شناسهٔ خبر: 26258810 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

نجات ۲۵ نفر از میان دود و آتش

- آتش‌سوزی در پاساژ قدیمی ۲۵ نفر را میان دود و آتش گرفتار کرد و خسارت‌های زیادی به بار آورد اما آتش‌نشانان با حضور بموقع افراد گرفتار شده را نجات دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری، این حادثه ساعت 21:29 سه‌شنبه در خیابان امیرکبیر، حوالی پاساژ کاشانی اتفاق افتاد. شعله‌های آتش از این پاساژ زبانه می‌کشید و دود غلیظی آنجا را فرا گرفته بود. دقایقی از وقوع آتش‌سوزی می‌گذشت که نخستین گروه از آتش‌نشانان به محل حادثه رسیدند و عملیات اطفای حریق آغاز شد.

مهدی داوری، مدیرعامل آتش‌نشانی تهران که از همان لحظات اولیه در محل حادثه حضور داشت در این‌باره گفت: در طبقه دوم این پاساژ تعدادی انبار به وسعت تقریبا 500متر مملو از لوازم یدکی بود و در آتش می‌سوخت. براثر حرارت بسیار زیاد ناشی از آتش‌سوزی، سقف شیروانی انبارها شعله‌ور شده و زبانه‌های آتش به هتلی که در مجاورت محل آتش‌سوزی قرار داشت، سرایت کرده و تعدادی از افراد داخل هتل در میان دود غلیظ گرفتار شده بودند.

داوری ادامه داد: آتش‌نشانان پس از قطع جریان اصلی برق و گاز و انجام ایمن‌سازی‌‌های لازم از چندین سمت مشغول مهار شعله‌های سرکش آتش شدند. همزمان گروه دیگری با استفاده از تجهیزات فردی وارد ساختمان هتل شدند و پس از جست‌وجو، 25نفر را به سلامت از میان دود غلیظ خارج کردند.

وجود تعداد زیادی باتری خودرو، لوازم یدکی و مقدار زیادی روغن ترمز در محل حادثه کار را برای نیروهای آتش‌نشانی دشوار کرده بود، اما آتش‌نشانان در یک عملیات نفسگیر، آتش‌سوزی را پیش از سرایت به اطراف مهار و کاملا خاموش کردند. به گفته داوری، در این عملیات دو نفر از آتش‌نشانان دچار دود گرفتگی شده و توسط کادر پزشکی اورژانس مداوا شدند.

نظر شما