شناسهٔ خبر: 26254934 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امام جمعه رشت:

مردم اشرافی گری مسئولان را تحمل نمی کنند

گروه اجتماعی- آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری اشرافی گری مسئولان در جامعه اسلامی را ننگ دانستند، عنوان کرد: اشرافی گری برخی از مسئولان قابل پذیرش از سوی مردم نیست و تحمل نمی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 1 تیر در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، سبک زندگی اسلامی و قرآنی را عامل سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت دانست و اظهار کرد: فلاح و رستگاری انسان را به صراط مستقیم هدایت می کند.

وی با بیان اینکه علم و دانش به تنهایی قادر به هدایت انسان به آینده روشن نیست، افزود: بسیاری از شخصیت های علمی در مسیر انقلاب دچار ریزش شدند لذا این تعلیم و تربیت الهی و سبک زندگی اسلامی است که انسان را به خدا می رساند و نمی توان فقط به علم و دانش تکیه کرد.

مردم اشرافی گری مسئولان را تحمل نمی کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه تربیت صحیح افراد در خانواده براساس سبک زندگی اسلامی سبب کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود، تصریح کرد: امروزه بسیاری از مشکلات اجتماعی ریشه در تربیت خانوادگی دارد.

این کارشناس دینی، امر به معروف و نهی از منکر را یکی از مهمترین وظایف مسلمانان در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: امروز هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب متوجه خانواده ها و به ویژه جوانان است لذا باید تربیت سبک زندگی اسلامی را سرلوحه خودمان قرار دهیم و از امر به معروف و نهی از منکر بهره بگیریم.

وی در ادامه به دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: رهبر انقلاب در این دیدار دغدغه هایی را نسبت به عملکرد نمایندگان بیان فرمودند که از جمله آن می توان به عدم حضور همه جانبه نمایندگان در جلسات تدوین و تصویب قوانین اشاره کرد.

گلایه رهبری نسبت به سفرهای غیر ضروری نمایندگان

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری اشرافی گری مسئولان در جامعه اسلامی را ننگ دانستند، عنوان کرد: مردم عامل شکل گیری و تداوم انقلاب و نظام اسلامی هستند و در سختی ها در کنار مسئولان قرار دارند و فرزندان خود را تقدیم این آب و خاک کرده اند لذا اشرافی گری برخی از مسئولان قابل پذیرش از سوی مردم نیست و تحمل نمی کنند.

امام جمعه رشت، وظیفه اصلی نمایندگان مجلس را احقاق حقوق مظلومان از طریق شنیدن دردهای مردم و قانونگذاری متناسب دانست و گفت: امروز اگر مسئولان به مسند قدرت رسیده اند، به برکت حضور همین مردم است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب همچنین نسبت به سفرهای غیر ضروری نمایندگان گلایه داشتند لذا از نمایندگان می خواهیم بیانات رهبری را سرلوحه خودشان قرار دهند و در برابر مردم پاسخگو باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر لزوم حمایت از ایده پردازان و تولیدکنندگان داخلی، خاطرنشان کرد: براساس فرمایشات رهبری، نباید اجازه دهیم کشورهای استکباری برای ما تصمیم گیری کنند و داشته های ما را به یغما ببرند. متاسفانه برخی از تصمیمات مجلس برگرفته از فرهنگ غرب است که رهبری نسبت به آن نیز متذکر شدند.

آیت الله فلاحتی، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست در اجرای برنامه ها با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان همراه و همگام باشند و اضافه کرد: باید توصیه های رهبر انقلاب نصب العین ما قرار گیرد و از غنای دینی، فرهنگی و علمی خودمان برای رشد و توسعه استفاده کنیم و زمینه حضور فعال جوانان را فراهم سازیم.

انتهای پیام

نظر شما