شناسهٔ خبر: 26255683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گرگان:

سالانه ۴۰۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان گلستان می‌شود

گرگان- امام‌جمعه گرگان با اشاره به اینکه وقتی مردم وارد تشکیلات دستگاه قضایی می‌شوند باید احساس آرامش کنند، افزود: در استان گلستان سالانه ۴۰۰ هزار پرونده وارد قوه قضاییه می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان گرگان با اشاره به اینکه خداوند انسان را دعوت به عدالت می‌کند، اظهار کرد: همان‌طور که در قرآن آمده است انسان باید اهل نیکوکاری و خیرخواهی برای مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه قرآن ناطق است، افزود: زمانی که انسان به قرآن مراجعه می‌کند می‌تواند پیام‌های بسیار فراوانی را دریافت کند چراکه این کتاب آسمانی برای انسان نازل‌شده است.

امام‌جمعه گرگان گفت: وقتی که ما به خداوند ایمان می آوریم به این معنا است که متعهد شدیم و باید بدانیم که همه ما درگرو اعمالمان هستیم.

آیت‌الله نورمفیدی در خطبه دوم با اشاره به اول تیرماه روز اصناف و بازاریان، اظهار کرد: این صنف از بازاریان در دوران انقلاب نقش بسیار مهمی بر عهده داشتند و پشتیبانی‌های زیادی از سوی آنان صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه امروز شرایط سختی در جامعه حاکم شده است، افزود: اگر درگذشته با جنگ نظامی مواجه بودیم امروز با جنگ اقتصادی روبه‌رو هستیم و همان‌طور که دشمن اعلام کرده سعی دارد با فشار به مردم ایران ملت را وادار به تسلیم کند.

امام‌جمعه گرگان با بیان اینکه جنگ اقتصادی از جنگ نظامی هم سخت‌تر است، گفت: این شرایط تحمیلی است که دشمن علیه ما ایجاد کرده و به همین منظور باید اصناف و دولت دست‌به‌دست همه دهند و یک‌صدا در مقابل تهاجم دشمن ایستادگی کنند تا از این مرحله عبور کنیم.

وی افزود: در جنگی که دشمن درست کرده برخی‌ها با خریدهای بزرگ و یا احتکار اجناس در بازار کمک می‌کنند تا دشمن به اهداف خود نزدیک شود که این آب در آسیاب دشمن ریختن است و می‌طلبد دولت با آن‌ها برخورد جدی داشته باشد.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار کرد: این افراد با عملیاتی که انجام می‌دهند به اصل نظام ضربه وارد می‌کنند که در برخورد با آن‌ها تعارف باید کنار گذاشته شود.

وی افزود: توصیه می‌شود مسئولان و تصمیم گیران کشور آنچه را که مورد ضروریات مردم است در یک شرایط متعادل در اختیار مردم قرار دهند تا فشار آن‌ها کمتر شود که در همین راستا اصناف و بازاریان هم وظیفه‌دارند بازار را به هر شکلی که ممکن است کنترل کنند.

ایران دو و نیم برابر مردم جهان آب مصرف می‌کند

امام‌جمعه گرگان با اشاره به اهمیت مسئله بحران آب، گفت: طبق اعلام متخصصان بین‌المللی دومین بحرانی که ممکن است جهان را فراگیرد بحث آب است.

وی با بیان اینکه ایران در یک منطقه جغرافیایی خشک قرا گرفته است، افزود: در حال حاضر استان گلستان با بحران آب مواجه است که باید خود را در مقابل این بحران حفظ کرد و مردم باید به رشد فرهنگ برسند که در غیر این صورت با بحران مواجه خواهیم شد.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار کرد: طبق آماری که اعلام‌شده ایران تقریباً دو و نیم برابر مردم جهان آب مصرف می‌کند و کسانی که اسراف می‌کنند اهل جهنم هستند.

وی با اشاره به اینکه وقتی مردم وارد تشکیلات دستگاه قضایی می‌شوند باید احساس آرامش کنند، افزود: در استان گلستان سالانه ۴۰۰ هزار پرونده وارد قوه قضایی می‌شود.

سالانه ۱۵ میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی ایران می شود

امام‌جمعه گرگان گفت: در کشوری مثل ژاپن که ۱۵۰ میلیون جمعیت دارد ۳۰۰ هزار پرونده قضایی دارد اما جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۵ میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی می‌شود که این باعث تأسف است.

وی با اشاره به نامه‌ای که توسط یک عده افراد در داخل و خارج از کشور تهیه‌شده و پیشنهاد مذاکرات با رئیس‌جمهور آمریکا را دارند، تصریح کرد: با سابقه‌ای که ترامپ دارد نمی‌توان این کار را انجام داد و این افراد یا اینکه درک درستی ندارند و یا اینکه می‌خواهند ایران در مقابل آمریکا تسلیم شود.

امام جمعه گرگان گفت: مذاکره با شخص و کشوری که به‌هیچ‌وجه به تعهدات خود عمل نمی‌کند امکان‌پذیر نیست چراکه ما تجربه مذاکرات داشتیم و طبق اعلام آژانس بین‌المللی ایران به همه تعهدات خود عمل کرد اما این آمریکا بود که به وعده‌های خود عمل نکرد.

نظر شما