شناسهٔ خبر: 26261166 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مصرف برق هرمزگان 6 درصد افزایش یافته است

به گزارش ایرنا محمد ذاکری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: بیشترین مصرف برق استان در روز 21 خرداد جاری رقم خورد و با عبور از مصرف از 2 هزار و 60 مگاوات

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمد ذاکری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: بیشترین مصرف برق استان در روز 21 خرداد جاری رقم خورد و با عبور از مصرف از 2 هزار و 60 مگاوات سال 96 به 2 هزار و 85 مگاوات رسید.
وی ادامه داد: شبکه تولید و توزیع برق کشور با کمبود تولید روبه روست که بخشی از این کمبود جبران شده است.
به گفته این مقام مسوول، استان هرمزگان به دلیل شرایط خاص اقلیمی و قرار گرفتن در انتهای شبکه توزیع برق کشور با چالش های خاص خود رو به روست که برای کاهش دغدغه های موجود اقدام هایی آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان اضافه کرد: یکی از این اقدام ها تغییر ساعت کار اداره های در سراسر استان است و گشت های ویژه ای کنترلی از این نهادها سرکشی می کنند.
ذاکری افزود: اجرای این برنامه منجر به کاهش 200 مگاواتی برق در استان خواهد شد و به جلوگیری از خاموشی های ناخواسته کمک می کند.
بنا به اظهار وی، اجرای طرح های دیگری با سایر بخش ها برای کاهش مصرف برق در تابستان انجام می شود که می توان به بخش صنعت و کشاورزی اشاره کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مطالبات این شرکت در سال 96 به صورت 100 درصدی وصول شد و میزان خاموشی های 30 درصد نسبت به سال 95 کاهش داشت.
ذاکری گفت: میزان خاموشی ها در فصل جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هم 20 درصد کاهش داشته است.
وی یاد آور شد: 70 درصد بار شبکه در بخش خانگی است که اگر هر مشترک در ساعت اوج مصرف اقدام به استفاده از یک دستگاه کولرگازی کند، کمک موثری برای مدیریت مصرف کرده است.
3219 /6048
انتهای پیام

نظر شما