شناسهٔ خبر: 26259356 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

با تمام وجود باید از آمریکا متنفر و منزجر بود

امام جمعه موقت تهران گفت: افرادی که می‌گویند شاید با مذاکره با آمریکا مشکلی حل شود، آیات خدا را بشنوند! مشکلی را حل نخواهد کرد. با تمام وجود باید از آمریکا متنفر و منزجر بود. او غیر از جنایت، کاری نکرده است. این کشور به هیچ یک از وعده‌هایش عمل نکرده است.

صاحب‌خبر -




آیت‌‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در ‌خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: موقعیت امروز انقلاب بسیار حساس است و ما باید آن را درک کنیم. موقعیت امروز مردم انقلابی ایران، موقعیت احزاب در زمان رسول‌الله(ص) است. ما باید بفهمیم که دشمن همیشه دشمنی می‌کند.
وی گفت: من در مقام احصاء توطئه‌های دشمنان به ویژه آمریکا، اسرائیل و عربستان نیستم چون قابل احصاء نیست؛ کم توطئه و خیانت نکرده‌اند. شما دیدید هزاران بچه را از مادرانشان جدا کردند؛ مادرها و بچه‌ها ناله می‌کردند.
به گزارش مهر، امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این‌ها فکر می‌کنند دنیا دست آن‌هاست. می‌گویند ما می‌توانیم مخالفین خود را سرکوب کنیم و آنقدر خونریزی کنیم که قدرت یگانه شویم. قرآن می‌گوید مگر ما دنیا را به این‌ها داده‌ایم؟ خداوند مدبر است. خدا می‌خواهد ظالمین را نابود کند البته به دست ما.
وی افزود: خداوند حکیم است و سرنوشت نظام هستی را که به دست باطل نداده است. نظام متقن هستی، بازیچه اهل باطل نیست. اهل باطل منتظر باشند لحظه‌ای را که حقیقت به آنها حمله و نابودشان می‌کند.
آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: دنیا به یک باره چشم باز می‌کند و می‌بیند که اثری از باطل وجود ندارد. اتفاقا این نابودی به دست خود آنهاست؛ با همان ابزاری که فکر می‌کنند پیروز می‌شوند، نابود خواهند شد. خدا به ظالم مهلت می‌دهد تا شاید توبه کند اما او به عکس از این مهلت‌ها سوءاستفاده می‌کند.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: دست به کشتار و آدم‌کشی می‌زنند؛ به یمن و فلسطین و مظلومین حمله می‌کنند به امید اینکه حکومتشان باقی بماند در حالی که با همین ظلم حکومتشان نابود می‌شود. البته این اتفاق مزدی است که خداوند به انسان‌های مقاوم می‌دهد.
وی گفت: خدا می‌گوید اگر شرایط عادی برای نجات شما ممکن نیست، ما از طریق معجزه دشمنان شما را نابود می‌کنیم. دستی در پس پرده برای مسلمین، عزت و برای مستکبرین، نابودی را تدبیر می‌کند.
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به نامه تعدادی از مدعیان اصلاحات و ضد انقلابیون فراری به مسئولین برای مذاکره مستقیم با آمریکا، افزود: افرادی که می‌گویند شاید با مذاکره با آمریکا مشکلی حل شود، آیات خدا را بشنوند! مشکلی را حل نخواهد کرد. با تمام وجود باید از آمریکا متنفر و منزجر بود. او غیر از جنایت، کاری نکرده است. این کشور به هیچ یک از وعده‌هایش عمل نکرده است.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اگر روحیه انزجار از طاغوت و آمریکا و ایادی‌اش در ما باشد، خدا به داد ما خواهد رسید. حساب ظواهر را هم نکنید؛ مگر خداوند قوم موسی را چگونه نجات داد؟ مگر در جریان طبس خداوند این‌ها را چگونه نابود کرد؟ اگر با خدا باشیم، غم نداریم.
