شناسهٔ خبر: 26260972 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امامان جمعه: اقتدار جمهوری اسلامی در جهان بی نظیر است

استانها -ایرنا-امامان جمعه کشور در خطبه های این هفته، اقتدار نظام جمهوری اسلامی و ایستادگی درمقابل استکبار جهانی را بی نظیر دانستند و گفتند: آمریکا در ‌چند دهه گذشته با دسیسه های مختلف درصدد تفرقه در جامعه ایران بوده، اما با وجود تلاش های بسیار نتوانسته وحدت ایران اسلامی را از بین ببرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استانها ؛ امامان جمعه درخطبه های این هفته اظهارداشتند: امروز باید یک صدا و یک نطق از کشور شنیده شود و آن هم دیدگاه ها و نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب است .
خطیبان جمعه همچنین حمایت درخور و شایسته از کشاورزی را بدون شک باعث خودکفایی و پیشرفت کشور دانستند و افزودند: تامین مواد اولیه، تسهیلات بانکی و همچنین بازاریابی برای محصولات کشاورزان باید بطور جدی از سوی مسئولان ذیربط دنبال شود.
آنان در بخش های دیگر خطبه ها با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش و همچنین هفته قوه قضائیه اظهار داشتند: مسئولان این مجموعه باید همواره با مجاهدت قضایی، قانون گرایی و مردمداری خود را در خدمت مردم بدانند.
امامان جمعه همچنین به سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در روز 31 خرداد سال 1360 اشاره کردند و یادآور شدند: شهید چمران از چهره‌های تابناک انقلاب و نماد ارزش‌های والای دینی و انقلابی و تاریخ شکوهمند ایران اسلامی است.
آنان گفتند: نقش این شهید بزرگوار در شکل‌ گیری جنبش مقاومت لبنان و تربیت جوانان رزمنده لبنان در برابر رژیم صهیونیستی بی ‌بدیل است.
خطیبان نماز جمعه به فرا رسیدن فصل تابستان و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان نیز اشاره کردند و اظهار داشتند: دستگاه های مسئول باید در این رابطه احساس وظیفه کنند و وقت فراغت را با برنامه های شیرین، جذاب و اسلامی پر کنند.
گزیده ای از خطبه های برخی مراکز استانی به شرح ذیل از سوی خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی گزارش شده است :

**سمنان
امام جمعه موقت سمنان گفت: اقتدار نظام جمهوری اسلامی و تشیّع با ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و آمریکا جنایتکار بی نظیر است.
حجت الاسلام محمدباقر عبدوس در نمازجمعه این هفته سمنان افزود : آمریکا ملعون در ‌چند دهه گذشته با دسیسه های مختلف درصدد تفرقه در جامعه ایران بوده است که با وجود تلاش های بسیار نتوانسته وحدت این کشور را از بین ببرد.
وی اظهارداشت: قبل از انقلاب اسلامی، آمریکا جنایتکار برای ملت ایران تصمیم گیری می کرد اما امروز می بینیم با اجرای قانون و مردم سالاری دینی انتخابات پرشور در کشور برگزار می شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون آمریکا جنایتکار با تحریم و تحرکات اقتصادی درصدد تفرقه در بین مردم و جدایی ملت با نظام‌ جمهوری اسلامی هست که باید همه در برابر این کارشکنی ها هوشیار باشیم.

** زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: امروز باید یک صدا و یک نطق از کشور شنیده شود و آن هم دیدگاه ها و نقطه نظرات رهبر معظم انقلاب است.
حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه زنجان این هفته شهر زنجان افزود: در این شرایط اگر کسی چنین نکند وظیفه ما این است که او را موعظه و نصیحت و هدایت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب آمریکا قابل اعتماد نیست و این حقیقت را ملت ایران به روشنی می بیند.

** بوشهر
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در فضای کلان ایران و استان بوشهر مسئولان از بخش کشاورزی حمایت کارآمد و موثر داشته باشند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری درخطبه های نمازجمعه این هفته شهر بوشهر افزود: در این راستا علاوه بر مسئله تامین آب شرب باید ساز و کار تامین آب موردنیاز بخش کشاورزی استان بوشهر نیز فراهم شود.
وی اظهارداشت: حمایت درخور و شایسته از کشاورزی بدون شک باعث خودکفایی و پیشرفت کشور می شود.
صفایی بوشهری افزود: تامین مواد اولیه، تسهیلات بانکی و همچنین بازاریابی برای محصولات کشاورزان باید بطور جدی از سوی مسئولان ذیربط دنبال شود.
وی گفت: در بخش کشاورزی شرایط نباید به گونه ای باشد که کشاورزان به دلیل نبودن توجیه اقتصادی قادر به برداشت محصول خود نباشند.

** ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: پیشنهاد مذاکره با دولتی که شدیدترین تحریم‌ها، تهدیدها و بی‌ ادبانه‌ ترین رفتارها را علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران داشته به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام با اشاره به نامه برخی از فعالان سیاسی به مسئولان نظام برای مذاکره با رئیس جمهور آمریکا اظهارداشت: در شرایط حاضر مذاکره با آمریکا به معنای تمکین در برابر زیاده ‌خواهی دولتمردان این کشور است.
وی افزود: پیشنهاد مذاکره با چنین دولتی که قانون‌ شکن بوده، در واقع نوعی زیر پا گذاشتن عزت ملی مردم و اقدام علیه منافع ملی، امنیت و تمامیت کشور است.

** کرمان
خطیب نماز جمعه کرمان با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضاییه گفت: کار قضایی با احتیاطات کامل و طبق دستور شرع و انقلابی باشد و برای اجرای حکم نیازمند عمل انقلابی و اسلامی هستیم.
حجت الاسلام احمد شیخ بهایی در نمازجمعه این هفته کرمان افزود: دستگاه قضایی زمانی که حکمی صادر شد، باید برای اجرای آن بدور از صحنه سازی ها و فشارها انقلابی عمل کند.
وی تصریح کرد: اگر تولید کننده، مصرف کننده و مسئولان ناظر با یکدیگر هماهنگ عمل کنند ما پیشرفت داریم و کوتاهی در این رابطه باعث ضربه می شود.

** ارومیه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید حل مشکلات جامعه را در اولویت برنامه های خود داشته باشند و لحظه به لحظه عمر خود را صرف خدمت گذاری کنند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه افزود: نمایندگان باید با قانون گذاری دقیق راه سوء استفاده برخی افراد را بگیرند تا امورات کشور به درستی پیش برود.
وی همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان را به خودداری از اشرافی گری دعوت کرد و با انتقاد از سفرهای خارجی و بی مورد برخی از آنان، گفت: نمایندگان و مسوولان فقط باید به فکر حل مشکلات مردم باشند.

**تبریز
امام جمعه تبریز با بیان اینکه قوه قضائیه یکی از قوای اصلی کشور است، گفت: کارآمدی قوه قضائیه عامل کارآمدی دیگر قواست و باید این مجموعه سالم باشد.
حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه و گرامی داشت نام و یاد دکتر بهشتی و یارانش، به فرامین رهبری در رابطه با انقلابی عمل کردن قوه قضائیه استناد کرد و گفت: قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌ها باید در عین دقت عمل، سرعت را نیز مورد توجه قرار دهد زیرا که این خواست ملت ایران اسلامی است.
وی با بیان اینکه طول کشیدن پرونده های قضایی از نظر مردم باعث لوث شدن قضیه می‌شود، گفت: برخورد با افراد فاسد و متخلف در جامعه، خواست مردم است.
امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش به موضوع FATF به عنوان یکی از مباحث روز اشاره کرد و گفت: معاهد‌ه‌ها و قرادادهایی نظیر FATF حتی اگر منافعی داشته باشند ولی به خاطر مبداء و منشاء‌ خود، ظرفیت آن را دارد که تله‌ای برای جمهوری اسلامی باشد و در مسیر نیل به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اختلال ایجاد کند.
وی ادامه داد: موضوع FATF موضوع حساس امروز جامعه بوده و مجلس شورای اسلامی در این رابطه حساس است و امیدواریم نمایندگان مجلس به این موضوع دقت لازم داشته باشند و به وظیفه سنگینی که بر دوش خود دارند به درستی عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه مدتی است موضوع مبارزه با پولشویی و تامین هزینه تروریست مطرح شده است، گفت: البته هفته گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند تا موضوع و طرح آن دو ماه مسکوت بماند تا بتوانند در مورد آن با حوصله تصمیم بگیرند.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه بحث‌های زیادی در رابطه با FATF از جانب نمایندگان مطرح شده است و هر کدام منافع و آسیب‌های این معاهده را مطرح کرده‌اند، تصریح کرد:رهنمودهای روز چهارشنبه رهبر معظم انقلاب در رابطه با این معاهده بسیار راهگشا بود، به طوریکه تکلیف ابهامات و سوالات موجود را مشخص کردند.
وی خاطرنشان کرد: اگرچه منافع متعددی از موافقان این طرح و خطرات عدم تصویب معاهده FATF مطرح شد ولی نکته مهم و راهبردی این است که این معاهده ساخته و پرداخته نظام سلطه بوده و برای تامین منافع آنهاست که بعدها به عنوان استاندارد جهانی مطرح شده است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: تنها راه‌حل این مشکل عمل به فرامین رهبری است زیرا که ایشان فرمودند مجلس به دور از هیاهیو و تهدیدات و به طور مستقل در مسائل پولشویی و تروریست اقدام به قانون گذاری کنند .
حجت الاسلام آل‌هاشم با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان مجلس مسوولان را به پرهیز از خوی اشرافی‌گری توصیه کردند، خاطرنشان کرد: این توصیه هم در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است.

