شناسهٔ خبر: 26256753 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

قربانی:

فروش علنی داروی قاچاق در برخی نقاط تهران /وظایف سازمان غذا و دارو به گردن دستگاه قضایی نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بسیاری از داروهای قاچاق بی کیفیت و غیراستادندارد بوده و از مبادی غیر رسمی وارد می شود.

صاحب‌خبر -

محمدحسین قربانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درخصوص اظهارات سخنگوی سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه دادستانی کل کشور با دلالان حوزه دارو برخورد کند، گفت:  متولی مدیریت بحث غذا و دارو درکشور سازمان غذا و دارو بوده و این بحث ها یعنی مسائل را به گردن دیگر دستگاه ها انداختن به نوعی فرار روبه جلو و شانه خالی کردن از انجام وظایف است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه درمجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه به طورحتم دارو از محصولات استراتژیک بوده و نمی توان برای تامین نیاز عمومی کشور بدون توجه به شرایط کشور کمبودهای اقلام دارویی و نیازهای درمانی را شاهد بود، افزود: در چنین شرایطی نمی توان انتظار داشت که دستگاه قضایی نسبت به تخلفات حوزه دارویی و مقابله با دلالان برخورد داشته باشد، به طور قطع سازمان غذا و دارو ضابط قوه قضاییه بوده و باید با استفاده از عوامل خود اقامه دعوا کند.

وی با بیان اینکه سازمان غذا و دارو باید با واردکنندگان، توزیع کنندگان و دلالان حوزه دارو برخورد کند، تصریح کرد: این مشکل درگذشته بیشتر درمحله ناصر خسرو بود، اما درحال حاضر در نقاط دیگر تهران هم فروش داروهای قاچاق علنی شده است؛ بنابراین این مسئله از وظایف سازمان غذا و دارو است که به این حوزه ورود جدی داشته و به وظایف خود عمل کند.

قربانی با تاکید براینکه سازمان غذا و دارو با طرح برخی مسائل تنها فرار روبه جلو دارد، گفت: هم اکنون عمده داروهای تک نسخه ای دربازار دچار کمبود شده است، بنابراین این مسئله سبب شده دلالان با دراختیار داشتن رانت کمبودهای دارویی را به دقت رصد کرده و برخی داروها را به شکل قاچاق وارد کشورکنند؛ این درحالی است که بسیاری از این داروها بی کیفیت و غیراستاندارد بوده و از مبادی غیر رسمی وارد می شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، افزود: انتظار می رود درکنار مباحث نظارتی مردم نیز از دریافت داروهای کوچه، خیابانی و غیر استاندارد پرهیز کنند، چون در سلامت مردم تاثیرات منفی خواهد داشت./

پایان پیام

نظر شما