شناسهٔ خبر: 26260659 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

جهان با فروریزی برجام آینده خوفناک 
خواهد داشت

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: چنانچه اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای حامی برجام در زمان لازم مخالفت عملی خود را با سیاست های آمریکا به اجرا نگذارند، با فروریزی برجام منطقه و جهان با آینده خوفناک پیش رو مواجه خواهد شد.
به گزارش ایرنا، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران که به منظور شرکت در نشست اسلو و به دعوت مقامات نروژ به این کشور سفر کرده در پنل تخصصی خاورمیانه در مواجهه با لرزه های چندجانبه که با حضور وزیران خارجه نروژ و عمان برگزار شد حضور یافت. بیان مواضع و اصول سیاست خارجی ایران در زمینه فعالیتهای صلح آمیز هسته‌ای کشورمان، فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت به کارگیری سلاح‌های هسته‌ای، نیاز کشور به انرژی هسته‌ای جهت توسعه و پیشرفت، اعتقاد به چارچوب برد- برد در مذاکرات و پایبندی به تعهدات، از جمله مهمترین مطالب صالحی در این نشست بود. صالحی با تاکید بر نادرست بودن سیاست دولت جدید آمریکا و طرح موضوع ‹غنی سازی صفر› کشور، این مطلب را تکرار اشتباهات گذشته دانست و یادآور شد که اساسا شروع مذاکرات برجام با کنار گذاشتن این سیاست و تغییر رویه آمریکا آغاز شد. وی واکنش تند جامعه جهانی به تصمیمات غیرعقلانی و بی پایه و اساس آمریکا را کاملا مشهود و نمایان توصیف کرد و اظهار داشت: چنانچه اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای حامی برجام در زمان لازم مخالفت عملی خود را با سیاستهای آمریکا به اجرا نگذارند، بخاطر فروریزی برجام با آینده ای خوفناک و ناامنی های بی‌سابقه در منطقه و جهان مواجه خواهد شد.  رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان همچنین در این نشست بر لزوم گفتمان منطقه ای میان بازیگران اصلی تاکید و همانگونه که مسئولین جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده اند، از آمادگی کشور برای درک متقابل و حل بحران های منطقه ای از طریق گفتگو و تفاهم خبر داد. در این نشست دیگر سخنرانان با انتقاد گسترده از سیاستهای دولت آمریکا در قبال برجام، خواستار اقدامی متناسب از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای باقیمانده در برجام بوده و بر گفتگوهای منطقه ای تاکید داشتند. همچنین از منظر دیگر سخنرانان، چند جانبه گرایی و توافقات چند جانبه در نتیجه توجه به یک آرمان برتر و مشترک حاصل میشود و از بین بردن دستاوردهای این حوزه امری تاسف بار برای جامعه بشری است.  سخنرانان تاکید داشتند که تبعات تلاش بعضی از کشورها برای قطبی نمودن منطقه خاورمیانه و خلیج فارس، کاملا مشهود بوده ضمن اینکه رفتار و سیاستهای فعلی دولت آمریکا باعث انسجام هم پیمانان او در مقابله با سیاست های یک جانبه آمریکا شده و اروپا را به سمت یک استقلال سیاسی اقتصادی سوق داده است.

امنیت حق مردم است

وزیر اطلاعات در دیدار مردمی که به مناسبت عید سعید فطر برگزار شده بود، گفت: امنیت حق مردم است و حکومت اسلامی موظف است برای مردم امنیت ایجاد کند. به گزارش ایسنا، سید محمود علوی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری (مدظله) که فعالیت وزارت اطلاعات را مجاهدت خاموش عنوان فرمودند و تشبیه آن به روزه‌داری در ماه مبارک رمضان، افزود: سربازان گمنام امام زمان(عج) سینه‌شان را سپر بلا کرده‌اند و در شرایطی که تمامی کشورهای همسایه دچار ناامنی هستند، صدها بمب و عملیات انتحاری را خنثی کرده‌اند که برای حفظ آرامش مردم آنها را اعلام نمی‌کنیم. وزیر اطلاعات با اشاره به حادثه تروریستی مجلس، تصریح کرد: مشابه این عملیات قرار بود ۳۰۰ بار دیگر در کشور اتفاق افتد که به لطف الهی، دعای مردم و به برکت «یا زهرا(س)» تمامی این عملیات توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) خنثی شد. گفتنی است در این دیدار مردمی که با حضور بیش از ۲۰۰ تن از اقشار مختلف مردم برگزار شد، چند تن از مداحان و شاعران اهل بیت (ع)  به مدیحه‌سرایی پرداختند.