**اصفهان
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به خارج شدن آمریکا از برجام گفت: برخی افراد از مذاکره مجدد برای برجام سخن می گویند که از جهالت و یا دشمنی آنها با نظام است.
حجت الاسلام و المسلمین ' سیدمجتبی میردامادی' در خطبه های نماز جمعه اصفهان در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر افزود: دولت جمهوری اسلامی ایران نمی تواند با آمریکا تعامل کند و انرژی هسته ای بهانه ای برای آمریکا جهت دشمنی با نظام اسلامی است.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره نتایج برجام بیان کرد: انعطاف در برابر دشمن او را گستاخ تر خواهد کرد.
وی همچنین گفت: نباید مسائل فعلی کشور را به برجام و مسائل خارجی گره زد.
حجت الاسلام میردامادی با اشاره به اینکه ایران به قدرت برتر منطقه از لحاظ موشکی تبدیل شده است، ادامه داد: دشمنان ایران باید بدانند اگر کوچکترین اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند، ضربه محکمی خواهند خورد.
حجت الاسلام میردامادی با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات شیخ بهایی در هفته آینده اظهارکرد: شیخ بهایی افتخار اسلام و تشیع است.
وی همچنین به ششم و هفتم تیر سالروز ترور رهبر معظم انقلاب و شهادت مظلومانه شهید آیت الله دکتر بهشتی و سایر یاران انقلاب اشاره کرد و افزود: دشمنان قصد نابودی ریشه های انقلاب را داشتند و به همین دلیل در اوایل انقلاب دست به ترور و انفجارهای مختلف زدند تا انقلابیون مبارز را از سر راه بردارند.
امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: هدف دشمنان تضعیف و از بین بردن نظام جمهوری اسلامی بود اما به اهداف خود دست نیافتند و ترور رهبر انقلاب ناکام ماند.

** کرج
نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با اشاره جنایات تروریستی دهه 60 در ایران و حمایت آمریکا ازاین دست جنایات گفت: امروز آمریکا به واسطه حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی و تروریست ها، بزرگترین ناقض حقوق بشر درجهان است.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج افزود: در دهه 60
ترورهای گسترده ای توسط ایادی استکبار جهانی در ایران اسلامی انجام شد که می توان به ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب و حادثه هفتم تیر و شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اشاره کرد.
امام جمعه کرج یادآورشد: این اقدامات خصمانه و تروریستی دشمنان اسلام موجب انسجام بیشتر ملت ایران شد و امروز مردم انقلابی ایران تمام قد در مقابل آمریکا و دشمنان اسلام ایستاده اند.
وی با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضائیه گفت: به مناسبت شهادت دکتر بهشتی ، هفته عدالت و قوه قضاییه شکل گرفت که دستگاه قضایی کشور باید مطالبات مردم ، مقام معظم رهبری و قانون اساسی را تامین کند .
حسینی همدانی بیان داشت: عده ای ناجوانمردانه به تخریب قوه قضائیه می پردازند و برای تضعیف آن تلاش می کنند .
نماینده ولی فقیه دراستان البرز ادامه داد: امروز قوه قضاییه باید برای کسب مطالبات مردم انقلابی ایران از کشورهای بیگانه در مجامع بین المللی حضور فعال داشته باشد .
خطیب جمعه کرج با اشاره به هجمه های دشمنان اسلام به ارزش های دینی گفت: امروز اسلام وهابی و داعشی در مقابل اسلام ناب ایجاد شده تا به ارزش های الهی خدشه وارد شود.
وی افزود: مبارزه با ظلم از عقاید مذهب شیعه است که سبب دشمنی و خشم طولانی جبهه استکباری شده است.
امام جمعه کرج گفت: وهابیت و عملکرد منفی داعشی درسال های اخیر فجایعی را بوجود آورد و این جبهه در مقابل اسلام ناب تشکیل شد.
نماینده ولی فقیه در استان البرز با تاکید بر تبلیغ اسلام ناب و ارزش های الهی اظهار داشت : در این زمینه باید گام های ارزشمندی برداشته شود.
وی ادامه داد: امروز دشمنان از همه امکانات برای مقابله با ارزش های دینی استفاده می کنند اما متاسفانه جهان اسلام رسانه تبلیغی مناسبی ندارد و خانواده ها و فرزندان ما درمحاصره عقاید نابود کننده دشمنان هستند.
آیت الله حسینی همدانی گفت: دشمنان با رنگ و لعاب برای همه اقشار برنامه ریزی می کنند و ترفندهای مختلفی برای کاهش یاران جبهه حق دارند که اگر اهتمام نداشته باشیم با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
وی خاطرنشان کرد: افرادی که در مسند تفکراسلامی هستند باید جهادی عمل کنند.
خطیب جمعه کرج ، حمایت از کالای ایرانی و صرفه جویی در مصرف آب به عنوان 2 مقوله مهم اقتصادی و حیاتی دانست و گفت: در این 2 بخش باید مردم و مسئولان پای کار بیایند.

** شهرکرد
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: امت اسلامی با تکیه بر کتاب وحی، با اقتدار در برابر قدرت پوشالی استعمار می ایستد و باید یقین کنند پیروان مکتب الهی پیروز میدان خواهند شد.
حجت الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه های نمازجمعه شهرکرد اظهار داشت: نهضت اسلامی تداوم کار انبیا و ائمه اطهار (ع) است و آنچه پایدار خواهد ماند، مکتب الهی در جامعه است.
وی ادامه داد: در این برهه استکبار در پی مخدوش کردن دین مبین اسلام و زیر سلطه گرفتن مظلومان جهان است.
نکونام گفت: بیداری امت اسلامی در دنیا و استکبارستیزی مسلمانان، آمریکا را به وحشت انداخته و آنها در صدد مهار خیزش مسلمانان برآمده اند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه گفت: جامعه سالم و با نشاط زیر سایه قضاوت و محکمه داوری سالم و مقتدر امکان پذیر است.
حجت الاسلام نکونام، کار قوه مقننه و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را وضع قوانین دانست و گفت: نباید نمایندگان مجلس با مداخله در کار اجرایی کشور از وظیفه اصلی خود فاصله بگیرند.
وی وظیفه اصلی نمایندگان مجلس را وضع قانون و نظارت صحیح آن در جامعه اسلامی دانست.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین به برنامه های در دستور کار مسئولان اجرایی استان در راستای محرومیت زدایی مناطق محروم در سال جاری اشاره کرد و گفت: با تمهیدات اندیشیده شده بزودی با حضور مسئولان ارشد استان مشکلات منطقه دیناران اردل بررسی خواهد شد.

