شناسهٔ خبر: 26261394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

حضور بانوان در عرصه های مدیریتی به توسعه جامعه کمک می کند

امیرجانبازی روز پنجشنبه در جلسه بانوان شاغل در ادارات شهرستان لاهیجان اظهارداشت: باید به توانمندسازی زنان توجه بیشتری شود و به همین دلیل زنان باید در عرصه

صاحب‌خبر - امیرجانبازی روز پنجشنبه در جلسه بانوان شاغل در ادارات شهرستان لاهیجان اظهارداشت: باید به توانمندسازی زنان توجه بیشتری شود و به همین دلیل زنان باید در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی حضور بیشتری داشته باشند که در این زمینه محدودیتی در شهرستان وجود ندارد.
وی با بیان این که خانم های جامعه باید به این باور برسند که توانمند هستند تاکید کرد: شرایط حضور برای قشر بانوان در جامعه مهیا شود و خودشان نیز با ورود در این زمینه فعال باشند.
وی با اشاره به مشکلاتی که برای کشور در مقطع فعلی پیش آمده است تصریح کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مطرح می کنند مردان و زنان در کنار هم و به دور از تفاوت های جنسیتی باید در کنار هم باشند تا کشور از این پیچ مشکلات ایجاد شده توسط دشمنان به خوبی عبور کند .
وی با تاکید بر سیاست های دولت و استاندار گیلان مبنی بر استفاده از توان بانوان و جوانان در عرصه های سیاسی ، اجتماعی و مدیریتی گفت:حضور زنان در جایگاه مدیریتی شهرستان لاهیجان 13درصد بود که طی شش ماه اخیر این رتبه به 22درصد رسیده است که 9 درصد رشد نشان می دهد و این افزایش تا 30درصد هم خواهد رسید.
وی تصریح کرد: حوزه بانوان شهرستان لاهیجان خیلی خوب فعال است و در شرایط بحرانی باید همه دست به دست هم دهیم و بانوان خود را همگام با آقایان بدانند و از امکانات برابر در همه دستگاهها استفاده کنند و در مسایل سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی فعالتر شوند تا با همدلی و هم افزایی به رشد و توسعه شهرستان کمک شود .
سرپرست فرمانداری لاهیجان تاکید کرد: بانوان مشاور ادارات فقط مشاور مدیر حوزه کاری خود نیستند بلکه مشاوران همه بانوان به عنوان بهره برداران از امکانات آن حوزه به شمار می روند.
جانبازی اظهارداشت:شهرستان لاهیجان در بسیار از بخش ها مستعد است و ظرفیت بالایی در بخش های فرهگی ، ورزشی و اقتصادی دارد که تجهیز و نوسازی دو هزار و 800هکتار اراضی کشاورزی آن در سال جاری نیز قابل توجه است.
وی با اشاره به اجرای طرح کاداست (طرح اطلاعات هندسی جامع از محدوده کلیه املاک کشور) در این شهرستان خاطرنشان کرد: اجرای طرح کاداست که می تواند کشاورزی شهرستان، استان و کشور را متحول کند به عنوان آزمونه (پایلوت ) کشوری در 43هزارهکتار اراضی کشاورزی شهرستان لاهیجان در حال اجراست که از مزایای آن مشخص شدن محدوده های اراضی ، تعیین مالکیت ها و جلوگیری ازتغییر کاربری های غیر مجاز است و به معنای شناسنامه دار شدن اراضی این شهرستان و به عنوان یکی از امور زیربنایی این شهرستان محسوب می شود .
وی اظهارداشت:در حوزه گردشگری، لاهیجان را به عنوان عروس شهرهای ایران می شناسند تلاش بر این است که به گونه ای برای این شهرستان برنامه ریزی شود که در سطح استان و کشور شهرستانی زیبا و الگو مطرح شود .
وی ادامه داد: اقامت مسافران و گردشگرانی که در این شهرستان حضور پیدا می کنند بسیار اندک بود و تلاش بر این شد که زمان اقامت و حضور مسافران را بیشتر بکنیم و وقتی مسافران مقصد حرکت خود را لاهیجان قرار می دهند، تصمیم بگیرند که در این شهرستان اتراق کند.
وی تصریح کرد: درحالی که متوسط اقامت در این شهرستان بطور متوسط نصف روز بود با ایجاد مجتمع های گردشگری ، آپارتمانی و هتل ها و آماده سازی واحدهای اقامتی و خانه کاشانه ها این میزان طی شش ماه اخیر بویژه در تعطیلات نوروز بطور متوسط به بیش از یک روز افزایش یاقته است که اقامت بیشتر مسافران به امور اقتصادی و توریستی شهرستان کمک می کند.
نماینده عالی دولت در شهرستان لاهیجان با اشاره به تلاش هایی که برای رسیدن شهرستان لاهیجان به جایگاه واقعی خود در بخش گردشگری در جریان است ، گفت: به منظور دسترسی بهتر مردم لاهیجان به ساحل دریا جاده های دسترس این مسیرها درحال آسفالت و تعریض قرار دارند تا مردم بتوانند بطور مستقیم از لاهیجان به ساحل برسند .
وی همچنین اظهارداشت:سیستم درمانی بخش خصوصی و دولتی شهرستان این ظرفیت را دارد که به عنوان قطب درمانی و بهداشتی شرق گیلان تبدیل شود و این موضوع در دستور کار مدیران شهرستان قرار دارد.
جانبازی به انتقال رییس اداره ورزش و جوانان این شهرستان به استان بدون هماهنگی با فرمانداری و روشن نکردن تکلیف مدیریت این اداره انتقاد و تصریح کرد : انتخاب یک بانو به عنوان مدیرکل ورزش استان گیلان جای خوشبختی است و این انتصاب نشان داد که بانوان می توانند به عنوان مدیرکل ارتقا یابند اما انتقال مدیرشهرستان بدون هماهنگی جای انتقاد و گلایه دارد و در مدتی که این انتصاب صورت گرفته ورزش شهرستان لاهیجان متولی ندارد .
وی با اشاره به اینکه مسئولان ارشد استان باید حوزه ورزش و جوانان لاهیجان را ویژه ببینند یادآورشد: شهرستان لاهیجان در ورزش حرف های زیادی برای گفتن دارد و دارای ورزشکاران و قهرمانان کشوری و بین المللی است و نیازمند توجه بیشتری است.
وی تصریح کرد: مدت زیادی است که وضعیت استخر لاهیجان هنوز مشخص نشده است و تعمیرات آن هم با پیگیری های فرمانداری انجام شده است درحالی که اداره ورزش به فکر این نبود .
وی همچنین از عدم فعالیت در بخش جوانان توسط اداره ورزش و جوانان لاهیجان انتقاد و خاطرنشان کرد:مسئولان ارشد استان باید در حوزه ورزش و جوانان لاهیجان را ویژه ببینند و به ظرفیت های ورزشی آن توجه کنند.
وی ادامه داد:اشتغال فراگیر در روستاها شروع شده است و شهرستان لاهیجان در بخش اشتغال رتبه یک را در استان از نظر معرفی طرح ها و هم از لحاظ اشتغال و هم اعتبارات دارد و بیش از 80میلیارد تومان طرح اشتغالزایی در قالب 297طرح به استان ارایه شده است که بیش از یک هزار فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد خواهدشد.
نشست بانوان شاغل در ادارات مختلف شهرستان لاهیجان روز پنجشنبه با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان در سالن شهید کریمی شهرستان لاهیجان برگزار شد که در این جلسه مشکلات بانوان شاغل مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
6029 /6030
انتهای پیام

نظر شما