شناسهٔ خبر: 26258030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| معاون اجرایی شورای المپیک آسیا: ایران توانایی میزبانی رویدادهای مختلف آسیایی را دارد

R41346/P1486/S6,51/CT11

معاون اجرایی شورای المپیک آسیا گفت: درست است که برای بررسی ظرفیت‌ها و امکانات ورزشی ایران به این کشور سفر کرده‌ایم اما این کشور قادر به میزبانی در همه مسابقات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حیدر فرمان عصر جمعه در نشست خبری که با حضور استاندار اصفهان و اعضای کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی 2018 برگزار شد، اظهار داشت: هدف ما از سفر به کشورهای حاضر در بازی‌های آسیایی جاکارتا ارتقا وضعیت ورزشی این کشورها است، در همین راستا مسابقه دو تفریحی در 22 شهر آسیایی برگزار کرده‌ایم و پس از برگزاری این مسابقه در تهران، اصفهان بیست و چهارمین شهری است که این مسابقه برگزار می‌شود.

وی افزود: قصد داریم توجه همگان را بر این نکته جلب کنیم که اصفهان ظرفیت میزبانی از رویدادهای آسیایی را دارد. هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی با حضور بیش از 15 هزار ورزشکار در 40 رشته ورزشی در اندونزی برگزار می‌شود، در این مسابقات که بزرگترین رویداد ورزشی در آسیا به شمار می‌رود 465 مدال طلا توزیع می‌شود.

معاون اجرایی شورای المپیک آسیا خاطرنشان کرد: کاروان 650 ایران بزرگترین هیئت شرکت کننده است و برای همه ورزشکاران ایرانی و آسیایی آرزوی کسب بهترین نتایج را داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جاکارتا آماده میزبانی از بازی‌های آسیایی است، تصریح کرد: 100 درصد مطمئن هستیم که اندونزی آماده میزبانی ورزشکاران 40 کشور است و بررسی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته تا ورزشکاران با فراغ بال در بازی‌ها حضور پیدا کنند و این دوره از مسابقات به خوبی انجام شود.

حیدر فرمان بیان کرد: اندونزی سرمایه‌گذاری بسیاری در این مسابقات کرده و ورزشگاه‌های این کشور بازسازی و مرمت شده‌اند، بزرگراه‌های در شهر میزان احداث شده تا ورزشکاران به راحتی از محل اقامت خود به ورزشگاه‌ها رفت و آمد کنند.

وی در پاسخ به این سوال که در همه دوره‌های بازی‌های آسیایی شائبه اعمال نفوذ توسط در داوری‌ها توسط میزبان وجود داشته، چه راهکاری برای این مسئله دارید، گفت: 100 درصد مطمئن هستم داوران به درستی قضاوت می‌کنند اما اگر مسائلی هم به وجود آید و اگر تیمی احساس کند حق ورزشکارش اعمال شده می‌تواند شکایت کرده و این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

معاون اجرایی شورای المپیک آسیا در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم درباره با توجه به اینکه میزبان 2 دوره آینده بازی‌های آسیایی مشخص شده به نظر شما کشور ایران چه زمانی می‌تواند میزبان بازی‌هایی آسیایی شود، اظهار داشت: درست است که برای بررسی ظرفیت‌ها و امکانات ورزشی ایران به این کشور سفر کرده‌ایم اما این موضوع تنها برای بازی‌های آسیایی صدق نمی‌کند و ایران می‌تواند میزبان سایر رویدادهای آسیایی هم باشد.

امیدوارم اصفهان میزبان ورزش زورخانه‌ای ‌‌شود

محمد سلطان حسینی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نیز در این نشست افزود: حیدر فرمان به نمایندگی از شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا و به منظور بررسی ظرفیت‌های استان اصفهان برای میزبانی رویدادهای ورزشی به ایران و اصفهان سفر کرده است.

وی افزود: امروز علاوه بر مسابقه دو تفریحی با اجرای برنامه ورزش زورخانه‌ای ظرفیت استان در این ورزش را به نمایش گذاشته و برای برگزاری مسابقات بین‌المللی زورخانه‌ای در اصفهان آماده می‌شویم. با توجه به اینکه استاندار اصفهان رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای است امیدواریم این میزبانی به اصفهان برسد.

به گزارش تسنیم حیدر فرمان معاون اجرایی شورای المپیک آسیا و 7 تن از اعضای کمیته برگزاری بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا در آستانه آغاز این مسابقات، روز گذشته به تهران و امروز به اصفهان سفر کرده و از امکانات ورزشی این 2 شهر بازدید کردند.

برگزاری مسابقه دو تفریحی از خیابان سپه تا میدان نقش جهان و اجرای ورزش باستانی توسط 250 ورزشکار از برنامه‌های جنبی این سفر یک روزه بوده است، مسئولان استان اصفهان تلاش دارند میزبانی مسابقات بین‌المللی ورزش زورخانه‌ایی در شهر اصفهان را کسب کنند.

انتهای پیام/م

نظر شما