**بیرجند
امام جمعه موقت بیرجند گفت: فشار های اقتصادی هرگز ملت ایران را از انقلاب اسلامی زده نخواهد کرد و همواره مردم پای انقلاب ایستادند.
حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های این هفته نماز جمعه بیرجند در مصلی المهدی (عج) افزود: امید است دولت تکلیف برجام و سایر مشکلات جامعه را به زودی مشخص و حل و فصل کند.
وی ادامه داد: قلدرهای آمریکا و غرب قابل اعتماد نیستند و در برجام به تعهداشان عمل نکردند لذا برای حل مشکلات مردم مذاکره دردی را دوا نمی کند.
وی اضافه کرد: مشکلات ما داخلی بوده و در داخل هم حل می شود نباید به مذاکره چشم امید داشت چرا که آمریکا و غرب به دنبال سلطه بر جهان هستند.
وی یادآور شد: آمریکا، انگلیس، محور غربی و عربی و آل سعود مزدور برای از بین بردن مردم مظلوم یمن دست در دست هم گذاشته اند و بیش از سه سال است که این ملت مظلوم را بمباران می کنند و اوج توحش دنیای غرب را مشاهده می کنیم.
حجت الاسلام مختاری بیان کرد: مردم و مسئولان باید باطن توخالی فرهنگ مادی را بیشتر بشناسند و هوشیار باشند و بدانند این جریانات بر حسب زمان تغییر می کند.
وی ادامه داد: از ابتدا جبهه حق و باطل در مقابل هم بودند و امروز نیز جبهه کفر و نفاق باهم متحد شدند و در مقابل جبهه ناب اسلامی ایستاده اند.
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی چنگال چدنی و چهره زشت فرهنگ مادی غرب را آشکار ساخته است افزود: مردم و جوانان باید ماهیت آمریکای جهانخوار و فرهنگ مادی غرب را بشناسند و بدانند اینها به دنبال حقوق بشر نیستند بلکه به دنبال چپاول و سلطه بر جهان هستند.
وی عنوان کرد: امروز اروپا و آمریکا در کنار ملت عربستان که هیچ دموکراسی در آنجا وجود ندارد قرار دارند و با هم علیه ملت مظلوم یمن متحد شده تا آنان را از پای درآورند.
امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: نباید به دنبال مذاکره مستقیم با ترامپ باشیم و این حرف ها سادلوحی نیست بلکه خیانت به انقلاب و خون شهدا است.
حجت الاسلام مختاری ادامه داد : از دولت تدبیر و امید انتظار داشتیم برای توطئه های دشمن و خروج آمریکا از برجام تدبیر می اندیشید.
وی با تاکید بر اینکه ملت ایران از آمریکای خارج از برجام بیزار است افزود: دولت بداند ملت ایران از مذاکره با آمریکا و اروپا خارج از برجام و غیر از مسائل هسته ای بیزار بوده و هر اقدام و حرکتی در این مسیر را به شدت محکوم می کنند.
وی در ادامه به وضعیت گرانی و نابسامانی وضعیت ارز و طلا در کشور اشاره کرد و گفت: خواب آشفته دشمن تعبیر نمی شود و دولت و مسئولان باید اوضاع را سرو سامان دهند.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه مشکلات ما در داخل قابل حل است، یادآور شد: دولت باید امید خود از خارج قطع و بر داخل تکیه کند مبادا برخی از نفوذی ها خیال خام در سر بپرورانند.
حجت الاسلام مختاری از دولت خواست با جدیت بیشتر برای مشکلات توده مردم فکر اساسی کنند تا فشار اقتصادی از روی آنان برداشته شود.
وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع اظهار داشت: یکی از مهمترین وظایف حوزه های علمیه تبلیغ عالمانه و به روز دین است تا معارف الهی را به مردم ابلاغ کنند.
وی با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد شهید بهشتی و 72 تن از یارانش افزود: مهمترین رکن قوه قضاییه عدالت خواهی و عدالت محوری است.

** مشهد
امام جمعه مشهد گفت: دشمن، جرات دخالت در امور ایران و حضور در میدانهای رزم با ملت شجاع این کشور را ندارد.
آیت الله سید احمد علم الهدی درخطبه های نماز جمعه مشهد افزود: هرچه بر عمر نظام جمهوری اسلامی و دوام انقلاب افزوده می شود، اقتدار این انقلاب و نظام در دنیا اوج می گیرد و دشمنی دشمنان پیچیده تر می شود.
وی اظهار کرد: امروز جنگ نرم، نبرد رسانه ای و حرکت های فتنه گرانه جایگزین میدان های رزم شده است.
وی همچنین به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیون گفت: ایجاد وهابیت در شبه جزیره عربستان با شگرد جاسوس انگلیسی موجب شد با حرکت نابکارانه ای از سوی وهابیون، قبور ائمه بقیع به عنوان جایگاه توجه دلها و قلوب شیعیان مورد هتک حرمت و تخریب قرار گیرد.
امام جمعه مشهد افزود: تخریب و بی توجهی به قبور ائمه بقیع در مدینه نماد تداوم مظلومیت پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است.
وی با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه آیت الله بهشتی و 72 تن از یارانش در حادثه انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی اظهار کرد: میان مظلومیت اهل بیت پیغمبر (ص) و مظلومیت شهید بهشتی وجه مشترکی وجود دارد و آن این است که موجب بصیرت افزایی مردم می شود زیرا در پشت پرده این مظلومیت می توان ناحقی جریان قدرت، ثروت و استکبار را مشاهده کرد.
وی گفت: هر جریانی که علیه اهل بیت (ع) ظهور کرده است جریان کفر، استکبار، استعمار و جریان دشمنی با اسلام و پیغمبر اسلام (ص) است.
آیت الله علم الهدی افزود: وهابیون به عنوان نماینده استکبار جهانی، دشمن اسلام و پیامبر اکرم (ص) هستند.
وی اظهار کرد: دشمنان آیت الله بهشتی نیز 2 گروه منافقان و خائنین بودند و بنی صدر در راس خائنین و دشمنان آن شهید مظلوم قرار داشت.
وی گفت: دشمنان زمانی که یک نیروی فداکار را کنار امام راحل دیدند به این فکر افتادند که او را از میان بردارند و ولایت امام خمینی (ره) را تضعیف کنند لذا تهمت و نسبت های ناروا به وی را در دستور کار قرار دادند و وقتی دیدند اینگونه نمی توانند آن بزرگمرد را از میان بردارند دست به اقدام تروریستی و شهادت وی زدند.
امام جمعه مشهد افزود: امروزه نیز عناصری در قالب جریانات سیاسی، نخبه، افراد صاحب نظر یا دارای تریبون و رسانه در مقابل هر حرکتی که به دفاع از رهبری می انجامد، با ابزار تهمت، ناسزا و هتک حرمت برخورد می کنند.
وی ادامه داد: این عناصر وابستگان همان جریان نفاق و خائنینی هستند که با شهید بهشتی آنگونه معامله کردند لذا بصیرت مردم و نسل جوان در این زمینه باید افزایش یابد تا توان شناخت این نوع حرکت ها را داشته باشند.
وی اظهار کرد: جامعه ما در فضای مجازی گرفتار یک امپراطوری رسانه ای بدون منطق و استدلال است که با تهمت، افترا، دروغ، هتک حرمت و تخریب به مقابله با اسلام، نظام و ارزشهای دینی می پردازد.

**اهواز
امام جمعه اهواز با انتقاد از مشکلات اقتصادی در کشور گفت:مسئولان ذیربط به گونه ای عمل نکنند که مشکلات اقتصادی به نظام و انقلاب لطمه وارد کند.
آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در نماز جمعه این هفته اهواز افزود: در صورتیکه وضعیت اقتصادی فعلی ادامه پیدا کند در کشور هرج و مرج می شود لذا ادامه این روند به سود نظام و کشور نیست.
وی بیان کرد: گاهی اوقات مسئولان برای پاسخ گویی به مشکلات اقتصادی پیش آمده به صدا و سیما دعوت می شوند و تنها به اظهار تاسف اکتفا می کنند ، شما که دولت هستید و قوه قضاییه نیز همراه شماست حق ندارید بگویید متاسفیم ، پس شما چکاره کشور هستید.
امام جمعه اهواز ادامه داد: از اینکه این گونه مسایل را می‌بینم زجر می‌کشم چراکه همه این مشکلات اقتصادی راه حل های اسلامی و عقلایی دارد ولی کسی عمل نمی‌کند.
وی بیان کرد: دولت باید هر چه سریع‌تر به این بی نظمی خاتمه دهد و آن را طول ندهد و نگذارد کاسه صبر مردم لبریز شود و مایوس شوند.
آیت الله موسوی جزایری عامل مشکلات اقتصادی فعلی را اقدام تعدادی افراد محتکر در زمینه کالا و دلار در تهران دانست و بیان داشت : دولت باید با این عده قلیل برخورد کند.
وی با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در وضعیت فعلی اقتصادی کشور توضیح داد: بازاریان ما همیشه در امور خیر پیش قدم هستند و به جرات می توان گفت این 50 نفری که در تهران دست به احتکار می زنند گروهی خاص هستند و حساب آنها از کسبه و بازاریان جداست.
امام جمعه اهواز تاکید کرد: از آنها توقع داریم در کنار دولت جلوی محتکران را بگیرند و نگذارند این 50 نفر روزگار مردم را سیاه کنند.
وی با بیان این که در کتاب نهج البلاغه به اصناف مختلفی مانند نظامیان،دستگاه قضا، کارگزارن، مدیران دولتی و کارمندان،مالیات گیرندگان و خزانه کشور، کاتبان و منشی ها اشاره شده است توضیح داد: یکی از صنف های مهمی که آن حضرت در نهج البلاغه به آن اشاره کرده تجار و صنعتگران در جامعه اسلامی هستند که امروز نقش آن‌ها را در اقتصاد کشور نیز پر رنگ می بینیم.
آیت الله جزایری ادامه داد: حضرت درباره همین صنف نیز نامه ای به مالک اشتر نوشت و در آن به مالک فرمود:'حواست را جمع کن چراکه برخی اهل احتکار هستند و روزگار مردم را سیاه می کنند و حتی جلوی نان و آب را می‌گیرند، در خرید و فروش زور می گویند و زندگی را برای مردم سخت می‌کنند'.
وی ادامه داد: امام علی (ع) به مالک فرمود'اینکه این افراد آزادانه دست به این کار بزنند عیبی برای دولت محسوب می شود و نشان می دهد که دولت بی عرضه است و توان جلوگیری از آنها را ندارد'.
امام جمعه اهواز بیان کرد: در قانون اساسی دولت به عنوان مجری عدالت معرفی شده و در چارچوب اسلام که امام علی(ع) تکلیف همه را معین کرده می‌گوید دولت باید ریشه ظلم را بکند.

