شناسهٔ خبر: 26260790 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

طرح تاب آوری اجتماعی در سروآباد اجرا شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح از امروز و به مدت 15 روز اجرا می شود و قرار است در 9 شهرستان دیگر استان کردستان نیز اجرایی شود که نظارت بر اجرای آن از شهرستان

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، این طرح از امروز و به مدت 15 روز اجرا می شود و قرار است در 9 شهرستان دیگر استان کردستان نیز اجرایی شود که نظارت بر اجرای آن از شهرستان سروآباد آغاز شده است.
طرح ملی تاب آوری اجتماعی از جمله طرح های دولت در حوزه زنان و خانواده است که مهمترین هدف اجرای این طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی حوزه زنان، کاهش خشونت، کاهش نزاع های خانواده و جامعه که زنان درگیر آنها هستند و توانمندسازی گروه‌های مختلف زنان و حمایت از فعالیت‌های کارآفرینی و اشتغالزایی گروه‌های مختلف بویژه گروه‌های آسیب‌پذیر و در معرض آسیب است.
مدیرکل بانوان و خانواده استانداری کردستان در حاشیه بازدید از این طرح گفت: طرح تاب آوری اجتماعی یکی از طرح های مهم و موفق معاونت امور زنان ریاست جمهوری است که برای سومین سال متوالی در سطح کشور در حال برگزاری است.
لیلا آژیر اظهار داشت: این طرح در سال اول در استان کردستان به عنوان یکی از 13 استان پایلوت کشور برگزار شد و با توجه به بازتاب و بازخورد بسیار خوبی که داشت در سال گذشته و امسال نیز به صورت کشوری اجرا شد.
فرماندار سروآباد نیز در سخنانی تاکید کرد: روستای دگاگا از توابع بخش مرکزی به عنوان نقطه پایلوت اجرای طرح تاب آوری اجتماعی زنان در جوامع محلی انتخاب شده است.
کوهسار دادور افزود: در اجرای این طرح؛ 37 نفر از دختران زیر 18 سال در دوره های آموزشی ویژه طرح شرکت کرده و با مسایل و مشکلات زندگی زناشویی و نحوه برخورد با مشکلات آشنا می شوند.
وی یادآور شد: روستای دگاگا به عنوان نمونه و الگو در قالب طرح روستای بدون بیکار شهرستان انتخاب شده تا در راستای طرح اشتغال پایدار روستایی پس از آموزش و کسب مهارت، تسهیلات اشتغالزایی در قالب مشاغل خانگی در اختیار بانوان و دختران جوان روستا قرار داده شود.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مرکزی و هورامان و بیش از 50 هزار نفر جمعیت در فاصله 90 کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و 24 کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.
7354/9102
انتهای پیام

نظر شما