وی خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا اظهار داشت: حضرت زینب(س) به یزید فرمودند که هر چه می‌توانی در جسارت و ضربه زدن به ما تلاش کن اما بدان زورت به خدا نمی‌رسد؛ من هم به آقای ترامپ می‌گویم: شما هم هرچه می‌خواهی تحریم کن اما بدان که نتیجه تحریم‌ها، رسوایی خودت است.
دشمن با شمشیر زنگ‌زده دفاع از حقوق بشر
به احکام صادر شده دستگاه قضا حمله می‌کند
حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت هفته قوه قضائیه، ابراز داشت: بزرگترین شاخص جمهوری اسلامی شاخص برقراری عدالت است همانگونه که خداوند به موضوع ادای امانت و عدالت تأکید می‌کند. به گزارش فارس، وی گفت: ما منکر برخی کاستی‌ها و برخی مشکلات نیستیم اما دروغ‌پردازی و بزرگ جلوه دادن ضعف‌ها و تعمیم فساد از چند قاضی و کارمند به کل دستگاه قضایی و همه قضات شریف نشان‌دهنده آن است که دست‌هایی در کار است تا اقتدار دستگاه قضایی را بشکند. حجت‌الاسلام منتظری اظهار داشت: هجمه‌های سنگین دشمنان در شبکه‌های مجازی را ببینید، این را در کنار حمله دشمنان با شمشیر زنگ‌زده دفاع از حقوق بشر بر احکام صادر شده از سوی قوه قضائیه را مشاهده کنید.
دادستان کل کشور افزود: اخیرا دیدید که چگونه در مقابل برخورد دستگاه قضایی با یک مشت جاسوس که در قالب فعالیت‌های محیط زیستی اقدامات خود را می‌کردند، ایستادند و یا در مورد مشابه دیدید که چگونه از یک فرد جلاد که در روز روشن پشت فرمان اتوبوسی نشسته و جوانان این ملت را به خاک و خون کشاند، دفاع کردند. وی ادامه داد: اینها نمونه‌های کوچکی از فعالیت‌های دشمنان است که هدفشان تخریب و تضعیف قوه قضائیه است، البته در داخل کشور هم شاهد این هستیم که برخی از افرادی که در گذشته در کشور مسئولیت داشته‌‌‌اند از این قاعده مستثنی نبوده و همین رویه دشمنان را پیش گرفته‌اند. حجت‌الاسلام منتظری گفت: رهبری فرمودند افرادی که در گذشته مسئولیت داشته‌اند حق ندارند در قالب اپوزیسیون وارد عمل شده و امروز به خاطر گرفتاری چند نفر از همکارانشان هرچه می‌خواهند بگویند.
دادستان کل کشور در خصوص کثرت کار دستگاه قضایی، گفت: در سال ۹۶ مجموعاً ۹ میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی کشور شده است که بیش از ۱۶ میلیون نقطه فعالیت وجود داشته است، از دادسرا گرفته تا تجدید نظر. وی ادامه داد: سهم دادسراها و دادگستری‌ها ۶ میلیون پرونده بوده است و ۳ میلیون پرونده باقی مانده در شعبات حل اختلاف تشکیل شده است. حجت‌الاسلام منتظری خاطرنشان کرد: با این آمار اشاره شده اجازه می‌خواهم از همکاران خودم تقدیر و تشکر کنم و از مردمی که گاهی مواجه با اشکالات و ضعف‌هایی شده‌اند هم عذرخواهی کنم.
یمن مظلوم راه امام حسین(ع) را دنبال می‌کند و ان‌شاءالله پیروز خواهد شد
مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به‌مناسبت 31 خرداد سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار گفت:‌ حزب‌الله لبنان، جهاد اسلامی فلسطین و حماس راه امام حسین(ع) را دنبال کردند و پیروز شدند. وی افزود: یمن مظلوم هم امروز راه امام حسین(ع) را دنبال می‌کند و ان‌شاءالله پیروز خواهد شد. چمران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شهید چمران اعتقاد راسخ به «ما می‌توانیم» داشت، اظهار داشت: ایشان دانشمند بزرگی بود که در عداد دانشمندان بزرگ رشته خود یعنی فیزیک پلاسما محسوب می‌شد.
رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: شهید چمران در سال 49 پس از 14سال حضور در آمریکا، به لبنان رفت و خطاب به رزمندگان گفت «من برای شما بشارتی عظیم آورده‌‌ام که حلّال همه مشکلات است؛ بشارتی که طاغوت‌ها را سرنگون می‌کند. بشارت خیر، بشارت پیروزی و وصل به معشوق؛ این بشارت، شهادت است. من می‌خواهم با اسرائیل ولو با مشت بجنگم. می‌خواهم به اسرائیل بفهمانم که آن‌ها را روسیاه خواهم کرد.»  وی خاطرنشان کرد: شهید چمران رزمنده‌ای قوی بود که در رزم و جنگ‌های چریکی بی‌نظیر بود؛ وی توانست سیاستمداری عارف و هنرمندی لطیف‌الطبع باشد. او دانه‌های مقاومت اسلامی در لبنان را غرس و در برابر فالانژها هشت سال ایستادگی کرد. چمران ادامه داد: شهید چمران توانست در شرایط بسیار سخت آن روز اهواز که نان پیدا نمی‌شد، در شش ماهه اول جنگ، زیردریایی بسازد و همانجا به آب بیاندازد. رئیس بنیاد شهید چمران گفت: او توانست اولین موشک ایران را آزمایش کند و ستاد جنگ‌های چریکی را در معیت آیت‌الله خامنه‌ای شکل بدهد.
همه به نهضت ملی حل مسائل بپیوندند
مجتبی زارعی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور که به مناسبت روز ملی بسیج اساتید، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به ایراد سخن پرداخت، با اشاره به اینکه اندیشکده‌های راهبردی بسیج اساتید آغوشش بر روی تمامی استادان وطن‌خواه و اسلام‌گرا باز است تا گرهی از مشکلات ایرانیان در اجزا و قشرهای مختلف باز شود، بیان داشت: بسیج اساتید از اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان و دیگر جناح‌ها می‌خواهد اختلافات خود را کنار بگذارند و به نهضت ملّی حلّ‌المسائلی بپیوندند.
دولت زمینه استفاده از ظرفیت 35 هزار نفری
 بسیج اساتید را فراهم کند
به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد هر خانه در ایران به یک کارخانه تبدیل شود و با اصلاح نظام آموزشی و نظر داشت آمایش آموزش‌های علمی- فنّی، هر ایرانی یک مهارت پیدا کند.
رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: دولت باید جلسات خود را به داخل مجامع تخصصی، صنفی و در میان مردم ببرد تا تخم یأس و نفاق و سستی که دشمن بر آن دم می‌زند از بین برود، دولت باید تمام تلاش خود را بکار بندد تا سرمایه ایرانی و کار ایرانی و کالای ایرانی در کشور و منطقه عزت پیدا کند.
دولت مسئولیت سیاست پنج‌ساله
نگاه به غرب را نپذیرفته است
زارعی با تصریح بر اینکه اکنون هم دولت مسئولیت پنج ساله سیاست نگاه به غرب نپذیرفت، اظهار داشت: بسیج اساتید می‌خواهد با استفاده از ظرفیت استادی 35 هزار نفری خود در سراسر کشور به کمک دولت و استانداران و فرمانداران بیاید، اما دولت باید این زمینه را فراهم کند. دولت محترم باید سیاست گام به گام و سیاست لنگ‌لنگان را که شبیه سیاست دولت موقت مرحوم بازرگان است کنار بگذارد و با تمام قوا به صحنه بیاید و به دور از تبارگرایی و اشراف‌گرایی و اخلاق دیوان‌سالارانه، دولت را از پاستور به مناطق مختلف کشور ببرد و با ایجاد امید و نشاط ضمن پذیرش مسئولیت خود در پنج سال تلاش کند تا ایران به یک کارگاه بزرگ تبدیل شود، در این راه تجربه سازمان بسیج سازندگی پیش روی دولت است.

برچسب‌ها:

نظر شما