شناسهٔ خبر: 26258366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسئولان انتظارات مردم را پاسخ دهند/ لزوم عمل به وعده‌ها

تلاش مسئولان برای رفع مشکلات و تامین نیاز‌های مردم و عمل به وعده‌ها از مهمترین مسائل مطرح‌شده در نماز جمعه دیر و بردخون است.

صاحب‌خبر -

مسئولان انتظارات مردم را پاسخ دهند/ لزوم عمل به وعده‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه بندر دیر با بیان اینکه اگر برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برنامه ریزی نشود در آینده دچار آسیب‌ها و مشکلاتی می‌شوند، اظهار داشت: دستگاه‌های فرهنگی باید برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در طول تابستان برنامه‌های متنوع و جذابی داشته باشند.

وی افزود: با تشکیل ستاد ساماندهی اوقات فراغت از موازی‌کاری بپرهیزیم و بگذاریم فرزندانمان خود انتخاب‌گر باشند.

امام جمعه دیر با اعلام اینکه سلامت دستگاه قضایی سلامت دیگر دستگاه‌ها را به دنبال دارد، عنوان کرد: گاهی اوقات در دادگستری دیر روش برخورد با مردم اسلامی و انسانی نیست و آنچه مردم را ناراضی می‌کند بی‌احترامی به آن‌ها است.

وی با بیان اینکه قاضی باید وارسته و معلم اخلاق باشد، افزود: حکم صادره قاضی هرچه باشد مردم باید تمکین کنند، اما کسی که در دستگاه جمهوری اسلامی قضاوت می‌کند باید مودب باشد.

حسینی در رابطه با روز تبلیغ خاطرنشان کرد: اگر امروز ما با اسلام آشنا و پایبند به ارزش‌های اسلامی هستیم در پرتو تلاش‌های مبلغین و روحانیت در طول تاریخ بوده است.

وی بیان کرد: اصناف امروز نیز همچون گذشته در مقابل فشار اقتصادی دشمن یاری گر دولتمردان ما باشند.

خطیب جمعه دیر با گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ نفر از یاران امام گفت: ترور چنین شخصیت‌هایی و ۱۷ هزار نفر از مردم ایران اسلامی در کارنامه سیاه منافقین است و عده‌ای با عوض کردن جای جلاد و شهید برای منافقین مظلوم نمایی نکنند.

وی به سالروز ترور رهبر معظم انقلاب اشاره و اضافه کرد: امام خامنه‌ای مدظله العالی همانند امام راحل تاکنون امت اسلامی را به خوبی رهبری کرده است.

حسینی تأکید کرد: در موقعیت کنونی مسئولین سه قوه در راستای حل مشکلات مردم و مقابله با توطئه‌های دشمنان هم افزایی کنند و همانند اعضای تیم ملی با روحیه و غیرت ملی باشند.

وی با تأکید بر اینکه از تریبون‌های رسمی امید آفرینی به جامعه تزریق شود، افزود: گروه‌های سیاسی، رسانه‌ها از اختلاف افکنی و توهین بپرهیزند و مردم نیز با حمایت از مسئولین سرمایه‌های خود را در راستای تولید داخلی استفاده کنند و در جنگ اقتصادی همکاری کنند.

امام جمعه دیر یادآور شد: در وضعیتی که کشور آمریکا به هیچ یک از تعهدات بین‌المللی خود پایبند نیست عده‌ای به مسئولان نظام نامه نوشته و خواستار مذاکره بی قید و شرط با آمریکا می‌شوند که این جز خیانت و وطن فروشی چیزی نمی‌تواند باشد.

مسئولان خواسته‌ها و انتظارات را پاسخ دهند

حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز بردخون با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: قبولی عبادات بستگی به لقمه افراد دارد که بزرگان حتی از خوردن مال شبهه ناک خودداری می‌کردند، اما متاسفانه افرادی گرفتار مال حرام شده اند و زندگی آنان از طریق کسب حرام مانند ربا نابود می‌شود.

وی به نحوه گزینش مسئولان از دیدگاه امام علی (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: نامه امام علی (ع) به مالک اشتر خطاب به همه مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی است که همگان باید به آن توجه و عمل کنند.

رکنی حسینی افزود: تأکید زیادی بر توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه شده تا وضعیت افرادی که درد و رنج را تحمل می‌کنند و با مشکلات می‌سازند و دست نیاز به سوی هیچ کسی دراز نمی‌کنند رسیدگی شود و از آنان غافل نشویم.

