شناسهٔ خبر: 26260959 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

33 سال پیش در چنین روزی

مهلت 2 روزه آمریکا برای پایان هواپیماربایی در بیروت

با نزدیک شدن ناوهواپیما بر آمریکا به سواحل لبنان و انجام پروازهای شناسائی توسط جنگنده های آمریکایی بر فراز بیروت ماجرای هواپیماربایی در دهمین روز خود وارد مرحله تازه ای شده است.

صاحب‌خبر -

رخدادهای 2 تیر 64

چکیده:

  • بهره برداری از بزرگترین کارخانه تولید سنگ خاورمیانه در کهریزک آغاز شد.

 

  • آیت الله منتظری: حمایت مردم از انقلاب ایجاب می کند که مسئولین بیش از پیش در فکر خدمت به آنها باشند.

 

  • نیروهای اسلام در جزایر مجنون از دو جناح به دشمن یورش بردند.

 

  • عوامل آمریکا یک بمب را در جنوب شهر تهران منفجر کردند.

 

  • آمریکا برای پایان دادن به ماجرای هواپیمای ربوده شده در بیروت 2 روز مهلت داد.

 

بهره برداری از بزرگترین کارخانه سنگ خاورمیانه

روز گذشته بهره برداری از بزرگترین کارخانه تولید انواع سنگ در خاورمیانه با حضور وزیر معادن و فلزات و تنی چند از مسئولین مملکتی آغاز شد.

مدیر عامل این کارخانه هنگام راه اندازی آن گفت: کارکنان و متخصصین این کارخانه توانستند علی رغم مشکلات فراوان بدون دخالت خارجی ماشین آلات این کارخانه را نصب و راه اندازی کنند.

مهندس نیلی وزیر معدن و فلزات نیز در سخنانی به مناسبت افتتاح این کارخانه گفت: با تصویب اصلاحیه جدید معادن کشور در مجلس شورای اسلامی اشکالات مربوط به مشارکت بخش خصوصی در استخراج و اکتشاف رفع شده و از این پس شرکت هائی که 51 درصد آنها دولتی و 45 درصد آنها از بخش خصوصی باشد می توانند در این رشته فعالیت کنند. همچنین قرارداد استخراج از سه سال به 5 سال افزایش یافته است.(1)

 

آیت الله منتظری: تنگ نظری عواقب بدی برای کشور و انقلاب دارد

به مناسبت عید سعید فطر اقشار مختلف مردم با آیت الله منتظری در قم دیدار کردند. آیت الله منتظری در این دیدار گفت: مسئولین محترم کشور باید قدر و منزلت این مردم فداکار و همیشه در صحنه را بدانند و خود را مجهز برای خدمت به آنان و رفع نیازهایشان نمایند و اگر ضعف و یا خطائی در جایی هست خیال نکنیم ملت این زخم ها و خطاها را متوجه نمی شود.

آیت الله منتظری افزود: اگر بخواهیم واقعا کارها و مسئولیت های مختلف به نحو احسن انجام شود راهی جز به کار گرفتن لیاقتها و افراد متعهد و دلسوز به اسلام و انقلاب را نداریم. فکر رفیق بازی و گروه گرایی نباشید ملاحظه کنیم که چه کسی برای فلان کار مهم لیاقت دارد و تعهد و کفایت او از دیگران بیشتر است. روی این اصل مسئولین بالای کشور از خود شرح صدر بیشتر نشان بدهند و خدای نکرده گرفتار تنگ نظری نشویم که عواقب بدی برای کشور و انقلاب دارد.(2)

 

هلاکت صدها مزدور بعثی در جزایر مجنون

ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد رزمندگان اسلام با رمز یا امیرالمومنین در یک تک محدود و غافلگیر کننده از جزایر مجنون و از دو جناح به نیروهای دشمن هجوم بردند و پس از گذشتن از میادین مین و سیم های خاردار موفق شدند صدها تن از مزدوران دشمن را کشته و یا مجروح کنند.

در این عملیات شماری از سنگرهای دشمن منهدم و تعدادی از سلاح ها و تجهیزات دشمن به غنیمت نیروهای اسلام درآمد.(3)

 

انفجار یک بمب در جنوب تهران

مقارن ساعت 13و20 دقیقه دیروز در اثر انفجار یک بمب که توسط عوامل استکبار جهانی در خیابان 17 شهریور جنوبی در داخل یک وانت پیکان قرمز رنگ کار گذاشته شده بود تعداد 10 تن از هموطنان بی گناه مجروح شدند.

همچنین در اثر این انفجار یک دستگاه پیکان سواری به کلی منهدم شد و به 6 خودرو و چندین باب مغازه و منزل مسکونی خساراتی وارد شد. این بمب گودالی به عمق نیم متر ایجاد کرد. گفتنی است در رابطه با این بمب گذاری چند نفر دستگیر شده اند که تحقیقات از آنها ادامه دارد.(4)

 

مهلت 2 روزه آمریکا برای پایان هواپیماربایی در بیروت

با نزدیک شدن ناو هواپیمابر آمریکا به سواحل لبنان و انجام پروازهای شناسایی توسط جنگنده های آمریکایی بر فراز بیروت ماجرای هواپیماربایی در دهمین روز خود وارد مرحله تازه ای شده است.

نبیه بری رهبر شبه نظامیان امل دیروز گفت چنانچه طی دو روز آینده مذاکرات بر سر تقاضای ربایندگان دایر بر آزادی بیش از 700 زندانی عرب مسلمان در بند اسرائیل به نتیجه نرسد گروگان ها را تحویل ربایندگان خواهیم داد و به آنها می گوئیم که به هرکجا که می خواهند پرواز کنند. وی گفت آمریکا در تدارک یک عملیات نظامی برای نجات جان گروگانهاست ولی چنین اقدامی آسیب جدی به گروگان ها وارد خواهد آورد. بر اساس این گزارش دیروز همچنین در بیروت اعلام شد آمریکا دو روز مهلت برای پایان دادن به ماجرای هواپیمای ربوده شده مهلت تعیین کرده است.(5)

منابع:

1. کیهان، 2 تیر 64، ص 1 و 3
2. اطلاعات، 2 تیر 64، ص 3
3. کیهان، 2 تیر 64، ص 1 و 2 
4. جمهوری اسلامی، 2 تیر 64، ص 11
5. کیهان، 2 تیر 64، ص 20

انتهای متن/

نظر شما