوری با وجود تحریمهای ثانویه کار کند. ما این حق را نداریم. این واقعیت جهان است.»

وی اذعان کرد که ممکن است موضعش با (موضع) رهبران اروپایی سازگار نباشد. اتحادیه اروپا تلاش میکند تا با تصویب قوانینی با هدف حمایت از شرکتهای این اتحادیه که مبادلات تجاری با ایران دارند، توافق هستهای را نجات دهد.

پویانه با این حال گفت: من باید واقعبین باشم و با واقعیت روبرو شوم. واقعیت این است که سرمایه جهان اکنون در دست آمریکاست... آیا درست است در این جهان آمریکا (از این سرمایه) ... برای اعمال برخی قوانین برای دیگر کشورها استفاده میکند؟ این یک بحث است. توتال کمتر از 40 میلیون یورو یا حدود 46میلیون دلار در پروژه عظیم پارس جنوبی هزینه کرده است.

نظر شما