شناسهٔ خبر: 26258185 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انتخابات نظام مهندسی کشاورزی استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - پنجمین دوره انتخابات نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی روز جمعه همزمان با سراسر کشور در اراک آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در حاشیه این انتخابات، گفت: 880 نفر از اعضای مجمع نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان عضویت خود را در این مجمع تمدید کردند که می توانند در این انتخابات شرکت کنند.
مجید آنجفی افزود: رای گیری از واجدین شرکت در این انتخابات تا ساعت 16 امروز ادامه دارد و پس از زمان مقرر با حضور شورای مرکزی، هیات های نظارت و اجرایی صندوق های رای گشایش و شمارش آرا آغاز می شود.
وی اضافه کرد: 27 نفر به عنوان نامزد در این انتخابات شرکت کردند که در نهایت از بین نامزدهای این انتخابات هفت نفر به عضویت هیات مدیره نظام مهندسی کشاورزی استان درمی آیند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: همچنین یک نفر به عنوان نماینده سازمان حفاظت محیط زیست، یک نفر به عنوان نماینده دانشگاه اراک و 2 نفر نیز به عنوان نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به عنوان اعضای انتصابی به هیات مدیره سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان راه پیدا می کنند.
آنجفی تصریح کرد: 21 درصد از مجموع شاغلان استان مرکزی در بخش کشاورزی فعالیت دارند.
قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاروزی و منابع طبیعی در سال 1380 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
انتخابات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هر چهار سال یکبار برگزار می شود.
نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی بیش از چهار هزار و 500 عضو دارد.
استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است و 670 هزار هکتار زمین باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد.
این استان با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.
3017/3075

نظر شما