**شیراز
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به خروج آمریکا از برجام، این اقدام را گواه دیگری بر بی اعتماد ملت ایران به این کشور دانست و گفت: با آمریکا مذاکره ای نخواهیم کرد.
حجت الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: برخی افراد که سابقه ننگ آمیز، شرم آور و بد در دوره مسئولیت خود در کشور به جای گذاشته اند، عده ای از آنها به آمریکا فرار کرده و عده ای دیگر هم در راستای خواسته های ضد ایرانی دولت های مرتجع منطقه حرکت می کنند، این روزها از لزوم مذاکره با آمریکا سخن می گویند.
وی اظهار داشت: موضوع مذاکره با آمریکا به این افراد 'خودفروخته' ارتباطی ندارد و بلکه تصمیم گیری در این زمینه در سطح عالی نظام و توسط رهبر معظم انقلاب صورت می گیرد.
امام جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود در جمع نمازگزاران جمعه این شهر، فرارسیدن هفته قوه قضاییه را گرامی داشت و ضمن تجلیل از خدمات صادقانه کارکنان این قوه، از برخورد قاطع دستگاه قضایی با افراد معدود متخلف در این دستگاه قدردانی کرد.
وی اظهار داشت: حجم زیادی از مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی علیه قوه قضاییه همراه با طرح تهمت، مباحث دروغ و تشویش اذهان عمومی است و ضرورت دارد که دستگاه قضایی بیشتر با مردم سخن بگوید.
رضوی اردکانی گفت: هیچ دستگاهی عاری از نقص نیست، خبر دارم که با برخی قضات به علت دریافت رشوه برخورد شده است ولی باید توجه داشت که بیشتر کارکنان و قضات دادگستری انسان های صالح و سالمی هستند.
وی ادامه داد: طرح مطالب نادرست و جوسازی هایی علیه قوه قضاییه و سایر دستگاه ها را شاهد هستیم؛ ممکن است برخی مسئولان و قضات اشتباهاتی انجام داده باشند ولی نباید در این خصوص جوسازی صورت گیرد و خدمات زیاد دستگاه ها و نظام جمهوری اسلامی نادیده گرفته شود.
امام جمعه شیراز در ادامه رویکردهای انقلاب اسلامی را بر اساس مبارزه با ظلم دانست و با اشاره به قطع دستان تاراج کنندگان نفت ایران در دوران پهلوی اظهار داشت: امام خمینی برای گسترش عدالت قیام کرد و فلسفه انقلاب، گسترش عدالت است و این همان موضوعی است که باید همواره مورد توجه باشد.

** قزوین
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: رمز موفقیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در مقابله و استقامت در برابر استکبار است.
آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجد النبی(ص) افزود: باید بدانیم که در برابر فشار امریکایی ها و تحریم ها اگر به دنبال راه چاره هستیم، شکستن هیبت و اقتدار امریکایی ها تنها مسیر ماست.
خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه در هرجا هیبت امریکا را شکستیم مستحکم ایستادیم و با موفقیت پیش رفته ایم،اظهار داشت: همه موفقیت ها و دستاوردهایی که از اول انقلاب تاکنون به دست آورده ایم مدیون استقامت در برابر استکبار جهانی بوده است و در مقابل هرکجا که ملاحظه امریکا را کردیم متاسفانه به زمین خورده ایم.
وی با اشاره به رفتارهای سران استکبار برای همراه کردن دیگر کشورها با خود،افزود: این رویه غربی هاست که همه کشورها به دنبال رفتار مستکبرانه آنها حرکت کنند و کشورهایی که به آنها نمی پیوندند را در شرایطی قرار می دهند که بترسند و در این شرایط است که باید جوانمردی، بصیرت، بینایی و ایمان یک نماینده مجلس و یک مسئول امور خارجه را در انتخاب مسیر درست شاهد باشیم.
وی در ادامه با اشاره به فرمایش های رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ایشان،اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند نمایندگان باید نسبت به تعهدنامه هایی که هر روز با رنگ های مختلف و بسیار حساب شده از سوی مستکبران برای غارت ثروت ملت ها و زیر پا گذاشتن میراث معنوی و فرهنگی مردم هدایت و راهبری می شود، دقت داشته باشند.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه نمایندگان ما باید در برابر توطئه های دشمنان بیش از پیش هوشیار و مراقب باشند،گفت: ما از همه نمایندگان مجلس انتظار داریم که شخصیت بزرگی مثل مرحوم مدرس را الگوی راه خود قرار دهند.
وی در ادامه به سالروز شهادت دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی و یارانش در دشمنی با دشمنان اسلام و انقلاب به خوبی می دانستند که چگونه باید رفتار و عمل کنند و نباید فراموش کرد که همین شهید بهشتی بود که گفت امریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه هفته قوه قضائیه گرامی داشت و گفت: با حضور رییس کل جدید دادگستری قزوین شهروندان استان امیدوار شده اند که حقوق آحاد مردم بهتر احیا و حفظ شود.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: مجموعه دستگاه قضایی استان باید به گونه ای مدیریت شود تا ظالمان و متعدیان به حقوق مردم، آنهایی که حرام و حلال و حق و باطل را نمی فهمند احساس ناامنی کنند و آنهایی که حقوقشان ضایع شده احساس امنیت کنند.
خطیب جمعه قزوین به تلاش دست اندرکاران دستگاه قضا برای احقاق حقوق مردم اشاره کرد و گفت: مسئولان این دستگاه زحمات بسیاری را متحمل می شوند تا بتوانند سرعت رسیدگی به پرونده ها را بیشتر کرده و مردم زودتر به حقشان برسند که این کار ارزشمندی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتدار محور مقاومت اسلامی اشاره کرد و گفت: مقاومت اسلامی در یمن روز به روز مستحکم تر شده و قدرت آنها بیشتر می شود و‌ موشک های آنها به عنوان سپر اقتدار و ابزار بازدارنده ظلمِ ظالمان و متعدیان به کار گرفته می شود.
امام جمعه قزوین همچنین با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اشاره کرد و گفت: به واسطه صدور دستور امام خمینی(ره) سازمان تبلیغات اسلامی تاسیس شد و همه مردم ما به خصوص زنان و مردانی که به صورت مستمر در نمازجمعه حضور دارند می توانند هرکدامشان یک مبلغ برای ارزش های دینی، آرمان های شهدا و انقلاب اسلامی باشند.
آیت الله عابدینی ادامه داد: همه ما باید مبلغ مبانی دینی باشیم و مبلغ نمازهای جماعت، مبلغ مهربانی و دلسوزی، مبلغ مسجد، مبلغ حقوق یکدیگر و مبلغ تقوا باشیم.
امام جمعه قزوین همچنین با اشاره به روز اصناف،گفت: همه اصناف در دوران پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای ایفا کردند و در شرایط امروز نیز از همه اقشار مختلف اصناف که همگی در ادامه روند انقلاب نقش آفرینی می کنند، قدردانی می کنیم و خیر و برکت را برای آنها از خداوند درخواست داریم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز هشتم شوال و روز تخریب حرم های بقیع نیز اشاره کرد و گفت: حدود 90 سال پیش در این روز حرم ائمه بقیع توسط وهابی ها تخریب شد و این ننگ برای آنها در همه تاریخ وجود دارد و هیچ زمانی پاک شدنی نیست.
وی اظهار داشت: امیدواریم روزی برای ائمه بقیع (ع) بارگاه مقدس و باشکوهی مانند حرم قدس رضوی و کربلای معلا و نجف اشرف و کاظمین و سامرا بنا کنیم.
امام جمعه قزوین همچنین به سالروز ترور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اشاره کرد و گفت: خدای متعال رهبر فرزانه انقلاب را از نقشه شیطانی مستکبران حفظ و ملت و کشور ما را از رهبری فرزانه برای سالیان سال برخوردار کردند تا زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت باشند.

