شناسهٔ خبر: 26259768 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

فرار به جلوی معاون اول و سخنگوی دولت درباره سیاه‌نمایی(خبر ویژه)

برخی مدیران ارشد دولتی در حالی، سیاه‌نمایی را نکوهش می‌کنند که خود پیشگام سیاه‌نمایی بوده‌اند.

صاحب‌خبر -



اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور پنج‌شنبه در کنگره جغرافیایی ایران گفت: آنچه می‌تواند کشور را تهدید کند افراد، گروه‌ها و مجموعه‌هایی هستند که اعتماد و امید مردم و سرمایه اجتماعی به عنوان مهمترین سرمایه کشور را نشانه رفته‌اند و می‌خواهند فرسایش اجتماعی ایجاد کنند.
وی خاطرنشان ساخت: ملتی که امیدش را از دست بدهد و نسبت به آینده خود مأیوس باشد به هیچ کاری دست نخواهد زد بنابراین وظیفه تک‌تک نخبگان، صاحب‌نظران و علمای کشور است که از سرمایه اجتماعی حفاظت کرده و امید و اعتماد مردم به آینده را بالا ببرند.
این اظهارات در حالی است که شخص معاون اول رئیس جمهور، خود رکورددار سیاه‌نمایی و مأیوس‌سازی مردم بوده است؛ چنان که وی چند ماه قبل در حالی که دولت پنجمین سال خود را سپری می‌کرد، مدعی شد اتوبوس اقتصاد کشور ته دره است و هنوز نتوانسته‌ایم آن را بالا بیاوریم!
این لفاظی مغالطه‌آمیز در حالی بود که اولاً شخص وی و هم‌طیفانش مدعی شده بودند که با توافق، 200 میلیارد دلار سرمایه خارجی به کشور خواهد آمد و سالانه یک میلیون شغل ایجاد می‌کنیم و اقتصاد رونق می‌گیرد.
ثانیاً در همین دوره پنج‌ساله، مفاسد اقتصادی بی‌سابقه‌ای در دولت و حواشی آن اتفاق افتاد که اختلاس 16 هزار میلیارد تومانی از صندوق ذخیره فرهنگیان از آن جمله بود. همچنین جهانگیری و برادر، متهم برخی پرونده‌های اقتصادی هستند که کام مردم را تلخ می‌کند.
در همین حال وبسایت مشرق در گزارشی نوشت: محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به تازگی در نشست خبری خود با رسانه‌ها طی اظهاراتی با انتقاد از «سیاه‌نمایی» برخی در کشور گفت: «عده‌ای به صرف مخالفت با دولت حاضر به هر نوع سیاه‌نمایی نسبت به دستاوردهای اقتصادی دولت هستند که به نوعی علامت مثبت دادن به ترامپ است تا با انگیزه بیشتر به فشار خود ادامه دهد.»
او همچنین می‌افزاید: اگر از منظر سیاسی و جناحی بخواهیم به این موضوعات نگاه کنیم، قطعاً باعث مخدوش شدن منافع ملی می‌شود.
نوبخت چند ماه قبل و در اشاره به رونق سیاه‌نمایی اشاره شده نیز گفته بود: چرا عده‌ای در داخل کشور می‌خواهند گرا بدهند که منابع مالی کم داریم؟ ما منابع مالی داریم و با همان هم می‌توانیم به توسعه کشور بپردازیم.
آنچه در ادامه می‌خوانید کدها و اشاره‌هایی از صحبت‌های مقامات ارشد دولت و اصلاح‌طلبان طی 5 سال گذشته است که مردم با دانستن آنها می‌توانند قضاوت بهتری درباره مصادیق صحبت‌های سخنگوی دولت و اینکه چه کسانی در کشور «سیاه‌نمایی» کرده‌اند، داشته باشند؛
- رئیس‌جمهور روحانی: خزانه خالیست... تحریم‌ها باید برود تا مشکل آب خوردن مردم حل شود.
- اسحاق جهانگیری: کشور در شرایط ته دره قرار دارد.
- محمدباقر نوبخت: 700 میلیارد دلار از دارایی‌های کشور طی پنج تا شش سال در این کشور خورده و قورت داده شده است.



نظر شما