شناسهٔ خبر: 26257218 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

کاهش مصرف باتری لپ‌تاپ‌ها با فناوری جدید اینتل

ایتنا – شرکت اینتل با ارائه نوعی فناوری جدید، توانسته عمر باتری لپ‌تاپ‌ها را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

صاحب‌خبر -
کاهش مصرف باتری لپ‌تاپ‌ها با فناوری جدید اینتل
 
اینتل در جریان نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات Computex نوعی نمایشگر جدید LCD ارائه کرده که فقط یک وات برق مصرف می‌کند و نیاز به شارژهای مکرر را کاهش می‌دهد.
 
به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی از  رایورز به نقل از وب‌سایت فوربس، این تکنولوژی که Low Power Display نام دارد، موجب افزایش عمر باتری لپ‌تاپ شده و 8 ساعت به کارایی آن می‌افزاید.
اینتل برای اثبات این موضوع، فناوری خود را بر روی یک لپ‌تاپ Dell XPS 13 به معرض نمایش گذاشت و توانست عمر باتری آن را به 25 ساعت افزایش دهد.
 
با توجه به این که صفحه نمایشگر بزرگترین عامل برای تخلیه باتری محسوب می‌شود، اینتل به سراغ همین بخش رفته و شواهد امر نیز از موفقیت این شیوه حکایت دارد.
 
هر چند اینتل جزئیات زیادی درباره Low Power Display منتشر نکرده است ولی می‌گوید این پنل ال‌سی‌دی را به صورت مشترک با همکاری شرکت‌های شارپ و Innolux تولید کرده است.
 



البته مشخص است که کاربران نمی‌توانند از این راهکار جادویی در سیستم‌های کنونی خود استفاده کنند زیرا تولیدکنندگان لپ‌تاپ باید این فناوری را در طرح‌های آتی خود در نظر بگیرند و از پردازشگر اینتل استفاده کنند.
 
همچنین با ابهام در خصوص موفقیت نهایی این طرح، معلوم نیست آیا لپ‌تاپی که اینتل در نمایشگاه Computex نشان داده یک نمونه موردی بوده یا واقعاً می‌توان این طرح را به تولید انبوه رساند.
 
گفتنی است نمایشگاه کامپیوتکس 2018 از 5 تا 9 ژانویه سال جاری (15 تا 19 خرداد 1397) با حضور شرکت‌های مختلف فناور در تایپه پایتخت تایوان برگزار شد.
 

نظر شما