شناسهٔ خبر: 26257143 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رحیمی جهان‌آبادی:

روند مذاکرات برجام با اروپا عادی است/ رایزنی با روسیه برای ایستادگی بر تامین منافع ایران

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس روند مذاکرات برجام را عادی دانست و گفت: هشدار عراقچی را باید جدی گرفت، وی به همین جهت به روسیه رفته تا بر حمایت روسیه و تامین منافع جمهوری اسلامی تاکید کند.

صاحب‌خبر -

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات معاون وزیر امور خارجه کشورمان و  هشدار در مورد اینکه اکنون برجام با از دست دادن نقطه تعادلی خود در آی سی یو است، گفت: مذاکرات ایران و اروپا درباره برجام در حال طی روند عادی خود است منتهی ایران شفاف اعلام کرده که در صورت عدم تامین خواسته جمهوری اسلامی در قبال اروپایی‌ها و سایر طرف‌ها دلیل برای ماندن در برجام ندارد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مردم و گروه‌ها به وزارت امور خارجه و مسئولان اجرایی فشار آورده و تاکید دارند در صورت عدم تامین حقوق ایران دلیلی برای ماندن در برجام نیست، بنابراین وقتی منافع جمهوری اسلامی دیده و تامین نشود، تمایلی بر ادامه توافق هسته‌ای وجود ندارد.

وی افزود: آقای عراقچی نیز هشدار جدی داده و غربی‌ها هم باید این هشدار را جدی بگیرند زیرا در داخل کشور اجماع عمومی و فشار مردمی وجود دارد و از سوی دیگر تشکیلات وزارت امور خارجه از تمام توان خود استفاده کرده و بیش از این نمی‌تواند در حفظ برجام مساعدت کند مگر آنکه اروپای‌ها امتیازات مورد نیاز ایران را تامین کنند.

رحیمی جهان‌آبادی با تاکید بر اینکه روند مذاکرات برجام با اروپا عادی است اما هشدار آقای عراقچی را باید جدی گرفت، گفت: فشار داخلی و مردمی ایران در قبال وزارت خارجه جمهوری اسلامی را هم باید جدی بگیرند زیرا در صورت افزایش این فشارها مجلس و دولت راهی جز همراهی با افکار عمومی نخواهند داشت.

وی با اشاره به سفر امروز معاون وزیر امور خارجه به روسیه برای مذاکره با همتای خود پیرامون برجام، تصریح کرد: روسیه از کشورهای اصلی این مجموعه است که نزدیک‌ترین روابط را با ایران دارد لذا انتظار می‌رود روسیه بیشترین حمایت و ایستادگی از جمهوری اسلامی ایران می‌رود تا به طرف‌های اروپایی برای همراهی با ایران فشار بیاورد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مواضع روسیه در مسائل برجام و مربوط به افزایش سطح تولید نفت در نشست اوپک، بازی دو طرفه را انجام می‌دهد زیرا به دنبال تامین منافع خود است از این رو آقای عراقچی به روسیه می‌رود و امیدواریم مذاکرات تاثیرگذاری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان با هشدار در مورد اینکه اکنون برجام با از دست دادن نقطه تعادلی خود در آی سی یو است، گفت: اگر اروپا و دیگر امضاکنندگان برجام می‌خواهند این توافق هسته‌ای را حفظ کنند باید فداکاری بیشتر کنند و خصوصا عدم حضور آمریکا و تحریم‌های دوباره این کشور علیه ایران را جبران کنند./

پایان پیام

نظر شما