شناسهٔ خبر: 26259460 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تیم فوتبال نیجریه مقابل ایسلند به پیروزی رسید

تهران - ایرنا - تیم ملی فوتبال نیجریه در چارچوب دومین دیدار گروه دی جام جهانی 2018 روسیه و مصاف با ایسلند با دو گل به پیروزی رسید تا برای صعود به دور بعد این رقابت ها امیدوار بماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این دیدار از ساعت 19 و 30 دقیقه امروز جمعه به وقت ایران در ورزشگاه «وولگوگارد» به قضاوت «متیو کانگر» از نیوزلند آغاز شد و «احمد موسی» دو گل تیم نیجریه را به ثمر رساند.
اسیلندی ها که در بازی نخست خود مقابل آرژانتین نایب قهرمان دوره گذشته این رقابت ها به تساوی یک بر یک رسیده بودند با روحیه بهتری مقابل نماینده قاره آفریقایی حاضر شدند که در دیدار نخست برابر کرواسی دو بر صفر شکست خورده بود.
درنیمه نخست این رقابت به رغم اینکه 60 درصد مالکیت توپ در اختیار تیم نیجریه بود اما نماینده قاره اروپا از فرصت های بهتری برای باز کردن دروازه حریف برخوردار شد و هماهنگی خوب هافبک ها و مدافعان تیم ایسلند سبب شد که نماینده قاره آفریقا در نیمه نخست نتواند هیچ شوتی را به دروازه ایسلند بزند. ولی در طرف مقابل شاگردان «هایمرهالگریمسون» سرمربی تیم ایسلند 5 شوت به دروازه نیجریه زدند که که دوتای آن در چارچوب بود.
به رغم بازی نه چندان جذاب دو تیم و تساوی بدون گل آنها در نیمه نخست، تیم نیجریه در نیمه دوم بازی را هجومی آغاز کرد تا آنها سرانجام مزد مالکیت توپ خود را بگیرند و در دقیقه 49 به گل برسند.
در این صحنه «احمد موسی» ارسال هم تیمی خود را به زیبایی در محوطه 18 قدم حریف با پای راست کنترل کرد و شوت محکمش را به تور دروازه «هانس هالدرسون» گلر تیم ایسلند چسباند.
هایمر که نمی خواست تیمش بازنده این دیدار باشد برای هجومی کردن روند تیمش دو بازیکن جدید را به میدان فرستاد ولی تیم نیجریه با وجود «احمد موسی» ستاره خود به دومین گل رسید.
احمد موسی پیش از زدن گل در دقیقه 74 ضربه محکمی را از پشت محوطه 18 قدم تیم ایسلند به توپ زد که دیرک افقی دروازه مانع از ورود آن شد. اما یک دقیقه بعد هنر نمایی او آغاز شد تا یک تنه توپ را به محوطه 18 قدم حریف آورده و پس از گذشتن از گلر تیم ایسلند توپ را از بین دو مدافع مستقر در چارچوب دروازه به گل دوم خود وتیمش تبدیل کند.
نماینده قاره اروپا که دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت به روی دروازه حریف فشار آورد تا خطای مدافعان نیجریه بر روی مهاجم این تیم سبب شود تا متیو کانگر اعلام خطای پنالتی کند. ولی این فرصت طلایی را «روریک گیسلاسون» به بیرون زد.
تلاش تیم ایسلند در دقایق پایانی این دیدار نتیجه نداد تا تیم نیجریه پیروز این رقابت باشد.
در دیگر دیدار این گروه که روز گذشته - پنجشنبه - برگزار شد ، تیم ملی فوتبال آرژانتین با وجود بهره بردن از «لیونل مسی» بهترین بازیکن جهان با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرواسی شد.
ترکیب تیم ایسلند:
هانس هالدورسون، کری آرناسون، راگنار سیگوردسون(دقیقه 71سریر اینگی اینگاسون)، راگنار سیگوردسون ، بیرکیر سوارسون، هوردور مگنوسون، آرون گونارسون(دقیقه 87 آری فریر اسکولاسون)، آرون گانارسون، گیلفی سیگوردسون، روریک گیسلاسون، بیرکیر بیارناسون، یون بوتوارسون(دقیقه 71 بیورن سیگوردارسون) و آلفرد فینبوگاسون.
ترکیب تیم نیجریه:
فرانسیس اوزوهو، کنت اومرو، ویلیام اکونگ، لئون بالوگان، جان اوبی میکل، اوگنکارو ایتبو( دقیقه 90الکس ایووبی) ، ویلفرد اِن‌دیدی، ویکتور موزس، برایان ایدوو(دقیقه 46 تیرون ایبوهی) ، احمد موسی و کلچی ایهه‌ناچو(دقیقه 85 ودیون ایگالو).
جدول رده بندی گروه دی:
1- کرواسی 6 امتیاز
2- نیجریه 3 امتیاز
3- آرژانتین یک امتیاز
4- ایسلند یک امتیاز
ورزشی**9029**3404

نظر شما