شناسهٔ خبر: 26257165 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ابراهیمی:

جذب گردشگر از طریق بوم گردی مشروط به ایجاد زیرساخت است

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ظرفیت بالای بوم‌گردی برای جذب گردشگر، گفت: اگر وسایل رفاهی برای گردشگران در نظر گرفته نشود بوم گردی به جای جذب گردشگر به عاملی برای فراری شدن توریست تبدیل می‌شود.

صاحب‌خبر -

علیرضا ابراهیمی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به وضعیت بوم‌گردی در کشور، گفت: بوم‌گردی ابزار اقتصادی مناسبی است که می تواند باعث اشتغال روستاییان شود و وضعیت اقتصادی آنان را بهبود بخشد؛ با توجه به اینکه ایران از تاریخ غنی و شکوهمندی برخوردار است و مردم کشور در ساخت بناهای شگفت‌انگیز و زیبا شهرت جهانی داشتند می توان این زیبایی را در روستاها نیز مشاهده کرد بنابراین بوم گری ظرفیت مناسبی برای رونق گردشگری است.

نماینده مردم آزادشهر، رامیان در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای استفاده از ظرفیت بوم گردی برنامه ریزی های زیادی دارد و تسهیلات مناسبی در اختیار روستاییان قرار می دهد؛ اما برای جذب گردشگر و توریست باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.

ابراهیمی اظهار کرد: برای استفاده از ظرفیت بوم‌گردی در کشور باید تسهیلات ارزان قیمت در اختیار روستاییان قرار گیرد تا بتوانند در روستاهای خود امکانات لازم برای اسکان گردشگران را ایجاد کنند همچنین باید مالیات های دریافتی از این افراد نیز کاهش یابد چراکه بوم گردی باعث ارزآوری به کشور است.

وی با بیان اینکه باید مسیر دریافت مجوزها برای ساکنان مناطق بوم گردی تسهیل شود، خاطرنشان کرد: اسناد بسیاری از خانه ها در حوزه بوم گردی مشکل دارد و مالکان آن به درستی مشخص نیستند بنابراین برای استفاده از بوم گردی باید موانع و مسائل موجود برطرف شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با توجه به رویکردی که سازمان میراث فرهنگی در پیش گرفته است می توان به آینده بوم گردی امید داشت، اضافه کرد: برای آسایش و رفاه گردشگران باید زیرساخت های لازم فراهم شود چراکه اکثر مناطق بوم گردی به علت قدیمی و تاریخی بودن مورد توجه قرار می گیرند؛ اما به این نکته نیز باید توجه شود اگر وسایل رفاهی برای گردشگران در نظر گرفته نشود بوم گردی به جای جذب گردشگر به عاملی  برای فراری شدن توریست  تبدیل نشود./

پایان پیام

نظر شما