شناسهٔ خبر: 26261557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

نگرش های نامناسب به نخبگان کنار گذاشته شود

به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت شهید چمران و روز بسیج اساتید اظهار داشت: باید امکانات را برای این افراد توانمند فراهم کرده و از دانش

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت شهید چمران و روز بسیج اساتید اظهار داشت: باید امکانات را برای این افراد توانمند فراهم کرده و از دانش تولیدی آنان استفاده کنیم.
وی ادامه داد: مدرسان دانشگاه ها دانشجویان خود را توانمند، خلاق و اُمیدوار به آینده تربیت کنند تا کارآفرین باشند.
استاندار هرمزگان اضافه کرد: نیروی انسانی منبع خلق ثروت است و کشورهایی مانند ژاپن و کره جنوبی با بهره گیری از سرمایه انسانی خود پیشرفت کرده اند.
همتی ابراز داشت: باید به جایی رسید که از هر یک هزار دانشجو و دانش آموخته دانشگاه های استان، افزون بر 500 نفر اقدام به تاسیس شرکت دانش بنیان کنند و این نهادهای علمی آموزشی برای هر مساله استان یک راه حل بدهند.
وی خاطر نشان کرد: آمریکا نخبگان سایر کشورها را جذب و برای آنها هزینه می کند و از دانش تولیدی آنها برای مقاصد خود استفاده می کند.
رییس کارگروه اقتصاد مقاومتی هرمزگان اضافه کرد: آمریکایی ها برای به زانو در آوردن ملت ایران نبرد اقتصادی راه انداخته و به ناکارآمدی های دیوان سالاری اداری امید بسته اند تا با ایجاد اختلال اقتصادی، بحران ارزی و مشکل های اقتصادی و مالی مردم را به خیابان ها بکشانند.
وی گفت: کشوری می تواند در این نبرد پیروز باید که دارای قدرت اقتصادی، فرهنگی و سیاسی باشد و باید تلاش کنیم از این تهدید برای کشور بزرگترین فرصت ها را خلق کنیم.
*** راه اندازی سه اندیشکده در هرمزگان
رییس بسیج اساتید هرمزگان هم در این آیین اظهار داشت: ایران حدود 50 اندیشکده دارد و به تازگی سه اندیشکده در استان راه اندازی شده است و تا پیش از این هیچ اندیشکده ای نداشت.
احسان کامرانی بیان کرد: این اندیشکده ها در راستای کمک به حل مشکل های هرمزگان راه اندازی شده اند و می توانند با کنار زدن فرآیندهای دست و پاگیر اداری کمک خوبی برای مدیران اجرایی باشند.
احسان کامرانی افزود: این اندیشکده ها شامل اجتماعی و فرهنگی، آب و محیط زیست و اندیشکده اقتصاد و اقتصاد دریا محور است.
*** تزریق نااُمیدی سهم مهلکی برای جامعه است
رییس دانشگاه علمی کاربردی هم در این آیین ابراز داشت: برخی افراد دارای تریبون، نااُمیدی به جامعه تزریق می کنند که جای تعجب دارد و سهم مهلکی برای جامعه است.
موسی جاودان افزود: در هیچ کشوری چنین کاری با مردم خود نمی کنند.
وی بیان داشت: معلمان، مدرسان دانشگاه ها و مسوولان باید به جامعه اُمید ببخشند.
*** دانشگاه هاعشق به وطن را در دل دانشجویان جای دهند
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: دل دانشجویان را باید از عشق به وطن و پرچم کشور پر کنیم و از بزرگنمایی مشکل های اقتصادی پرهیز شود.
سردار رضا ترابی بیان داشت: مشکل مانند همه کشورها در ایران هم وجود دارد و هیچ دولتی به تنهایی قادر به حل آنها نیست.
وی بیان کرد: همه باید برای حل مساله اقتصادی وارد گود شوند و از نشستن در بیرون آن و نقد کردن بپرهیزند زیرا پشت تریبون نقد کردن هنر نیست.
3219/2094
انتهای پیام

نظر شما