شناسهٔ خبر: 26258200 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای برنامه «فان‌ران» در اصفهان / ایران توانایی میزبانی همه مسابقات را دارد

معاون اجرایی شورای المپیک آسیا گفت: ایران قادر به میزبانی در همه مسابقات ورزشی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون اجرایی شورای المپیک آسیا  عصر امروز در جلسه دیدار اعضای شورای کمیته المپیک آسیا با استاندار اصفهان اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید هدف‌مان ارتقای مسابقات آسیایی است که هجدهمین دوره آن در جاکارتا برگزار می‌شود.

حیدر فرمان افزود: برنامه «فان‌ران» را در 22 شهر برگزار شده است که بیست و سومین شهر تهران بوده است و بیست و چهارمین شهر اصفهان است و همان طور که مستحضر هستید اهمیت ایران عاملی شده است که در دو شهر این برنامه اجرا شود.

معاون اجرایی شورای المپیک آسیا گفت: این نشان‌دهنده آن هست که توجه دیگران را به این موضوع جلب کنیم که می‌خواهیم مسابقات آسیایی را در ایران برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات آسیایی جاکارتا در 40 رشته ورزشی با 465 رویداد ورزشی برگزار می‌شود؛ 465 مدال طلا اهدا خواهد شد و بیش از 15 هزار ورزشکار حضور خواهند داشت که نشان‌دهنده بزرگ‌ترین مسابقات آسیایی در تاریخ این قاره خواهد بود.

فرمان اذعان داشت: تاریخی‌ترین مسأله که اصفهان در سطح آسیا برگزارکننده آن است، این جا هستیم که قابلیت‌های اصفهان را در بخش‌های مختلف بررسی کنیم تا در آینده تصمیم بگیریم چگونه می‌توانیم از این ظرفیت‌ها در رویدادهای آینده استفاده کنیم که این موضوعات پس از صحبت با دوستان من در اصفهان و ایران رخ خواهد داد.

وی تأکید کرد: بزرگترین رویداد ورزشی در سطح آسیا برگزار می‌شود که ایران بزرگ‌ترین کاروان خود را به این مسابقات اعزام می‌کند و آرزو می‌کنیم ورزشکاران ایرانی بهترین نتایج را در این مسابقات کسب کنند.

معاون اجرایی شورای المپیک آسیا اذعان داشت: در زمینه ورزشی فقط تمرکز داریم ولی برنامه‌های زیادی جهت توسعه ورزش در آسیا داریم؛ شهرهایی را در جهت توسعه انتخاب می‌کنیم و بررسی می‌کنیم که چه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌هایی دارند و از همین رو در اصفهان حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: مطمئن هستیم که اندونزی آمادگی از میزبانی 45 کشور را دارد و کاملاً آماده میزبانی این مسابقات هستند؛ همچنین بررسی‌های لازم را انجام دادیم که ورزشکاران با فراق بال در این مسابقات حضور پیدا کنند و با مسابقات به خوبی برگزار شود.

فرمان یادآور شد: پول بسیار زیادی در این زمینه توسط دولت اندونزی اختصاص یافته است و بسیاری از ورزشگاه بازسازی شده است و مطمئن هستیم این مسابقات در بهترین حالت برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌راه و اتوبان‌های بسیار زیادی برای دسترسی آسان‌تر ورزشکاران ایجاد شده است تا آن‌ها در این کشور مشکلی نداشته باشند؛ مطمئن هستم که این کشور نهایت تلاش خودش را برای میزبانی به بهترین شکل انجام داده است.

معاون اجرایی شورای المپیک آسیا متذکر شد: در مسابقات آسیایی نهایت تلاش را داریم تا قضاوت‌ها صحیح و درست باشد و نظارت‌های ویژه‌ای داریم؛ به طور 100 درصد مطمئن هستیم که قضاوت داوران درست خواهد بود و ممکن است مشکلاتی هم به وجود آید ولی به بی‌طرفانه بودن آن‌ها ایمان داریم.

وی بیان داشت: همچنین در این مسابقات شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که هر تیمی احساس کرد قضاوت‌ها ناعادلانه بود می‌تواند شکایت کند ولی به تصمیم نهایی کسی نمی‌تواند اعتراضی کند؛ بررسی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های ایران و اصفهان فقط برای مسابقات آسیایی نیست و سال 2022 چین و 2026 ژاپن است و این می‌تواند برای مسابقات دیگر ظرفیت‌های اصفهان و ایران را بررسی کنیم.

گفتنی است عصر امروز 3 نفر از اعضای کمیته برگزاری مسابقات آسیایی جاکارتا و 4 نفر از اعضای شورای المپیک آسیا با محسن مهرعلیزاده استاندار و محمد سلطان‌حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان دیدار کردند.

 

انتهای پیام/م

 

معاون اجرایی شورای المپیک آسیا در اصفهان

نظر شما