شناسهٔ خبر: 26255365 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نمایندگان مجلس انقلابی بیندیشند و عمل کنند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه رشت با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان مجلس انقلابی بیاندیشند و عمل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های امروز(1تیر) نماز جمعه رشت که در مصلی امام خمینی(رحمه الله تعالی علیه) این شهر برگزار شد، با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب با نمایندگان مجلس، اظهار کرد: اینکه ایشان مجلس را عصاره فضائل مردم بیان داشتند نشان دهنده این است مردم صاحب حکومت و نظام هستند.

 

امام جمعه رشت افزود: نمایندگان عصاره اندیشه‌های مردم هستند و باید به گونه‌ای عمل کنند که رضایت مردم را به دنبال داشته باشد.

 

وی در ادامه به گلایه‌های رهبر معظم انقلاب از مجلس اساره کرد و گفت: نمایندگان مجلس در قانونگذاری باید اولویت را بسنجند.

 

فلاحتی خاطرنشان کرد: برخی از قوانین نه تنها اولویت کشور نیست بلکه تاثیر منفی دارد.

 

وی اذعان داشت: برخی قوانین برای خانواده‌ها تدوین می‌شود که متاثر از قوانین غربی و باعث تاثر است.

 

 خطیب نماز جمعه رشت تاکید کرد: نمایندگان مجلس برای اعمال قانون  در کشور تلاش کنند.

 

وی یادآور شد: نمایندگان مجلس قوانینی تصویب کنند که عمل شود.

 

فلاحتی، عدم حضور برخی از نمایندگان در کمیسیون‌ها را از جمله گلایه‌های رهبر از مجلسیان دانست و گفت: برای بررسی تخصصی قوانین قبل از ورود به صحن مجلس حضور نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی ضرورت دارد.

 

وی زندگی اشرافیگری مسئولان را از دیگر گلایه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان عنوان کرد و گفت: ایشان به صراحت بیان داشتند که نمایندگان مجلس از سفرهای خارجی غیر ضرور بکاهند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان به راهکارهای مورد توصیه رهبر به نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: مجلسیان در قانون گذاری اولویت‌ها را بسنجند.

 

وی تصریح کرد: کمک به شرکت‌های ورشکسته، بسته شدن راه‌های واردات بی رویه و حمایت از تولیدات داخلی و دانشمندان در صدر فعالیت‌های قانونگذاری مجلس باشد.

 

فلاحتی، نظارت بر امضای توافقنامه‌ها و معاهدات بین المللی را از دیگر شئون مجلس برشمرد و گفت: طبق بیان رهبر معظم انقلاب لزومی ندارد کشور تعهدی انجام دهد که نتیجه آن معلوم نیست به نفع کشور باشد.

 

وی اضافه کرد: چه اشکالی دارد قانون مبارزه با پولشویی در داخل کشور تدوین و تصویب شود.

 

امام جمعه رشت اظهار داشت: نمایندگان باید انقلابی بیاندیشند و عمل کنند، هرجا انقلابی عمل کردیم رشد کردیم وهر گاه اینطور نشد و نگاهمان به خارج از مرزها بود خسارت دیدیم.

 

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس بیانات رهبر معظم انقلاب را نصب العین خود قرار دهند.

 

فلاحتی در خطبه نخست به نظام خانواده در اسلام گفت: بررسی ریشه‌های آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهد 80درصد آسیب‌ها و فضایل اجتماعی به نهاد خانواده برمی‌گردد.

 

وی اظهار کرد: اگر به آموزه‌های اسلامی و دستورات تربیتی در نهاد خانواده توجه شود خانوادهای موفق و جامعه‌ای آراسته از فضایل اخلاقی خواهیم داشت.

 

امام جمعه رشت گفت: نتیجه غفلت پدران و مادران به آموزه‌های اسلامی در دوره شکل گیری شخصیت فرزندان به جامعه آسیب می‌زند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه همیشه نیازمند تربیت هستیم، اظهار کرد: بر همین اساس مدام به دنبال یادگیری و انس با آموزه‌های تربیتی اسلامی باشیم.

نظر شما