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی برگزار شد

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی برگزار شد.
به گزارش ایسنا، مراسم تشیع پیکر حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر موسوی حسینی- استاد برجسته اخلاق- صبح دیروز جمعه  با حضور شخصیت های دینی و اخلاقی در مسجد «فائق» واقع در میدان شهدا برگزار شد.   در این مراسم آیت الله امامی کاشانی -خطیب موقت نمازجمعه تهران- حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری، سردار اشتری- فرمانده ناجا-حداد عادل- رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی - حسین فریدون، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی خامنه ای به نمایندگی از بیت رهبری و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.   پیکر این عالم دینی برای دقایقی به مزار شهدا منتقل شد تا به عطر شهدا متبرک شود و سپس به سمت حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) تشییع شد و قرار است در رواق امام خمینی(ره) به خاک سپرده شود.    براساس این گزارش، یکشنبه (۳تیرماه) مراسم سوم این استاد اخلاق در مسجد فائق واقع در خیابان هفده شهریور از ساعت ۱۸تا ۲۰ برگزار میشود. این استاد برجسته اخلاق که مردم او را با برنامه تلویزیونی «اخلاق در خانواده» می شناختند، عصر روز  پنج شنبه (۳۱ خرداد ماه) در ۷۹ سالگی به علت عارضه قلبی در بیمارستان «مهر» دار فانی را وداع گفت. وی که زاده ۱۳۱۸ تهران بود، پس از تحصیلات مقدماتی وارد حوزه‌های علمیه تهران و قم شد و دروس اصول و فقه را فرا گرفت و پس از اتمام دروس خارج فقه و اصول از مراجع طراز اول قم و تهران کسب اجتهاد کرد.

آمادگی نیروی زمینی ارتش هراس در دل دشمن انداخته است

فرمانده نیروی زمینی ارتش آمادگی رزمی و توان دفاعی نیروی زمینی هراس در دل دشمن انداخته و آن ها را در عرصه های مختلف ناکام گذاشته است.
به گزارش ایسنا، فرمانده نیروی زمینی از آمادگی رزمی و توان دفاعی تیپ ۴۰ متحرک هجومی بازدید کرد. امیر سرتیپ کیومرث حیدری در این بازدید و در جمع فرماندهان و کارکنان این تیپ تاکید کرد: امروز روند آمادگی دفاعی و رزمی نیروی زمینی ارتش در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد و کارکنان این نیرو با تمام وجود در ماموریت ها حضور پیدا می کنند و حضور ولایت مدارانه، آمادگی رزمی و توان دفاعی کارکنان، هراس در دل دشمن انداخته و آن ها را در عرصه های مختلف ناکام گذاشته است. وی با بیان اینکه یگان های متحرک هجومی و واکنش سریع از تحرک بسیار بالایی برخوردار شده اند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تجهیزات و آموزش های متناسب با نوع تهدیدات دشمن در اختیار یگان های متحرک هجومی و واکنش سریع  قرار گرفته است. فرمانده نیروی زمینی ارتش در این بازدید از نزدیک در جریان آمادگی رزمی و توان دفاعی این تیپ قرار گرفت و دستورات لازم را جهت ارتقاء هرچه بیشتر آمادگی رزمی صادر کرد.از دیگر برنامه های وی دیدار با خانواده هایی که دارای مشکلات و بیماری صعب العلاج هستند بود و برای رفع مشکلات و تسریع در روند بهبودی و درمان  بیماران دستورات لازم را صادر کرد.

تاکید معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بر پیگیری موضوع «ربایش دختران» در ایرانشهر

معاون پارلمانی رئیس جمهور در دیدار نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت پیگیری موضوع ربایش دختران در ایرانشهر تاکید کرد. به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در پی درخواست محمد نعیم امینی فرد نماینده مردم ایرانشهر، تاکید کرد که موضوع را از طریق وزیر دادگستری پیگیری می‌کند. امینی فرد هم در این دیدار با اشاره به موضوع ربایش دختران در ایرانشهر و صرف نظر از صحت و سقم اخبار منتشر شده گفت: این موضوع احساسات مردم را جریحه دار کرده است. وی از معاون پارلمانی رئیس جمهور خواست که این موضوع را پیگیری کند.  نماینده ایرانشهر در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با معاون پارلمانی رئیس جمهور، با تشریح برخی مشکلات مردم ایرانشهر از جمله مشکل اجتماعی و حاشیه نشینی و ضرورت حل این مشکل توسط مسؤلان، خواستار توجه بیشتر به مناطق محروم و حل مشکلات مردم این مناطق شد.
 

برچسب‌ها:

نظر شما