شناسهٔ خبر: 26260591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولید محلول رسوب زدای دوستدار محیط زیست در شیراز

یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری فارس، با تولید محلول رسوب زدای دوستدار محیط زیست، از رقیبان خارجی خود پیشی گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدهادی شعله مدیر عامل شرکت دانش بنیان آبریزان گفت: رسوب املاح موجود در آب در تاسیسات و تجهیزات صنایع مختلف، موجب کاهش میزان انتقال حرارت و در نتیجه کاهش راندمان تجهیزات و افزایش مصرف انرژی می‌شود.

وی در ادامه افزود: ایجاد خوردگی در تاسیسات نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که سالانه هزینه‌های بسیاری را به صنایع مختلف تحمیل می‌کند.

شعله ادامه داد: محققان شرکت ما برای نخستین بار در دنیا موفق به تولید محلول‌های ضدرسوب، رسوب بردار و ضدخوردگی شدند که بر خلاف نمونه‌های خارجی خود، غیر اسیدی بوده و هیچ گونه آسیبی به محیط زیست و نیروی انسانی نمی‌رساند.

وی اظهار کرد: قیمت محلول‌های تولیدی این شرکت نیز یک دوازدهم محصولاتی است که از کشور آمریکا وارد می‌شود.

شعله با بیان اینکه در شرکت دانش بنیان آبریزان بیش از ۸۰ محصول تخصصی در زمینه صنعت آب تولید می‌شود، گفت: این محصولات در رسوب برداری از تجهیزات پالایشگاهی، پتروشیمی، کارخانجات، هتل ها، بیمارستان‌ها و نیز رادیاتور پکیج‌های خانگی استفاده می‌شود.

وی بیام کرد: رسوب زدایی مکانیکی نیازمند توقف سیستم و باز و بسته کردن تجهیزات و در نتیجه تعطیلی چند روزه صنایع بزرگ بود و پاک کننده‌های اسیدی نیز مشکلات ایمنی و سلامتی و کاهش عمر تاسیسات ناشی از خوردگی فلزات را به دنبال داشتند.

شعله گفت: محلول تولیدی این شرکت بدون نیاز به توقف تجهیزات به تاسیسات گرمایشی و سرمایشی تزریق و روند رسوب زدایی انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت آبریزان، کاهش مصرف انرژی، افزایش بهره وری و کاهش استهلاک سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را از دیگر مزیت‌های استفاده از محلول‌های ضدرسوب و ضدخوردگی این شرکت برشمرد.

شعله افزود: محصولات تولیدی این شرکت به صنایع بزرگ و کوچک در سراسر کشور و نیز برخی کشور‌های همسایه ارسال می‌شود.
انتهای پیام/ر

تولید محلول‌های ضدرسوب و ضدخوردگی  در شیراز

نظر شما