**قم
امام جمعه موقت قم گفت: کشورهای غربی در تنظیم قراردادها و کنوانسیون های بین المللی انحصارگرا بوده و مبانی اعتقادی و مذهبی دیگر ادیان و ملت ها را درنظر نمی گیرند که باید اقدام های آنها در این زمینه برچیده شود.
آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم افزود: قراردادها و کنوانسیون های بین المللی مورد نیاز است، اما در یک قرن گذشته این قراردادها شاهد بروز خطاها و انحراف های بزرگی بوده است.
وی با بیان این که در اجرای کنوانسیون های بین المللی عدالت وجود ندارد و برخی دولت ها از جمله آمریکا به راحتی آنها را نقض کرده و یا خارج می شوند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از آسیب های این قراردادهای بین المللی، تفسیرهای غلط است، از جمله در FATF که با تفسیر نادرست از تروریسم، اسرائیل در امان خواهد بود و شاهرگ مقاومت باید قطع شود.
گروه ویژه اقدام مالی یا به اختصار اف‌‌ای‌تی‌اف یک سازمان بین دولتی است که در سال 1989 با ابتکار جی7 با توجه به سیاست‌های توسعه برای مبارزه با پول‌شویی تاسیس شده است. این سازمان در سال 2001 به عمل در مبارزه با تامین مالی تروریسم گسترش یافت.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: کشورهای غربی در قالب کنوانسیون های بین المللی با ارزش ها و ابزارهای فکری خود دیگران را اندازه می کنند و نابحق یکی را تشویق و دیگری را تنبیه می کنند، از این رو ملت ها حق دارند که نسبت به این قراردادها بدبین باشند.
وی با بیان این که کنوانسیون های بین المللی باید بر اساس اصول منطقی و با رعایت همه بایدها و نبایدهای ملت های جهان تنظیم شود، اظهار داشت: ما باید در امور حقی که در قراردادهای بین المللی وجود دارد پیشقدم باشیم، اما باید با هوشمندی در دام بندهای ظالمانه آنها قرار نگیریم و از ابعاد آسیب زای آنها دوری کنیم.
اعرافی تصریح کرد: در حالی که آمریکایی ها بدعهدی و زورگویی می کنند، عده ای به دنبال مذاکره با داعیه دار پیمان شکنی جهان هستند، اما ملت غیور ایران اسلامی در تبعیت از رهبر معظم انقلاب در برابر آمریکا خواهند ایستاد، زیرا تنها راه سعادت و سلامت ملت های مسلمان، مقاومت و ایستادگی در برابر آمریکاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درپیش بودن هفته قوه قضاییه، گفت: قوه قضاییه نهاد تامین کننده عدالت در جامعه است که باید حرمت و کرامت آن صیانت شود و در مقابله با مفسدان و بزهکاران از آن حمایت شود.
امام جمعه موقت قم با بیان این که از قوه قضاییه انتظار می رود که در برابر مفاسد قاطعیت داشته باشد، تصریح کرد: آنچه مردم از این قوه انتظار دارند، سلامت اداری بیش از دیگر نهادهای کشور و تامین عدالت و توجه به مستمندان و ضعیفان و نیز تسهیل در فرآیند قضایی به صورت عادلانه و عاقلانه و بهره مندی از فناوری های نوین در خدمت رسانی است.
جهت ارج نهادن به مقام والای قضا و قضاوت و تکریم از مقام شامخ شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی اولین مسئول دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، اول تا هفتم تیرماه به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.
وی همچنین با اشاره به سالگرد تخریب قبور ائمه بقیع(ع)، این اقدام را توهین به مقدسات مسلمانان و پیروان مکتب اهل بیت(ع) دانست و گفت: مدعیان حقوق بشر از این حق جامعه اسلامی دفاع نکردند و امیدواریم به زودی جریان ظالم و ستم پیشه آل سعود از میان رفته و مسلمانان از شر آنها رهایی یابند.
هشتم شوال سال 1344 هجری قمری قبرستان بقیع به عنوان مهم‌ترین قبرستان اسلام به دست وهابیون تخریب شد.
اعرافی، جنایت های غربی ها در یمن را نیز در روزهای گذشته بسیار اسفبار دانست و گفت: آمریکا، اسراییل و آل سعود شبانه روز ملت مظلوم و بی دفاع یمن را تحت هجوم وحشیانه خود قرار داده اند و ما با ملت مظلوم یمن و بحرین اعلام همدردی می کنیم و امیدواریم نهادهای بین المللی اقدامی برای حمایت از آنها انجام دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امروز تبلیغ دین باید در مساجد بر دوش خود مردم استوار باشد و مردم از مبلغان دینی حمایت کنند، ابراز امیدواری کرد: هرچه بیشتر شاهد همبستگی مردم و نهادها در تبلیغ آموزه های دینی در جامعه باشیم.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، اصناف و بازاریان را نیز به رعایت انصاف و عدالت و حقوق مردم و مستمندان توصیه کرد و گفت: کسانی که فقه و اخلاق بازار و خرید و فروش را رعایت می کنند باید مورد قدردانی قرار بگیرند و باید هرچه بیشتر ارزش های اخلاقی در بازار مورد توجه قرار بگیرد.

** سنندج
خطیب موقت جمعه سنندج از قوه قضاییه به عنوان یکی از نهادهای مهم و تاثیر گذار در جامعه اسلامی نام برد و گفت: این نهاد هم قدرت بازدارنده و توان امید دهنده در جامعه دارد.
ماموستا معروف خالدی در خطبه های نماز جمعه امروز سنندج اظهار داشت: این قوه می تواند به سبب قدرتی که دارد جامعه را از مشکلات و معضلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی باز دارد و از طرفی دیگر امید به اجرای عدالت را در بین اقشار تقویت کند.
وی افزود: اقشار مختلف مردم برای دادخواهی و اجرای عدالت به دستگاه قضایی مراجعه می کنند و قضات نیز بر اساس قوانین اسلامی و سایر قوانین مصوب کشور در بین آنها با عدالت و برابری قضاوت می کنند.
خطیب موقت جمعه سنندج با اشاره اهمیت نماز جمعه تاکید کرد: هر کدام از ادیان الهی یکی از روزهای هفته را به عنوان روز عبادت و نیایش با پروردگار در تقویم خود دارند که در دین اسلام روز جمعه برای این منظور تعیین شده است.
ماموستا خالدی یادآور شد: نبی مکرم اسلام (ص) از نماز جمعه به عنوان حج مسکینان یاد کرده اند و شرکت در این نماز جماعت را یکی از عبادت های پر خیر و برکت در جامعه اسلامی دانسته اند.
از یکم تا هفتم تیر ماه به مناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

**کرمانشاه
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مردم فساد و اختلاس را نمی پذیرند، گفت: مجلس در زمینه مبارزه با فساد وارد میدان شود و دست به اقدام بزند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: مردم‌ همه سختی ها را تحمل می کنند اما اینکه به یکباره خبری مبنی بر اختلاس منتشر شود را قبول نمی کنند.
وی اظهار داشت: از این رو مجلس باید مستقیم وارد شود و بر پولشویی و جلوگیری از فساد نظارت داشته باشد.
وی مجلس را عصاره فضائل و نیکی ها دانست و گفت: مجلس باید اولویت ها را در نظر بگیرد و در جهت رفع مشکلات مردم تلاش کند.
نماینده ولی فقیه در استان بر رفع مشکلات طبقه ضعیف جامعه تاکید کرد و گفت: اشرافی گری و تجمل گرایی یک سم مهلک برای کشورداری است.
آیت الله علما، ایران را کشوری ثروتمند توصیف کرد و اظهار داشت: تمام استان های ایران ظرفیت های خاص خود را دارند که باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرند.
وی تصریح کرد: امروز دشمنان دست به دست هم دادند و تحریم ها و تهدیدها را علیه ما آغاز کرده اند اما با این حال علم و اقتدار در کشور خودنمایی می کند.
امام جمعه کرمانشاه افزود: اسنادی که در قالب کنوانسیون ها، غربی ها به ما ارائه می دهند به دنبال سوء استفاده از آن در زمان های خاص هستند از این رو ما نباید آنها را بپذیریم.
آیت الله علما با بیان اینکه در بحث خانواده باید به اخلاق و رفتار اسلامی و قرآن توجه ویژه داشته باشیم، افزود: در قانون گذاری خانواده نباید به غربی ها نگاه داشته باشیم بلکه باید بر توانایی های خود تکیه کنیم.
وی در ادامه با اشاره به سالروز صدور حکم امام راحل مبنی بر تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و روز اصناف گفت: اصناف در زلزله اخیر کرمانشاه به خوبی پای کار آمدند که باید از آنها تشکر کنیم.
وی به سالروز ترور مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: کسانی که دم از حقوق بشر می زنند خود منشا ترور بودند و مردم را به خاک و خون کشاندند.

