شناسهٔ خبر: 26258394 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

دادستان کل کشور در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران:

هفته قوه قضاییه فرصتی است برای ارائه عملکرد دستگاه قضایی/ شاخص اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی برقراری عدالت است

دادستان کل کشور گفت: هفته قوه قضاییه فرصت مغتنمی است تا مسئولان دستگاه قضایی عملکرد یکساله خود را به سمع نظر مردم برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: آغاز هفته قوه قضاییه که مصادف با ایام شهادت مظلومانه سید الشهدای انقلاب اسلامی مرحوم آیت الله شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران و خدمتگذاران انقلاب اسلامی که به دست منافقین خبیث و جنایت کار در یک حادثه تروریستی به شهادت رسیدند را تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: به روح بلند این شهدا و امام شهدا درود می فرستیم و یاد و خاطره آن بزرگواران و خصوصا شهید بهشیت که معمار نخستین قوه قضاییه پس از پیروزی انقلاب بود را گرامی می داریم. این فرصت فرصت مغتنمی است تا مسئولین قوه قضایهی با مردم بیش از پیش ارتباط داشته و گزارشی نسبت به عملرکد خود راائه کنند.

منظری گفت: بزرگترین و ارزشمندترین نعمات الهی به ما انسانها نعمت اسلام و هدایت به سوی کمالات انسانی است که توسط پیامبر عظیم الشان اسلام به ما رسیده است. نعمتی که بین نعمتهای الهی تنها به این نعمت که رسیده است برما بندگان منت گذاشته است.

دادستان کل کشور گفت: در طول چهارده قرن پس از حکومت پنج ساله حضرت امیرالمومنین در این زمان نهضت امام خمینی بسط ید فقیه جامع الشرایطی را فراهم کرد و نظام مقدس جمهوری اسلامی بنا گذاشته شد.

وی ادامه داد: بزرگترین شاخص جمهوری اسلامی شاخص برقراری عدالت است همانگونه که خداوند به موضوع ادای امانت و عدالت تأکید می کند

منتظری گفت: در نگاه اول به ذهن می رسد که ادای امانت و پرداخت پول و مادیات است در حالی که در برخی روایات و تفاسیر آمده است که این ادای امانت تنها ادای امانت مالی نبوده و حکم به عدالت فقط در مقام قضاوت نیست بلکه اطلاق آیه شامل مسائل مالی و غیرمالی می شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما