شناسهٔ خبر: 26254495 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

واکنش آیت‌الله مکارم شیرازی به نامه اصلاح طلبان

مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر رفتار‌های غیرمتعارف آمریکا بیشتر و با تحلیل برای مردم بیان شود آن‌وقت عده‌ای بلند نمی‌شوند و نامه نمی‌نویسند که برویم با ترامپ مذاکره کنیم.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری تسنیم: مرجع تقلید شیعیان گفت: اگر رفتار‌های غیرمتعارف آمریکا بیشتر و با تحلیل برای مردم بیان شود آن‌وقت عده‌ای بلند نمی‌شوند و نامه نمی‌نویسند که برویم با ترامپ مذاکره کنیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس و جمعی از معاونان و مدیران ارشد رسانه ملی اظهار داشت: رسانه ملی با تلاش فراوان همواره چهره پلید آمریکا را به مردم نشان داده است، اما در این مقطع باید بیشتر و با برنامه‌های ویژه‌تر به این موضوع متمرکز شوید.

مرجع تقلید شیعیان به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اشاره و افزود: این حرکت آمریکا نشان می‌دهد آن‌ها غیر از صهیونیست‌ها کسی را به‌عنوان بشر قبول ندارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از نامه‌نگاری‌های برخی‌ها برای لزوم مذاکره با ترامپ در شرایط کنونی خطاب به آن‌ها تأکید کرد: از آن‌ها باید پرسید با این شروطی که ترامپ گذاشته است می‌خواهید درباره چه با او مذاکره کنید، آیا می‌خواهید فعالیت موشکی خود را تعطیل کنید؟ یا اجازه دهید از همه اماکن نظامی‌تان بدون قید و شرط بازدید کنند؟ یا اینکه می‌خواهید اسرائیل را به رسمیت بشناسید.

وی با تقدیر از تلاش‌های صداوسیما در ترویج مناسک و مراسم‌های مذهبی گفت: به نظرم می‌توانید از این ظرفیت خیلی بیشتر و بهتر استفاده کنید.

آیت‌الله مکارم شیرازی همچنین خواستار ادامه تولید سریال‌های دینی و مذهبی شد و افزود: سریال‌های مذهبی شما همچون امام علی (ع)، امام حسن (ع)، امام رضا (ع)، حضرت یوسف، مختارنامه و... آن‌چنان تأثیرگذار و جهانی شده است که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شوند و امیدواریم به‌رغم مضایق مالی که می‌دانم به‌شدت با آن مواجهید دوباره ساخت این سریال‌ها را از سر بگیرید.

رئیس رسانه ملی نیز در این دیدار از اولویت‌های رسانه ملی برای معرفی معارف اسلامی در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی خبر داد و گفت: اولویت اصلی رسانه ملی در حال حاضر، معرفی اسلام، احکام، اخلاق و معنویات است و برای تحقق این امر، برنامه‌های متنوعی در صداوسیما پیش‌بینی‌شده است و گروه‌های اندیشه‌ورز در رسانه ملی نیز در حال بررسی راه‌های انتقال مفاهیم اسلامی به مخاطبان داخلی و خارجی هستند.

علی عسکری با اشاره به حملات دشمنان برای دین زدایی در جامعه خاطرنشان کرد: اولویت اصلی رسانه ملی، حفظ دین است و در این مسیر نیازمند یاری مراجع عظام تقلید و طلاب علوم اسلامی هستیم.

رئیس رسانه ملی با تأکید بر اهمیت آموزش رسانه‌ای طلبه‌ها برای پاسخگویی به شبهات دینی خاطرنشان کرد: رسانه ملی آمادگی دارد تا با آموزش طلبه‌های علاقه‌مند به حوزه رسانه، شخصیت‌هایی تربیت کند تا در آینده پاسخگوی نیاز‌های رسانه‌ای مخاطبان باشند.

وی افزود: شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی با پوشش مناسک اسلامی، گام بزرگی در مسیر گسترش دین در میان جوامع برداشته‌اند.

عسکری در بخش دیگری از سخنانش به تولید سریال‌های مذهبی و الف. ویژه در سیما خبر داد و گفت: مراحل پیش‌تولید سریال‌های «حضرت موسی» و «حضرت سلمان» به پایان رسیده است و به‌زودی با تأمین منابع مالی آن‌ها، ساخت این سریال‌های تاریخی و ماندگار، آغاز خواهد شد.

نظر شما