شناسهٔ خبر: 26257291 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در خطبه‌های نماز جمعه مطرح شد؛

واکنش امام جمعه زاهدان به ماجرای ایرانشهر/ تشویش اذهان عمومی بدون اطلاع از اصل ماجرا کار ناپخته‌ای بود

امام جمعه زاهدان گفت: بدون اطلاع کافی از موضوعی در تریبون نماز سخنرانی کردن به گونه‌ای که اذهان جامعه را مخدوش کند و سوژه دست دشمن دهد کار ناپخته‌ای است.

صاحب‌خبر -

واکنش امام جمعه زاهدان به ماجرای ایرانشهر/ تشویش اذهان عمومی بدون اطلاع از اصل ماجرا کار ناپخته‌ای بودبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: هشتم شوال شاهد یک جنایت بزرگ از سوی وهابیون هستیم که باعث تخریب گنبد امامان شیعه بقیع شده بود و  95 سال پیش این عمل ناشایست را آل سعود انجام داد و دیگر دستور ساخت گنبد را ندادند.

وی افزود: از زمانی که پای پیامبر(ص) به مدینه و بقیع باز شد آنجا بود که دیگر بقیع یک قبرستان معمولی نبود و یکی از انسان‌های بزرگ عثمان که در آنجا دفن شد بسیاری دیگر از انسان‌های بزرگ وصیت کردند که در قبرستان بقیع دفن شوند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: وهابیون خیلی تلاش کردند تا در عراق و سوریه هم به حرمین تعرض کنند، اما علاقه‌ای که شیعه به پیامبر و آل او و با توکلی که به پروردگار دارند از این کار وهابیون جلوگیری کردند.

سلیمانی افزود: قبور آل پیامبر برای مسلمانان راه پیامبر است و احترام به این قبور و زیارت این قبور زیارت از خاک پیامبر(ص) است.

سلیمانی ادامه داد: کسانی که هرگز آمادگی ندارند پای مناظره بنشیند و همیشه دنبال جنگ و خون‌ریزی هستند و به گفته آیت‌الله مکارم شیرازی که فرمودند ما آماده گفت‌وگو با این رژیم هستیم چون ما حرف قرآن را خواهیم زد اما آل‌سعود و وهابیت با تعصب بی‌جا و با تفکر آمریکایی ـ انگلیسی باعث فجایع بسیاری در دنیا هستند.

امام جمعه زاهدان گفت: این روزها ما شاهد سکوت سازمان ملل هستیم و جنایات کشورهای غربی و آمریکایی ـ عربی دست‌نشانده دولت‌های غربی برای تصرف یمن اما خداوند متعال به مثل همیشه هوای مردم مظلوم یمن را داشته که امیدواریم این رژیم‌های غاصب نسلشان از روی زمین برداشته شود.

سلیمانی افزود: در چند روز گذشته در استان شاهد مسائلی بودیم که ناخوشایند بود که شکر خدا باز هم با ورود جدی و فوری نیروهای گمنام امام زمان(عج) و سبزپوشان انتظامی این فتنه‌ها در نطفه خفه شد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: موضوع ایرانشهر که باعث تشویش جامعه شد، فردی در خطبه نماز گفت به تعدادی دختر تعرض شده، بدون اینکه با دستگاه قضایی مشورتی داشته باشد که با ورود دستگاه قضایی و مأموران انتظامی دو نفر از چهار نفری که این کار را انجام داده‌اند تحویل مراجع قضایی شده‌اند، اما طبق گفته مراجع قانونی فقط سه نفر شاکی به مراجع قانونی مراجعه کردند.

وی گفت: مردم عزیز ما بدانند فرزندان گمنام امام زمان(عج) و برادران عزیز اطلاعات سپاه بسیار هوشیار هستند و با هوشمندی که با افرادی که با وحدت ملی ما مشکل دارند و خواهان تشنج جامعه اسلامی هستند مقابله خواهند کرد.

سلیمانی افزود: اینکه یک آقایی بیاید بدون اطلاع در تریبون نماز اذهان جامعه را خراب کند و سوژه دست دشمن دهد کار ناپخته‌ای است.

وی در پایان در مورد بحران کم‌آبی نیز گفت: ایران در کمربند کم‌آبی قرار دارد و استان ما در کشور یکی از استان‌های کم‌آب کشور است و باید دست به دست هم بدهیم برای صرفه‌جویی این انرژی گرانبها تا بتوانیم این نعمت را به نسل‌های آینده هم بدهیم.

امام جمعه زاهدان یادآور شد: بعضی از کشورها آب را چند بار مورد استفاده قرار می‌دهند و در استان ما هم وظیفه شهرداری و شورای شهر است و تکلیف دارند تا این آبها را دوباره تصفیه کنند تا برای فضای سبز استفاده شود.

انتهای پیام/

نظر شما