شناسهٔ خبر: 26256899 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

وزیر صهیونیست تهدید کرد

خبرگزاری فارس

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی تهدید کرد اگر آتش زدن مزارع شهرک‌نشینان با استفاده از بادبادک‌های آتش‌زا ادامه یابد، جنگ جدیدی را علیه نوار غزه آغاز می‌کنند.

صاحب‌خبر -

«آیلت شاکد» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی امروز (جمعه) گفت که ارتش باید به فلسطینیانی که بادبادک‌های آتش‌زا را از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی پرواز می‌دهند، دقیقا مانند کسانی که راکت شلیک می‌کنند حمله کند.

شاکد در گفتگو با یک شبکه رادیویی، با ابراز امیدواری برای یافتن راهکاری برای مقابله با بادبادک‌های آتش‌زا طی هفته‌های آینده، اذعان کرد فلسطینیان راه جدیدی برای به آتش‌کشیدن مناطق جنوبی پیدا کرده‌اند.

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وی همچنین تهدید کرد که اگر حماس به تنش‌زایی ادامه دهد، ارتش رژیم صهیونیستی نیز عملیات صخره سخت ۲ را برای حمله به نوار غزه اجرا می‌کند.

مقامات رژیم صهیونیستی تخمین زده‌اند که آتش‌سوزیِ اراضی و مزارع شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه ناشی از بادبادک‌های آتش‌زا، بیش از ۳ میلیون دلار به آن‌ها خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید:
صهیونیست‌ها مردم غزه را تهدید کردند

بادبادک‌های آتش‌زای فلسطینی‌ها در طول برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت در ماه آوریل، می‌و ژوئن ۲۰۱۸، مشکلات جدی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده، زیرا مقابله با آن بر خلاف سادگی‌اش، آسان نیست.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که طی دو ماه اخیر، تاکنون حدود ۸۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده است که حدود ۵۰۰ عدد آن را ارتش اسرائیل، ساقط کرده است.

همچنین وزارت جنگ این رژیم می‌گوید که حداقل ۳۰۰ عدد این بادبادک‌ها با فرود در مزارع صهیونیست‌ها، حداقل به طور مجموع بیش از بیست کیلومتر مربع را به آتش کشیده است.

مقامات رژیم صهیونیستی با متهم کردن ایران به تنش‌زایی در منطقه، هشدار دادند که در صورت تداوم حملات گروه‌های مقاومت به شهرک‌های مجاور غزه، با «مشت آهنین» به فلسطینیان پاسخ خواهند داد.

طی روز‌های اخیر جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با پرواز بادبادک‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی، مناطقی را در نوار غزه بمباران کردند. در این بین نیز گروه‌های مقاومت با شلیک گسترده راکت، خمپاره و موشک از غزه، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور این باریکه را هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز شامگاه چهارشنبه از بیم شلیک مجدد گسترده راکت‌های مقاومت از غزه، چند سامانه گنبد آهنین اضافی در مناطق مجاور مستقر کرد.

علاوه بر افزایش تدابیر امنیتی و نظامی در نزدیکی مرز غزه، مقامات مختلف رژیم صهونیستی به جنبش مقاومت اسلامی «حماس» هشدار دادند که از حملات بیشتر اجتناب کنند یا آماده مداخله نظامی زمینی باشند.

گروه‌های مقاومت در نوار غزه بامداد روز چهارشنبه در واکنش به حملات هوایی سنگین جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه، با ده‌ها راکت و موشک شهرک‌های مجاور این باریکه را آماج حملات خود قرار دادند.

نظر شما