شناسهٔ خبر: 26257275 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه سنندج:

قوه قضائیه دستگاهی بازدارنده و امیدبخش است

امام جمعه سنندج گفت: قوه‌ قضائیه دستگاهی بازدارنده و امیدبخش برای آحاد مردم است.

صاحب‌خبر -

قوه قضائیه دستگاهی بازدارنده و امیدبخش استبه گزارش دفاع پرس از سنندج، ماموستا معروف خالدی ظهر امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه سنندج، اظهار کرد: هفته مبارک قوه قضائیه را به تمام متولیان و فعالین این حوزه که انصافاً زحمات زیادی در این حوزه می‌کشند، تبریک عرض می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: قوه قضائیه هم امید بخش و هم بازدارنده است امید از این نظر که مردم در زمانی که ظلمی بر آنها روا داشته می‌شود قوه قضائیه را نقطه امید خود می‌دانند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: بازدارنده نیز از این لحاظ که اگر کسی بخواهد کار غیرقانونی و تخلفی انجام دهد، می‌داند که از سوی دستگاه قوه قضائیه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی در ادامه به فضیلت نماز جمعه هم گریزی زد و گفت: خداوند تبارک و تعالی در قرآن خطاب به انسان‌ها می‌فرماید ای کسانی که بزرگترین و پربرکت‌ترین نعمت یعنی نعمت ایمان در درون شما شکل گرفته است هوشیار باشید که برای کسب رضای خدا نماز جمعه را به پا دارید.

خالدی اظهار کرد: بزرگترین فضل و برتری اطاعت الهی است که نماز جمعه یکی از کلیدهای اطاعت الهی است از این رو باید به این فرض عین به صورت ویژه توجه شود.

وی اذعان کرد: هر نوع مشغله و کار را باید در زمان نماز جمعه کنار بگذاریم چون در غیر اینصورت به ندای الهی لبیک نگفته‌اید و برکت از کار و مشغله‌ای که دارید برداشته می‌شود.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: اگر انسان برای رضای خدا و برپایی نماز جمعه کار و مشغله‌های دنیوی را کنار بگذارد خداوند به بهترین شیوه ممکن جبران و پاداش و اجر مضاعف را به انسان عطا می‌کند.

خالدی با بیان اینکه ذکر الهی نباید هیچ وقت از دل انسان فاصله بگیرد، گفت: خداوند را همواره یاد کنید تا لطف و رحمت خداوند شامل حال شما شود.

وی با اشاره به جایگاه نماز جمعه از دیدگاه پیامبر مکرم اسلام(ص) اضافه کرد:‌ رسول خداوند می‌فرماید: فرشتگان برای انسان‌هایی که غسل جمعه را بجا آورده و نماز جمعه را ادا می‌کنند دعای خیر و مغفرت می‌کنند و از خداوند می‌خواهند که امت حضرت رسول را مورد عفو و بخشش قرار دهند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه عبادت در روز جمعه بسیار جایگاه بالایی دارد و خداوند تبارک و تعالی خطاب به حضرت موسی(ع) فرمود روز جمعه برای محمد(ص) و امتش ثبت شده است، تشریح کرد: فضیلت این روز بسیار بزرگ است و ما به عنوان امت پیامبر باید قدر این فضیلت را بدانیم.

انتهای پیام/

نظر شما