شناسهٔ خبر: 26258809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سلیمانی:

مجلس قوانین داخلی مبارزه با پولشویی و تروریسم را تصویب و آنها را اجرا کند

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: چه لزومی دارد کشور ما وارد معاهداتی شود که عمده آن زیان و ضرر است، بهترین راه حل همین است که مجلس خودمان قوانین داخلی مبارزه با پولشویی و تروریسم را تصویب و آنها را اجرا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ محمد سلیمانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، درمورد سخنان روز گذشته رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس که تاکید کردند «ضرورتی ندارد به کنوانسیون‌های مشکل‌دار بپیوندیم و خودمان مستقل درباره مبارزه با تروریسم و پولشویی قانون‌گذاری کنیم»، گفت: این صحبت‌های رهبری حکیمانه و راه حل حیاتی است. 

وی ادامه داد: موضوعی که مقام معظم رهبری فرمودند برای کشورهایی چون ایران و همچنین کشورهایی که عضو بلوک غرب هستند یک راه حل حیاتی است. 

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: مبارزه با فساد و اقدامات تروریستی یک ضرورت و واقعیت است اما از آن طرف باید شفافیت در سیستم مالی و بانکی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: مشکل این است که سازمان‌های بین‌المللی عمدتا در اختیار آمریکا است و آمریکا در آنها نفوذ دستوری دارد. سازمان‌های بین‌المللی امیال و دستورات غرب و بخصوص امریکا را اجرا می‌کنند و دستورالعمل‌هایی که صددرصد به نفع خودشان باشد را تنظیم می‌کنند و بعد آن را به سازمان‌های بین‌المللی می‌آورند و تصویب می‌کنند. 

سلیمانی اضافه کرد: شرایط به گونه‌ای است که در توافقنامه‌های بین‌المللی آمریکا هر کاری می‌خواهد انجام می‌دهد و هر اشکال و خطایی از سمت آمریکا باشد همین سازمان‌های بین‌المللی به آن نمی‌پردازند. در حوزه حقوق بشر، پولشویی و حمایت آمریکا از داعش، القاعده و جنایات یمن همینگونه است اینها همه خطاهایی است که سازمان‌های بین‌المللی به نقش آ‌مریکا در آن نمی‌پردازند.

به گزارش فارس،وی در این باره ادامه داد: چه لزومی دارد کشور ما وارد همچنین معاهداتی شود که عمده آن زیان و ضرر است و آن قسمتی که هم منافع در آن وجود دارد شامل منافع چشم‌‌گیری نمی‌شود بهترین راه حل همین است که مجلس خودمان قوانین داخلی مبارزه با پولشویی و تروریسم را تصویب و آنها را اجرا کند./

پایان پیام
 

برچسب‌ها:

نظر شما