وی با انتقاد از اینکه یک درصد جامعه حق ۹۹ درصد افراد را به یغما می‌برند انتقاد کرد و گفت: افرادی از طریق خرید سکه، دلار، مسکن و خودرو جامعه را دچار تنش می‌کنند و با پول‌های بادآورده حق دیگران را پایمال می‌کنند که در جامعه اسلامی نباید فقر و محرومیت دیده شود، زیرا امنیت از بین می‌رود و آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌یابد.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه فقر و محرومیت منشأ خلاف در جامعه است و جامعه نیاز به عدالت دارد، تصریح کرد: چه کسانی کشور را دچار تنش می‌کنند و هر روز بازار را به دست می‌گیرند، آیا شایسته است روز به روز فاصله طبقاتی در جامعه بیشتر شود و برخی از درمان فرزندان بیمار خود عاجزند و عده‌ای نمی‌دانند با پول‌های بادآورده چه کنند.

خطیب جمعه بردخون اضافه کرد: درباره افرادی که منتظرند مبلغ اندکی بابت سود سهام عدالت پس از ده سال یا یارانه ماهانه به حسابشان واریز شود چه می‌توان گفت که اگر می‌خواهیم جامعه‌ای امن شود لازمه آن امنیت اقتصادی است و انتظار است رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان مجلس فاصله طبقاتی را کم کنند.

وی به مناسبت‌های هفته مانند تخریب بقاع متبرکه توسط وهابیون در مدینه منوره و ترور نافرجام مقام معظم رهبری توسط منافقین اشاره کرد و گفت: ۷ تیر مصادف با حادثه شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران وفادارش است که دشمنان با این اعمال تصور می‌کردند پایه‌های نظام سست می‌شود، اما توجه مردم به انقلاب و نظام اسلامی بیش از گذشته شد.

رکنی حسینی به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: نمایندگی کار حساس و خدمتگزاری به مردم از اهمیت خاصی برخوردار است و عملکرد نمایندگان توسط مردم دیده می‌شود که باید از تجملات و اشرافیگری بپرهیزند و ضمن ساده زیستی و پرهیز از اسراف، به مردم نزدیک شوند.

امام جمعه بردخون افزود: هرکس مسئولیتی پذیرفت باید جوابگوی مردم شود، زیرا نمایندگان روزی که انتخابات شروع می‌شود به هردری می‌زنند تا انتخاب شوند، اما پس از انتخابات و رأی گرفتن از مردم همه چیز را فراموش می‌کنند و آنان را از یاد می‌برند و جوابگوی مردم نیستند.

وی با بیان اینکه پس از چند سال نماینده در جمع مردم بردخون حضور نیافته، ابراز داشت: چرا نماینده حاضر نیست در بین مردم حضور پیدا کند و اگر کسی قادر نیست انتظارات مردم را پاسخ دهد و توانایی ندارد نباید در معرض رأی مردم قرار گیرد.

رکنی حسینی ادامه داد: نمایندگان به معنای واقعی خواسته‌های مردم را پاسخ دهند و ارائه یک گزارش در فضای مجازی قانع کننده نیست و شورای اسلامی و نماینده باید در بین مردم بیایند و از نزدیک با مردم سخن بگویند تا اعتماد مردم نسبت به مسئولان افزایش یابد.

خطیب جمعه بردخون گفت: متاسفانه امروزه نمی‌توان انتقاد کرد، زیرا آن را تخریب می‌دانند، اما طرح مشکلات و مطالبات مردمی و انتقاد از عملکرد مسئولان به معنای تضعیف یا تخریب آنان نیست و حق مردمی که در همه صحنه‌های نظام حضور دارند بیشتر است که از فعالیت‌های مسئولان آگاه شوند.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده مردم با نماینده مجلس تماس می‌گیرم یا پیام می‌دهم، اما پاسخگو نیست پس چگونه جوابگوی اقشار ضعیف است، خاطرنشان کرد: در این ۸ سال مسئولیت نماز جمعه هیچ چیزی به اموالم اضاف نشده و مدیون هیچ کسی نیستم و پیوسته به مردم عشق ورزیده ام و هرجا نیاز بوده از آنان دفاع کرده ام پس انتظار است هرکس مسئولیتی پذیرفت به وعده‌ها و انتظارات عمل کند، زیرا فرصت‌ها زودگذرند و پست و مقام‌ها ماندگار نیست.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما