شناسهٔ خبر: 26261292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ساخت نخستین پارک سافاری کشور در قزوین ادامه دارد

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، محمد علمی روز چهارشنبه افزود: این پروژه در ضلع جنوب غربی بوستان ملی باراجین و در منطقه تپه ماهور و دامنه

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، محمد علمی روز چهارشنبه افزود: این پروژه در ضلع جنوب غربی بوستان ملی باراجین و در منطقه تپه ماهور و دامنه ای به شیب 30 تا 35 درصدی در هفت زیستگاه موسوم به هفت دره اجرا می شود.
به گفته وی، در این طرح از آخرین تکنولوژی های روز از جمله فنس الکتریکی برای جداسازی زیستگاه حیوانات و محدوده دره ها استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: این گونه پارک ها در جهان در اراضی مسطح ایجاد می شوند اما اجرای آن در زمینی با شیب 30 تا 35 درصد جزء امتیازات این پروژه محسوب می شود.
علمی به حفظ فضای سبز و درختان محدوده این طرح اشاره کرد و یادآور شد: نکته قابل توجه آن است که در این پروژه کمترین آسیب به فضای سبز و درختان موجود وارد شده تا جایی که تاکنون هیچ درختی هنگام عملیات عمرانی، قطع نشده است.
وی با بیان اینکه سه مسیر دسترسی در طول دره های این پارک شامل یک مسیر برای عبور خودروهای سافاری، یک مسیر برای خودرو های سرویس دهنده و خدماتی و یک مسیر نیز برای بازدیدکنندگان پیاده پیش بینی شده، گفت: با احداث مسیرهای یاد شده می توان همه حیوانات موجود در پارک را مشاهده کرد و طراحی های آن به گونه ای است که حتی معلولان و سالمندان نیز به راحتی می توانند از آن بازدید به عمل آورند.
این مقام مسئول ادامه داد: دره های آبشاری، ببرها، گرگ ها، قوچ و میش، دره پرندگان شکاری، باغ پروانه ها، حوض کروکودیل ها، باغ وحش کودک و یک پل معلق عابر پیاده در این مجموعه پیش بینی شده که با توجه به اولویت و بودجه اختصاصی در حال احداث است.
علمی اضافه کرد: مرحله نخست این طرح از اسفند ماه سال گذشته و با 160 میلیارد ریال اعتبار و به منظور توسعه زیر ساخت های گردشگری بوستان باراجین آغاز و هزینه های آن نیز از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری تامین شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین در پایان افزود: هم اکنون عملیات احداث سرویس های بهداشتی درون دهکده و تونل گوزن ها به پایان رسیده و عملیات عمرانی 50 درصد از پیاده رو سازی ها، 50 درصد حصارهای بیرونی و فنس کشی برخی از زیستگاه ها، حدود 76 درصد از سوله های علوفه و قرنطینه و نیز 43 درصد باغ حاره ای به انجام رسیده است.
بوستان یک هزار هکتاری ملی فدک باراجین در 5 کیلومتری شمال قزوین واقع شده است.
8054
انتهای پیام

نظر شما