شناسهٔ خبر: 26260845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اختصاص بودجه متمم برای بازسازی مناطق زلزله زده ضرورت دارد

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد تجری روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از واحدهای زلزله زدگان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی در روستای کوئیک عزیز سرپل ذهاب افزود:

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد تجری روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از واحدهای زلزله زدگان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی در روستای کوئیک عزیز سرپل ذهاب افزود: برخی از دستگاه‌هایی که باید در امر بازسازی مناطق زلزله‌ زده منشا خدمت باشند، پای کار نیامدند.
وی اظهار داشت: مردم مناطق زلزله زده با ابراز گلایه از کم کاری برخی دستگاه ها، خواستار مشارکت بیشتر دستگاه هایی همچون اوقاف و امور خیریه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ارائه خدمات بیشتر به زلزله زدگان هستند.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌ها و کمک‌های بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) در راستای ارائه خدمت به مردم زلزله ‌زده ، خواستار پیگیری استاندار کرمانشاه برای افزایش اعتبارات بازسازی با توجه به افزایش سطح قیمت‌ها و کافی نبودن آن برای بازسازی این مناطق شد.
تجری گفت: برآوردهای اولیه از میزان خسارت وارده ناشی از زلزله 7 و سه دهم ریشتری در مناطق زلزله زده تا حدودی کم است و اکنون باید به دنبال تخصیص بودجه متمم باشیم تا بتوانیم شاهد ادامه روند بازسازی با شتاب بیشتر از سوی مردم در مناطق زلزله زده باشیم.
بیش از 500 واحد مسکونی مددجویان زیرپوشش کمیته امداد در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه روز پنجشنبه با حضور پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در روستای 'کوئیک عزیز' شهرستان سرپل ذهاب به بهره برداری رسید.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت زد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7079/7399/3012/8066
انتهای پیام

نظر شما