شناسهٔ خبر: 26261593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

اخبار

خانه ملت| عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از بررسی چگونگی جلوگیری از بابک زنجانی‌های جدید و دور زدن تحریم‌ها در نشست اخیر ستاد متبوعش خبر داد.

صاحب‌خبر -

جلوگیری از ایجاد بابک زنجانی‌های جدید

خانه ملت| عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از بررسی چگونگی جلوگیری از بابک زنجانی‌های جدید و دور زدن تحریم‌ها در نشست اخیر ستاد متبوعش خبر داد.

عزت‌الله یوسفیان ملا با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی پس از چندین ماه تعطیلی درباره دستورکار آخرین نشست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی توضیح داد: نشست درباره زمین‌خواری و صدور احکام ورشکستگی که با حکم ورشکستگی برخی اموال بانک‌ها را بالا می‌کشند از گذشته دستورکارهایی داشت که بحث‌هایی در این جلسه در این خصوص صورت گرفت.

نماینده آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل مباحث تحریم بخش عمده این نشست به مسائل تحریم اختصاص یافت، یادآور شد: در این نشست در این باره که در زمان تحریم‌ها چه اقداماتی شود تا مفاسدی که در تحریم‌های قبلی همانند بابک زنجانی رخ داد یا اینکه هر فردی اعلام می‌کرد که نفت به من داده تا بفروشم و پول آن را به خزانه بازگردانم اما بیت‌المال را بالا کشیدند، تکرار نشود. وی افزود: در این نشست روی این موضوع بحث شد که برای فروش نفت و جابه‌جایی پول باید از تجارب قبلی استفاده شود تا بیت‌المال به هدر نرود.

یوسفیان‌ملا با اشاره به برخی تبعات دوره قبلی تحریم‌های ظالمانه علیه ایران ادامه داد: به دلیل دور زدن برخی افراد در دوره قبلی تحریم‌ها، ضراب اکنون در زندان بوده و چند بانک نیز جریمه شده و عده‌یی نفت گرفته و پول آن را نداده‌اند که باید از این تجربیات گذشته درس گرفت. عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: اگر لازم شد ستاد هر هفته جلسه برگزار می‌کند تا با اعمال نظارت شاهد فسادهای قبلی برای دور زدن تحریم‌ها نباشیم و عده‌یی از نمد تحریم برای خود کلاهی ندوزند.

صادرات غیرنفتی از 11میلیارد دلار گذشت

ایرنا| رییس کل گمرک ایران گفت: از ابتدای امسال تا 27خردادماه، ارزش صادرات غیرنفتی کشور با افزایش قابل توجهی به 11میلیارد و 242میلیون دلار رسید.

«فرود عسگری» رییس کل گمرک ایران درباره آخرین آمار جدید تجارت خارجی کشور افزود: ارزش صادرات غیر نفتی کشورمان تا مدت یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل 21درصد افزایش داشته است. وی در خصوص واردات انواع کالا به کشور نیز گفت: در همین مدت واردات به‌طور تقریبی با رشد منفی 5درصد همراه شده است.

به گفته عسگری، آمارهای گمرک نشان می‌دهد در مجموع ارزش واردات کشورمان به 9میلیارد و 984 میلیون دلار رسیده است. رییس کل گمرک ایران با بیان اینکه تراز تجاری کشور همچنان مثبت است، گفت: مازاد تراز تجاری کشور تا 27خرداد ماه امسال از مرز یک‌میلیارد و 258 میلیون دلار فراتر رفت. عسگری افزود: روند کار ترخیص و انجام تشریفات گمرکی در گمرکات حالت عادی دارد. همچنین تخصیص ارزی که توسط بانک مرکزی برای کالاهای اساسی انجام شده، تقریبا روند عادی خود را طی می‌کند.

تاکید کرباسیان بر مذاکره با مقامات «اوبربانک» اتریش

ایرنا| وزیر اقتصاد و دارایی ایران که به وین پایتخت اتریش سفر کرده، اظهار کرد که درباره آینده همکاری‌های بانکی اوبر با ایران رایزنی خواهد کرد.

مسعود کرباسیان پس از پایان اجلاس وزرای صندوق توسعه بین‌الملل اوپک در گفت‌وگو با ایرنا درباره برخی شایعات در زمینه آینده همکاری‌های اوبربانک با ایران گفت: خبری درباره تعلیق این همکاری دریافت نکرده‌ام؛ در این رابطه روز (جمعه) با مقامات این بانک مذاکره خواهم کرد.

وی ادامه داد: بخشی از خط اعتباری که باید مورد استفاده قرار بگیرد، در جریان است و آنها (بانک اوبر) اعلام نکرده‌اند که این همکاری تعلیق شده باشد. این همکاری البته زمان برده است اما پیامی مبنی بر تعلیق خط اعتباری دریافت نکردیم.  وزیر اقتصاد و دارایی گفت که فردا با وزیران و مسوولان اتریش در این زمینه مذاکره خواهد کرد. کرباسیان همچنین درباره ملاقات‌های دوجانبه در حاشیه اجلاس گفت: دیروز جلسه خوبی با معاون نخست‌وزیر و وزیر دارایی اسلواکی داشتیم. او تاکید کرد که پراگ به حفظ برجام متعهد است، همکاری‌های خود با ایران را ادامه می‌دهد و قرار شد به عنوان عضو اتحادیه اروپا این مذاکرات را با اتحادیه به‌ ویژه در زمینه مسائل بانکی، سرمایه‌گذاری و نفتی دنبال کند.

وی اضافه کرد که در کمیسیون مشترکی که در تهران برگزار می‌شود، مسائل مختلف همکاری‌های دوجانبه دنبال خواهد شد.

کرباسیان دیروز به‌ منظور شرکت در سی و نهمین اجلاس وزرای صندوق توسعه بین‌المللی اوپک وارد وین پایتخت اتریش شد.

«بیژن نامدارزنگنه» وزیر نفت کشورمان نیز به ‌منظور شرکت در هفتمین سمینار بین‌المللی و یک‌صد و هفتاد و چهارمین نشست اوپک به وین سفر کرده است. زنگنه دیروز در نخستین روز برگزاری این سمینار طی سخنانی بر سیاست‌زدایی بازار نفت تاکید و توجه به این مساله را لازمه برقراری ثبات در بازار نفت به سود تولیدکننده و مصرف‌کننده توصیف کرد.

 

نظر شما