شناسهٔ خبر: 26256773 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

بیرانوندی:

اطمینان لازم به اتباع خارجی غیرمجاز برای ثبت نام فرزندان خود در مدارس داده شود

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید آموزش و پرورش باید اطمینان لازم را به اتباع خارجی غیرمجاز بدهد که در صورت ثبت نام فرزندان خود در مدارس، اطلاعات آنها به صورت امانتی نزد مدارس باقی می‌ماند...

صاحب‌خبر -

محمد بیرانوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم تحصیل رایگان برای اتباع خارجی، گفت: وزارت کشور و دستگاه‌های مختلف باید تا جای ممکن با تلاش و اقدامات مناسب آمار تعداد اتباع خارجی مجاز یا غیرمجاز را داشته باشند.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی افزود: در کشورهای توسعه یافته آمار دقیق تعداد ورودی و خروجی مشخص است؛ برنامه‌ریزی برای کشور به وجود آمار دقیق نیاز است.

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش برای تحصیل اتباع خارجی، بیان کرد: یکی از معضلات موجود در این مسیر تحصیلات اتباع خارجی بدون مجوز است نمی‌توان مجوز نداشتن آنها را دلیلی برای جلوگیری از تحصیل دانست.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: بی‌سوادی برای همه بد است و آسیب‌های زیادی برای جامعه به دنبال دارد بنابراین باید تدبیری اندیشیده شد تا اتباع خارجی غیرمجاز با آرامش و آسایش خیال فرزندان خود را در مدارس ثبت نام کنند و بدانند می‌توانند به راحتی اطلاعات خود را دراختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند و قرار نیست از این اطلاعات با اهداف دیگر استفاده شود.

بیرانوندی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید اطمینان لازم را به اتباع خارجی دهد که اگر این افراد فرزندان خود را در مدارس ثبت نام کنند اطلاعات آنها به صورت امانتی نزد مدارس باقی می‌ماند، خاطرنشان کرد: اگرچه تمام ارگان‌های کشور باید با همکاری با یکدیگر آمار دقیق اتباع خارجی را مشخص کنند اما برای جلوگیری از افزایش بی‌سوادی، آموزش و پرورش باید از اطلاعات این افراد محافظت نماید.

رییس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس در پایان افزود: در صورتی که بنا بر دلایل فوق اتباع خارجی نتوانند ادامه تحصیل دهند آمار بی‌سوادان افزایش می‌یابد و این معضل تبعات نامناسبی برای کشور به دنبال دارد./

پایان پیام

نظر شما