شناسهٔ خبر: 26258587 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

مديرعامل سازمان سرمايه‌گذاري شهرداري اصفهان:

عقد قرارداد 169 پروژه مشارکتي در شهر

صاحب‌خبر -

 اصفهان-راعي

مديرعامل سازمان سرمايه‌گذاري و مشارکت‌هاي مردمي شهرداري اصفهان گفت: از آغاز فعاليت اين سازمان تا به امروز 169 قرارداد مشارکتي با بخش خصوصي منعقد شده که 141 قرارداد مربوط به حوزه ساختمان بوده است ومابقي قرادادها در حوزه‌هاي مختلف اعم از حوزه گردشگري، فرهنگي ،سينمايي،ورزشي مي باشد.به گزارش خبرنگار ما از اصفهان، شهرام رييسي در نشست خبري با اصحاب رسانه اظهار کرد: امروزه جمعيت شهرنشين جهان بالغ بر 50 درصد شده است و همين موضوع نياز به توسعه شهر را نشان مي‌دهد.

مديرعامل سازمان سرمايه‌گذاري و مشارکتهاي مردمي شهرداري اصفهان با اشاره به افزايش تقاضاي رفاهيات در شهر افزود: با افزايش تقاضا براي خدمات رفاهي، فرصت‌هايي براي سرمايه‌گذاري ايجاد مي‌شود.رييسي درخصوص نبود قانوني براي سرمايه‌گذاري شهري تصريح کرد: متاسفانه نه در سطح شهرها که در سطح کشور هم دستورالعمل و آيين‌نامه دقيقي براي سرمايه‌گذاري شهري وجود ندارد، البته اخيرا قرار است در مجلس چنين قانوني تصويب شود، نبود قانوني در اين باره به معناي عدم فعاليت در اين حوزه نيست اما وجود قانون بالادستي به اين روند کمک مي‌کند.

رييسي با اشاره به روند مشارکت شهرداري با بخش خصوصي در اجراي پروژه‌ها اضافه کرد: پروانه و زمين متعلق به شهرداري است و در مقابل سرمايه‌گذار هم با آوردن مبالغي طي قراردادي مدني اقدام به سرمايه‌گذاري مي‌کند.مديرعامل سازمان سرمايه‌گذاري و مشارکتهاي شهرداري اصفهان با اشاره به ساير قراردادهاي غير ساختماني گفت: به عنوان مثال ساخت آکواريوم در حوزه گردشگري بوده است.

وي درخصوص ارزش ريالي قراردادها گفت: جمع کل مبلغ قراردادها نزديک به سه هزار و 300 ميليارد تومان، شامل آورده شهرداري و سرمايه‌گذار است، البته ممکن است برخي از اين قراردادها اجرايي نشده باشد. به طور کلي سهم عمده مشارکت شهرداري در حوزه مسکن بوده است. مديرعامل سازمان سرمايه‌گذاري و مشارکتهاي شهرداري اصفهان با اشاره به ضرورت حرکت سازمان مطابق با آموزه‌هاي علمي اضافه کرد: برنامه راهبردي سازمان تدوين و به تمامي معاونت‌ها ابلاغ شده است، اين برنامه ساختاري، فرايندي و توسعه‌اي است. اين سازمان وارث يک فکر درست است البته نيازمند اصلاح است، سازمان مشارکت‌ها اولين سازمان شهرداري است که پيش از اين وجود نداشته از اين رو نيازمند اصلاحاتي است.

مديرعامل سازمان سرمايه‌گذاري شهرداري با بيان اينکه فرصتهاي سرمايه‌گذاري در شش محور تدوين شده است، گفت: در حوزه سرمايه‌گذاري فرهنگي قرارداد تجهيز يک سالن سينما در منطقه 15 منعقد شده و اين نشان مي‌دهد سرمايه‌گذاري در تمامي حوزه‌ها بايد صورت گيرد. همچنين در حوزه‌هاي ورزشي و انرژي‌هاي خورشيدي فراخوان‌هاي مشارکتي اعلام شده است.وي درخصوص تضمين عدم ضرردهي سرمايه گذار و شهرداري در اجراي يک پروژه اظهارکرد: پيش از اجراي پروژه‌اي، مطالعات اقتصادي و مالي آن انجام خواهد شد زيرا در پروژه‌اي که سرمايه‌گذار متضرر شود مجموعه شهرداري و شهر متضرر خواهد شد، از اين رو پيش از هر عملي مطالعات دقيقي صورت خواهد گرفت.

وي در خصوص سرمايه‌گذاري خارجي افزود: يکي از موفق‌ترين پروژه‌هاي مشارکتي شهرداري ساخت آکواريوم است. پروژه بعدي ساخت شهر روياهاست اما قرار داد آن در سازمان سرمايه‌گذاري منعقد نشده است.

نظر شما