**گرگان
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به نامه برخی افراد برای مذاکره با آمریکا گفت: نیروهای داخلی امضاء کننده این درخواست، درک درستی از شرایط ندارند.
آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه گرگان افزود: امضاکنندگان این نامه قطعا از سابقه رییس جمهور آمریکا در پایبند نبودن به تعهدات اطلاع دارند با این وجود درخواست مذاکره می دهند؛ افرادی که می خواهند ایران تسلیم شود دلسوز نظام و انقلاب نیستند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ترامپ هر وقت منافعش اجازه دهد بدون شک تعهدات را زیرپا گذاشته و برایش هیچ چیز و هیچ کس مهم نیست.
آیت الله نورمفیدی افزود: اگر مبنا بر گفتگو باشد ما پای مذاکره در برجام نشستیم و بزرگان دنیا همه بودند اما به اذعان مجامع بین المللی در حالیکه ایران تعهدات خود را انجام داد آمریکا از توافقی که آن را امضا کرده بود، خارج شد.
به گفته نماینده ولی فقیه در گلستان کسانی که دل سوخته ایران هستند، با شنیدن چنین درخواستی (مذاکره) متاثر می شوند و حتی دوستان خودشان هم این حرف ها را محکوم می کنند.
آیت الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود به روز اصناف اشاره کرد و ضمن قدردانی از حضور بازاریان در عرصه های مختلف کشور گفت: امروز در هنگامه تحریم آمریکا که از جنگ نظامی بدتر است؛ ضرورت دارد همه در جهت مقابله با این فشارها کنار هم باشند.
امام جمعه گرگان افزود: شرایط جنگ جدید نظامی در منطقه وجود ندارد و دشمن فقط می خواهد گلوی ایران را برای تسلیم فشار دهد تا آستانه صبر داخلی به پایان برسد.
آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: در این شرایط برخی با خریدهای بزرگ، احتکار و مسائل دیگر اوضاع بازار را به هم می ریزند و در واقع در حال ریختن آب به آسیاب دشمن هستند.
امام جمعه گرگان اضافه کرد: از سوی دیگر تصمیم گیران کشور باید در یک شرایط متعادل ضروریات مردم بویژه اقشار کم درآمد را در اختیارشان قرار دهند و اصناف نیز وظیفه دارند بازار را مدیریت و جلو گرانی را بگیرند.
آیت الله نورمفیدی در ادامه از بحران آب به عنوان جنگ پنهان طی 10 سال آینده یاد کرد و گفت: هر چند گلستان یک استان کشاورزی است اما کمبود آب داریم و باید هر چه بیشتر صرفه جویی شود.
امام جمعه گرگان با تصریح بر ضرورت مدیریت مصرف آب از سوی آحاد مردم در مصارف کشاورزی، خانگی و صنعتی؛ فرا رسیدن هفته قوه قضائیه را تبریک گفت و اظهار کرد: مردم از دستگاه قضایی انتظار احقاق حق و ابطال باطل دارند.
نورمفیدی ورودی 400 هزار پرونده به دستگاه قضایی در گلستان و 15 میلیون پرونده در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای این آمار در یک کشور اسلامی باید اشک ریخت و این پرونده ها نشان دهنده پایین آمدن تحمل، سعه صدر و اعتماد عمومی است.
امام جمعه گرگان به سالروز ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در مسجد ابوذر تهران و نامه امام خمینی (ره) به ایشان و پاسخ رهبری اشاره کرد و گفت: این پاسخ میزان علاقه و عشق مقام معظم رهبری به امام راحل را نشان می دهد.

** رشت
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بیانات رهبر معظم انقلاب را نصب العین کارهای خود قرار دهند.
آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه این هفته رشت افزود: معظم له در دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی، راهکارهایی به آنان ارائه دادند.
وی با اشاره به جایگاه رفیع مجلس تصریح کرد: باید در تصویب قوانین دقت شود چراکه برخی مصوبات نه تنها تأثیرگذار نیست بلکه اثرات آن منفی است.
آیت الله فلاحتی شرکت در کمیسیون‌ها را از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: بزرگترین توجه به دردهای مردم در مجلس شورای اسلامی، تصویب قانون محکم است.
وی اضافه کرد: وظیفه نمایندگان عزل و نصب نیست بلکه اصلاح و تصویب قوانین برای رفع مشکلات مردم، رسیدگی و مطالبه گری در پروژه‌های استانی است .
وی پرهیز از اشرافی گری نمایندگان، مسئولان و کاهش سفرهای غیر ضروری را از دیگر موارد مورد تاکید رهبری در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرد .
آیت الله فلاحتی به راهکارها نیز اشاره و اضافه کرد: اولویت سنجی برای تصویب قوانین، قانون گذاری صحیح، نظارت و توجه به مشکلات جوانان و انقلابی عمل کردن از جمله راهکارهاست.

**خرم آباد
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مردم از دستگاه قضایی انتظار برخورد با مفاسد و احرای عدالت را دارند لذا تضعیف و یا تخریب دستگاه قضا به نفع هیچ کسی نیست.
آیت الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی الغدیر خرم آباد با اشاره به فرا رسیدن هفته قوه قضائیه اظهار داشت: دستگاه قضایی نیز علی رغم اقدامات و خدمات مهمی که در کشور انجام داده باید همواره قاطعانه عاقلانه دقیق و انقلابی با مفاسد برخورد کند.
وی افزود: اگر در کشور فساد اقتصادی وجود دارد قطعا مردم خواهان برخورد انقلابی با افراد به اصطلاح دانه درشت هستند از طرفی ممکن است اشکالاتی هم در برخورد با این افراد وجود داشته باشد اما تخریب و تضعیف دستگاه قضا به صلاح انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت:گرانی و افزایش قیمت ها بر زندگی مردم فشار عجیبی آورده است لذا دولت به کمک اصناف باید فکری به حال این مسئله مهم کنند و با همه توان خود به میدان بیایند.
وی به اهمیت نقش بازار و اصناف در مهار گرانی اشاره کرد و گفت: بازاریان همواره مورد اعتماد مردم هستند آنچنان که در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی نیز بازوان نهضت اسلامی بودند و امروز هم مسئولیشان در مورد تحریم های اقتصادی میتواند بسیار موثر باشند.
آیت الله میرعمادی ادامه داد: امروز اصناف و بازاریان در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند اما متاسفانه عده ای فرصت طلب هم به مسئله گرانی ها دامن می زنند لذا باید دولت در این خصوص فکری کند و همواره خدا را در نظر بگیرند و آنچنان که جنگ را پشت سر گذاشتیم این را هم می گذاریم اما چه خوب است که با هکاری و همدلی جمعی این مسئله نیز پایان یابد.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: در همین مسابقه اخیر فوتبال در مقابل اسپانیا شکست خوردیم اما تلاش ورزشکاران موجب تشکر رهبر انقلاب و مردم از آنها شد و البته دولت هم باید همینگونه عمل کند.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد در فراز دیگری از خطبه ها گفت: متاسفانه این هفته شاهد نامه ننگین و ذلت بار یکصد فتنه گر به ترامپ بودیم که جای تاسف بسیار دارد زیرا ترامپ مستقیما به مردم اهانت می کند اما عده ای وطن فروش عاجزانه درخواست مذاکره می کنند.
آیت الله میرعمادی افزود: اغلب اینها که سابقه فتنه گری، فعالیت های ضددینی و تجربه زندان دارند با نگارش این نامه چهره واقعی خود را به مردم نشان دادند.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام(ره) نیز اشاره کرد و گفت: این سازمان مسئولیت هدایت فکری و معنوی جامعه را بر عهده دارد لذا رسالت بسیار سنگینی برعهده دارد.
وی ادامه داد: استفاده دشمن از تبلیعات روانی و ایجاد شبهه در جامعه و بمباران تبلیغاتی رسالت سنگین این نهاد را نشان می دهد لذا امروز باید با موقعیت شناسی و مخاطب شناسی و با استفاده از شیوه های نوین تبلیغ در حوزه های مذهبی تلاش بیشتری انجام دهیم و این مهم با وجود افراد توانمند و کوشا میسر است
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به هشتم شوال سالروز تخریب بقاع متبرک چهار امام معصوم توسط وهابیون افزود: این سند مظلومیت شیعه و نشان دهنده ارتجاعی و استعماری بودن سیاست های آل سعود است البته جای تعجب نیست چون آنها از نسل بنی امیه هستند از این رو از خدا می خواهیم که با نابودی آل سعود مظلومیت اهل بقیع از بین برود.
آیت الله میرعمادی به سالروز ترور رهبر معظم انقلاب در ششم تیرماه سال 60 در مسجد ابوذر اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب ذخیره ای الهی برای حفظ انقلاب و پاسداری از خون شهیدان است لذا پیشنهاد می کنم در روز چهارشنبه هفته جاری مردم با حضور در مساجد برای سلامتی ایشان سجده شکر بجای بیاورند.

