شناسهٔ خبر: 26257136 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تازه‌ترین خیانت آل خلیفه به مسئله فلسطین

منبع: تسنیم

رژیم حاکم بر بحرین در نشانه‌ای که بر گسترش روابط با رژیم صهیونیستی مهر تایید می‌زند، تسلیم درخواست صهیونیست‌ها شد و موضوع قدس را از دستورکار کنفرانس یونسکو حذف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی وابسته به شهرک‌نشینان صهیونیست از موافقیت رژیم حاکم بر بحرین با درخواست اسرائیل برای حذف موضوع قدس از دستورکار کنفرانس یونسکو خبر داد که به زودی در منامه برگزار خواهد شد.


این رسانه افزود بحرین پس از تلاش‌های کارمل شاما کوهین سفیر اسرائیل در یونسکو تصمیم گرفت پیشنهاد فلسطینی مبنی بر قطع ارتباط میان اسرائیل از یک سو و شهرهای قدس و الخلیل فلسطینی از سوی دیگر را بررسی نکند.

این رسانه اعلام کرد تلاش‌های اسرائیل همچنین بار دیگر موفق شد بررسی پیشنهاد یونسکو درباره اعلام قطع ارتباط میان مردمی یهودی و قدس و الخلیل را به تاخیر اندازد و این دستاورد بزرگی است، زیرا بحث و بررسی در این کنفرانس در امارت بحرین برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

چرا آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد؟

عادی‌سازی روابط با صهیونیسم در ایستگاه جدید



سفیر رژیم صهیونیستی گفته است موافقت بحرین(با درخواست صهیونیست‌ها) مسئله خوبی برای اسرائیل است و تنها راه برای تحقق دستاوردها و تغییر در مسائل حساس مانند اماکن مقدس در قدس از طریق مذاکرات و تفاهم صورت می‌گیرد همانطور که این هفته میان ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شاهد آن بودیم.

وی افزود اسرائیل در آستانه به پایان رساندن یک سال کامل است بدون اینکه با پیشنهادهای ضد اسرائیلی در یونسکو موافقت شود یا پیشنهادی علیه اسرائیل به تصویب برسد.

اکنون هیچ موضع‌گیری رسمی از سوی تشکیلات خودگردان در واکنش به تصمیم رژیم بحرین و مخالفت آن با درخواست فلسطینی‌ها مبنی بر الحاق موضوع قدس به دستورکار یونسکو صورت نگرفته است.

اخیرا یک مقام رژیم بحرین گفته بود بحرین اولین کشور عربی حاشیه خلیج فارس خواهد بود که روابط خود را با رژیم اسرائیل عادی خواهد کرد.

نظر شما