شناسهٔ خبر: 26257162 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کوسه غراوی:

بسیاری از کلاس‌های درس استان گلستان در کانکس برگزار می‌شود/ تعداد هنرستان‌ها کم است

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان مجلس درخصوص وضعیت مدارس در استان گلستان، گفت: بسیاری از مدارس این استان کانکسی هستند و دانش‌آموزان نه تنها مدرسه ندارند بلکه در کانکس به تحصیل مشغول‌اند.

صاحب‌خبر -

شهرام کوسه غراوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درخصوص وضعیت مدارس در استان گلستان، گفت: سرانه فضای آموزشی مدارس استان گلستان وضعیت مناسبی ندارند همچنین مدارس از استحکام و ایمنی لازم و کافی برخوردار نیستند.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه دولت‌ها اقدامات بسیاری برای افزایش سرانه فضای آموزشی و ایمن‌سازی و نوسازی مدارس انجام داده‌اند اما در روستاهای استان گلستان به ویژه شهرستان‌های کلاله، مراوه تپه و گالیکش فضای فیزیکی مدارس شرایط مناسبی ندارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه انتخابیه بنده دانش‌آموزان نمی‌توانند در فضای فیزیکی استاندارد و مناسب تحصیل کنند؛ بسیاری از مدارس استان گلستان کانکسی هستند و دانش‌آموزان نه تنها مدرسه ندارند بلکه در کانکس به تحصیل مشغولند.

وی با بیان اینکه شهرستان مراوه تپه هنوز هنرستانی برای تحصیل دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای ندارد، اظهار کرد: نبود یا کمبود هنرستان در شهرستان‌های مینودشت، کلاله، مراوه تپه، گالیکش باعث شده دانش‌آموزان نتوانند در رشته‌های مهارتی تحصیل کنند با این وضعیت چگونه می‌توان زمینه‌های هدایت دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی و عملی که جزء سیاست‌های مشخص شده است را فراهم کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان با تشکر از اقدامات خیران در ساخت مدارس، خاطرنشان کرد: کمک خیران برای ساخت و نوسازی مدارس می‌تواند وضعیت را بهبود بخشد؛ زیرا مدرسه شیک، نو، ایمن و مجهز می‌تواند در افزایش کیفیت و کمیت تحصیل موثر باشند./

پایان پیام

نظر شما