**اراک
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: ملت ایران با وحدت کلمه و یکپارچگی ملی توطئه های دشمنان را خنثی می کند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس افزود: توطئه ها و دسیسه های دشمنان علیه ملت ایران هیچ گاه به پایان نمی پذیرد و یکی از بزنگاه های مهم در مقابله و خنثی سازی توطئه دشمنان، تکیه بر وحدت و همگرایی ملی است.
وی ادامه داد: ایران اسلامی به برکت هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری، اقتدار نیروهای مسلح و هوشیاری ملت، به یک جزیره امن و باثبات تبدیل شده که حفظ این شرایط و تقویت بنیه اقتصادی کشور تنها با وحدت و یکپارچگی ملی محقق می شود.
امام جمعه اراک اظهار داشت: بر اساس موازین دین مقدس اسلام، امنیت و سلامت 2 موهبت ارزشمند الهی است که باید تحت هر شرایطی این 2 رکن پایداری جامعه صیانت شود و این در صورتی است که اگر امنیت کافی وجود نداشته باشد، سلامت هم جایگاه خود را از دست می دهد، بنابراین همه ظرفیت های مردمی و نظامی کشور باید در راستای حفظ امنیت به کار گرفته شود.
وی با اشاره به حادثه هفتم تیر و شهادت شهید بهشتی و 72 تن از اعضای حزب جمهوری اسلامی را انقلاب گفت: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در 22 بهمن سال 57 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در آبان 1358 این حادثه تعداد زیادی از وفاداران به انقلاب را از ما گرفت اما در اقتدار و ایستادگی ملت خللی وارد نکرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی یادآوری کرد: پس از حادثه هفتم تیرماه نقشه ها و توطئه های دشمنان داخلی نظام اسلامی از جمله لیبرال ها و در صدر آنها، بنی صدر بر همگان آشکار شد و این حادثه آنها را برای همیشه نزد ملت رسوا کرد.
وی ادامه داد: حادثه هفتم تیر برای همیشه دست بدخواهان و دشمنان انقلاب را از نظام اسلامی کوتاه کرد.
امام جمعه اراک بیان کرد: توطئه ها و دسیسه های دشمنان بر علیه نظام اسلامی همچنان ادامه دارد چرا که آنها مزدوران آمریکا، اسرائیل و آل سعود هستند و برای خنثی سازی توطئه های آنان باید همچنان تقویت وحدت و یکپارچگی ملی سرلوحه امور مردم و مسئولان باشد.
وی افزود: بر اساس گزارشات رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیش از 250 هزار پرونده در دادسراهای استان و 70 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان در حال بررسی است که این آمار به نوعی نگران کننده است.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: در صورتی که مردم به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و نظم و انضباط اجتماعی را در جامعه رعایت کنند بسیاری از مشکلات مرتفع و به میزان قابل توجهی از پرونده های قضای و کیفری نیز کاسته می شود.
وی اضافه کرد: ایران اسلامی به عنوان طلایه دار اسلام ناب محمدی(ص) و مذهب مقدس تشیع باید در هر زمینه به خصوص اخلاق و منش رفتاری الگوی همه کشورهای جهان باشد بنابراین آحاد جامعه باید نسبت به رعایت موازین و ارزش های دین مقدس اسلام با هدف کاهش انواع آسیب های اجتماعی در جامعه تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: پیشنهاد راه اندازی یک شرکت تعاونی با مشارکت بیش از 200 هزار نفر از مردم این استان از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان به مسئولان ارائه شده و انتظار می رود مردم نیز با مطالعه دقیق از این مهم حمایت کنند.
وی گفت: با راه اندازی این صندوق می توان میزان قابل توجهی از سرمایه استان را در یک محل جمع آوری و بر اساس اولویت بندی نسبت به اشتغالزایی پایدار با حمایت از صنایع اقدام کرد.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی (ره)، یکی از علما و اساتید برجسته حوزه علمیه و صاحب اندیشه و تفکر در حوزه اخلاق و فقه بود که نقش بارز و برجسته ای در صحنه های مختلف انقلاب داشت.
وی همچنین در خصوص سالروز شهادت دکتر چمران نیز گفت: منش رفتاری این شهید والامقام باید در لایه های مختلف جامعه ایران اسلامی به خصوص دانشگاه ها جاری شود.
امام جمعه اراک افزود: جامعه علمی کشور باید با الگوگیری از شهید چمران فرهنگ سازی، مبارزه با انحرافات و جریان های ضد دینی و ضد ارزش و هدایت افکار عمومی به سمت و سوی معنویت و تقوا را در دستور کار خود قرار دهند.
وی در ادامه سخنان خود عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی روسیه را تحسین برانگیز عنوان کرد و گفت: ورزشکاران نیز باید با الگو گیری از سیره شهدا با تمام وجود خود در راستای کسب افتخار برای ایران اسلامی حرکت کنند.

**ساری
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بهترین و مناسب ترین راه برای حل مشکلات جامعه است.
آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : رهبر فرزانه انقلاب دلسوز ترین رهبر در جهان است و حضور ایشان در اغلب پست های سیاسی اعم از نمایندگی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبر، ریاست جمهوری و غیره نشانگر تجربه و کاردانی حضرتشان در تمام موارد اجتماعی و سیاسی بوده است.
وی خطاب به مسئولان کشور گفت : ملت شریف ایران با وجود مشکلات معیشتی همواره یار و یاور انقلاب بوده و شما نیز وظیفه دارید با پیروی از راهنمایی های رهبر عظیم الشان انقلاب در حل مشکلات آنان بکوشید .
خطیب جمعه ساری افزود : مخالفت مقام معظم رهبری با پیوستن به معاهده ' اف ای تی اف FATF ' یکی از موارد دوراندیشی و درایت ایشان است و شرکت در هر معاهده مبهم قطعا به زیان مردم و کشور خواهد بود.
وی ادامه داد : اتهام تروریست بودن به سپاه پاسداران ، حزب الله لبنان و غیره از جمله دشمنی های علنی آمریکا علیه انقلاب اسلامی است که قصد دارد با شرکت ما در معاهده مذکور، برگ برنده را نصیب خویش کند.
نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین گفت : یکصد تن از روشنفکران تاریک ضمیر که خواهان مذاکره با آمریکا شده اند دانسته و یا ندانسته به ایران خیانت می کنند.
وی اضافه کرد : گویا این افراد جنایات آمریکا علیه ایران اسلامی و مردم را فراموش کرده اند و انتظار دارند پس از 40 سال مبارزه ملت خداجو و انقلاب دستانشان را به علامت تسلیم بالا ببرند.
طبرسی گفت : نامه و پیشنهاد این نابخردان در حالی است که آمریکا در تمام جبهه ها شکست خورده و با تحریم اقتصادی به خیال خام خود امید تسلیم مردم را دارد.
امام جمعه ساری همچنین با تبریک هفته قوه قضاییه ، گفت : تخریب این نهاد خدوم توطئه دشمنان است .
وی از تمامی افرادی که در قوه قضاییه فعالیت دارند ، قدردانی کرد.

**بندرعباس
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: هجوم مردم برای خرید به بازارها و به دنبال آن انبار کردن کالاها توسط اصناف و بازاریان از دلایل اصلی گرانی و بی ثباتی بازار است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: دولت نیز در مواردی مانند افزایش نرخ دلار باید با عاملان اصلی و دانه درشت ها برخورد کند تا نرخ ها شکسته شود و مردم در تنگنا و سختی نباشند.
وی اضافه کرد: نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها یکی از وظایف اصلی دولت و شورای اصناف است و نمایندگان مجلس، فرمانداران و مسوولان متولی باید برخورد جدی با گرانفروشی داشته باشد.
امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به درپیش بودن سالروز شهادت شهید آیت الله محمد بهشتی (هفت تیر) و هفته قوه قضاییه(هفته اول تیرماه) گفت: قوه قضاییه در نظام اسلامی، پاک ترین نهاد است.
آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: هدف بیگانگان، نا امن کردن ایران اسلامی و بدبین کردن مردم نسبت به نظام است، اما با تلاش شبانه روزی و به برکت وجود دستگاه قضایی، اطلاعات و نیروهای نظامی و انتظامی تاکنون موفق به این کار نشده و نخواهند شد.
آیت الله نعیم آبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به جایگاه روحانیت و عالمان دینی در نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: طبق روایت منابع شیعه و اهل سنت، اهانت و شکست روحانیت و عالمان دینی، شکست اسلام را درپی درد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تاکید کرد: حفظ اسلام، در گروی حفظ روحانیت است و اگر ارتباط مردم با علما حفظ شود، دشمنان و در راس آن آمریکا دیگر نمی تواند هیچ غلطی بکند و جامعه از خطر مصون است.
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به این که برخی بیان می کنند که مراجع تقلید حساب میلیاردی دارند، گفت: پولی که در حساب مراجع تقلید است به عنوان شهریه به طلبه ها پرداخت می شود و هیچ مرجعی پولی که در حسابش است، از آن خودش نیست.

**همدان
امام جمعه موقت همدان گفت: مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات و گرفتاری های مردم احساس مسئولیت کرده و و تلاش بیشتری کنند.
حجت الاسلام حسن طاهری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به برخی نارضایتی های مردم از اداره ها گفت: برخورد با مراجعان باید به مناسبترین شکل صورت گرفته و برای کاهش نارضایتی باید نظارت و سرکشی ها افزایش یابد.
وی تاکید کرد: کسانی که مسئولیتی را پذیرفته اند، در برآورده کردن خواسته ها و مطالبات مردم رضایت خداوند را مدنظر قرار داده و برای خشنودی خدا و خلقش کار کنند.
امام جمعه موقت همدان با اشاره به سالروز شهادت دکتر بهشتی با 72 تن از یارانش گفت: این شهید گرانقدر نیروی کم نظیر در جمهوری اسلامی بود که بسیارمورد تهمت و اهانت دشمنان قرار گرفت و درنهایت به شهادت رسید.
حجت الاسلام طاهری همچنین با گرامیداشت روز قوه قضاییه اظهار داشت: مجموعه قضایی مکانی مهم با مسئولیتی خطیراست که امنیت جامعه را تامین می کند.
وی با اشاره به حجم زیاد مراجعه به دادگستری و دادسراها گفت: کاهش مراجعه به دستگاه قضایی نیاز به کار فرهنگی دارد زیرا بسیاری از مشکلات مردم کدخدا منشی مرتفع می شود.
خطیب جمعه همدان به مقاومت و ایستادگی در مقابل هوای نفس تاکید کرد و افزود: بسیاری از معضلات کنونی جامعه ریشه در مهارنکردن هواهای نفسانی و آلوده شدن به گناهان دارد.
حجت الاسلام طاهری نمازگزاران را به خداترسی و تقویت ایمان سفارش کرد و گفت: تقوا می تواند مانع بسیاری از جرائم خرد و بزه های اجتماعی شود.

**یزد
امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه استکبار جهانی درصدد خوش بینی مردم به دشمنان و بدبینی آنها نسبت به دوستان انقلاب و نظام اسلامی هستند، گفت: عده ای در داخل کشور، این دشمنان را متمدن و حامی حقوق بشر می دانند و خواستار مذاکره با این گرگ ها هستند.
آیت الله سید محمدرضا مدرسی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد افزود: با توجه به سیاست های غرب در حمایت از وهابی ها و بی اعتنایی آنها به حقوق بشر و ظلم به مردم مظلوم دنیا ، عده ای در داخل با امضای تومار خواستار ارتباط با آمریکا هستند.
مدرسی با بیان اینکه قطعا این افراد می فهمند که چکار می کنند، زیرا می خواهند مومنان و ملت ایران را فریب دهند ، یادآور شد: این ملت از ابتدای تاریخ انقلاب اسلامی ، نیرنگهای اینگونه را زیاد دیدند و همواره سرافراز بیرون آمده است.
عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه اظهار کرد: یکی از قضایای امروز پیدا شدن طایفه شرور و شوم تکفیری ، وهابی و سعودی است که در دوره ای قبرستان بقیع و حرمین متبرکه ائمه را تخریب کردند.
وی افزود: از وقتی این طایفه خبیث با حمایت کشورهای استعمارگر در مقدس ترین مکان مسلمانان مستقر شدند به نام توحید و اسلام، جنایت های زیادی انجام دادند که تدوین آن چندین جلد کتاب می شود.
امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه وهابی ها و تکفیری انسان هایی خشن و قسی القلب هستند ، ادامه داد: اینها ،مقدس ترین واژه یعنی توحید را در خبیث ترین جنایت های خود تعریف کردند و با ادعای خادم الحرمین ، مسلمانانی را که مخالف آنها بودند، قتل عام کردند .
مدرسی با اشاره به اینکه خداوند متعال در سوره منافقان کسانی که برای استغفار پیش پیامبر نمی آیند، مذمت کرد، تاکید کرد: این در حالی است که وهابی و سعودی های مورد حمایت آمریکا و غرب ، تقاضای استغفار از غیرخدا حتی پیامبر اسلام (ص) را کفر می دانند و به این بهانه ، ظلم و ستم و جنایت می کنند.
وی ادامه داد: آنها همچنین معتقدند، هرکس همانند آنها اینگونه اعتقاد نداشته باشند، کافر است، با این اعتقاد با حمایت نیروهای استعمار و استکبار از ابتدا تا امروز در سوریه ، عراق و یمن جنایت کردند در حالی که حامیان آنها در غرب هر روز، تعداد زیادی انجمن حمایت از حیوانات تشکیل می دهند.
عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه و در پیش بودن سالروز شهادت آیت الله بهشتی اظهار کرد: حضرت امام (ره) معتقد بودند که شهید بهشتی به تنهایی یک ملت بود در حالی که در زمان حیات ایشان ، عده ای در داخل و عده ای در رسانه های خارجی انواع تهمت ها را به رئیس قوه قضاییه نسبت می دادند و بعدا رسوا شدند.
امام جمعه موقت یزد تأکید کرد : قوه قضاییه حافظ عدالت و آخرین پناه افرادی است که حقشان ضایع می شود، بنابراین باید همواره حامی جایگاه و حرمت این مجموعه باشیم و این قوه هم باید حامی جدی عدالت باشد.
مدرسی افزود: متاسفانه عده ای به دنبال مشوش کردن ذهن مردم نسبت به این قوه هستند که مورد اخیر آن تبلیغات سوء در باره قاتل چند حافظ امنیت است و از واشنگتن لندن و پاریس و تل آویو از این نمونه جنایتکاران در داخل ایران سایر کشورها حمایت می کنند.
وی تصریح کرد: حال عده ای کم عقل و تهی مغز ، از این دشمنان که روز روشن را شب می دانند، می گویند که ما به این دشمنان سوء نیت داریم و باید نگاهمان را تغییر دهیم .
وی تأکید کرد: آمریکا و کشورهای استعمارگر در تلاش هستند تنها صداهای مستقل در دنیا علیه ظلم و استکبار را با اسناد مصوب به نفع خودشان در سازمان های جهانی و تحمیل آن به سایر کشورها ، خاموش کنند.
امام جمعه موقت یزد موضوع دیگر امروز را بیانات مقام معظم رهبری در مسائل اقتصادی عنوان کرد و گفت: باید مسئولان تصمیمات آگاهانه و با بصیرت گرفته و در مرحله اجرا دنبال کنند ضمن آنکه جوانب کارها باید تدبیر و سنجیده شود.
مدرسی یادآور شد: فرمایشات رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس باید دائم جلوی چشم مسئولان باشد و نمایندگان بر این اساس ، قوانینی را برای نجات کشور از مشکلات مصوب کنند.
عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه این نهاد فقط می تواند تا حدودی کنترل کنند ، تاکید کرد: کار قانونگذاری در مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد ولی باید تا مرحله اجرا نیز نظارت باشد.

**اردبیل
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: بزرگترین مطالبه ملت از دستگاه قضایی برگرداندن وثوق مردمی است که در سال های گذشته بدلیل برخی اقدامات کارگزاران خدشه دار شده است.
آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: قاطعیت و فوریت در رسیدگی به تخلفات بخشی از دولتیان که بدترین ضربه را به نظام زده اند، مطالبه جدی ملت ماست.
وی اظهار کرد: آنها برای منافع شخصی خود روی حیثیت و شرف کشور، ملت، نظام و انقلاب و خون شهدا معامله کرده، غرور ملت ما را در برابر دشمن پایمال کرده اند.
امام جمعه اردبیل ضمن تشکر از تلاش های دستگاه قضایی در مبارزه با فساد و بی عدالتی گفت: انتظار ملت ما از دستگاه قضایی تحقق مفاد اصل 156 قانون اساسی است ،اصلی که در پنج محور مسئولیت دستگاه قضایی را مشخص کرده است.
1352/1596

نظر شما