شناسهٔ خبر: 26254376 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جام جهانی2018؛

سایت فوتبال ترایب: مدافع تیم ملی ایران درراه تیم‌های بزرگ قاره سبز قرار گرفته است

سایت فوتبال ترایب در گزارشی نوشت:عزت اللهی هافبک جوان کشورمان درراه تیم‌های بزرگ قاره سبز قرار گرفته است

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا،  سایت فوتبال ترایب اندونزی در گزارشی با اشاره به بازی خوب سعید عزت اللهی هافبک جوان کشورمان در برابر اسپانیا به معرفی این بازیکن پرداخت و او را هدف تیم های بزرگ اروپا دانست.

ایران 0-1 در جام جهانی 2018  برابر اسپانیا شکست خورد. این شکست درماتیک است، زیرا آنها توانستند پا به پای  قهرمان جام جهانی 2010 بازی کنند. یک گل سعید عزت اللهی هم توسط داور ویدیوئی رد شد.

با این وجود، این شکست باعث شد عملکرد ایران از سوی منابع مختلف مورد تمجید قرار بگیرد. عزت اللهی نیز با توجه به آمار قابل توجهی که در این بازی داشت در کانون توجهات قرار گرفت. این بازیکن 21 ساله 78 درصد پاس ، سه قطع توپ و 5 دفع توپ ( از جمله یک دفع فرصت آشکار گل برای اسپانیا در دروازه ایران) را ثبت کرد

با توجه به فیزیک بدنی این بازیکن به او لقب «پوگبای ایران» داده شده است. در واقع عزت اللهی به عنوان بهترین پدیده تولید شده در ایران در دهه 2010 تلقی می شود. علاوه بر این، او در تیم جوانان اتلتیکو مادرید مورد توجه قرار نگرفته است.

استعداد عزت اللهی در آکادمی ملوان کشف شد. به لطف این آکادمی، او در سال 2012 فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد و در سن 16 سالگی جوانترین بازیکن لیگ حرفه ای ایران شد. در سال 2014، او به عنوان یکی از مستعد ترین بازیکنان فوتبال ایران شناخته شد و به او لقب پوگبای ایران داده شد.

عملکرد او در ملوان توجه یکی از باشگاه های بزرگ اسپانیا،یعنی اتلتیکو مادرید را به خود جلب کرد. پس از یک عملکرد قابل توجه در جام جهانی زیر 17 سال در اکتبر 2013، باشگاه های مختلف اروپایی علاقه مند به جذب این جوان متولد بندر انزلی شداند. گزارش شده است که تیم های بشیکتاش (ترکیه)، لوگانو و لوزان اسپورت (سوئیس) همگی علاقه مند به جذب عزت اللهی بودند.

در دسامبر 2013، شایعه شد که این بازیکن به زودی به تیم دسته اولی اتلتیکو پارانیننزه برزیل خواهد پیوست. باشگاه روسی، روبین کازان، هم برای خرید سعید علاقه نشان داد و حتی اعلام شد دعوت نامه ای هم برای او ارسال کرده است. با این حال، اتلتیکو مادرید خوش شانس بود که سعید را به خدمت گرفت.

در آگوست 2014، سرانجام عزت اللهی قرارداد یک ساله ای با اتلتیکو امضا کرد. او گزینه ای در قراردادش داشت که در صورت درخشش در فصل 2015/2014 ، می تواند به مدت چهار سال آن را تمدید کند. متاسفانه باشگاه مادرید فقط در حدی به او اعتماد کرد که در تیم جوانان بازی کند.

عزت اللهی به تیم جوانان (17 ساله های ) اتلتیکو که در رقابت های لیگ جوانان اسپانیا و لیگ جوانان اروپا حضور داشت، پیوست. با وجود زدن چندین گل در هر دو رقابت،دیگو اسمئونه، سرمربی تیم اصلی اصلی اتلتیکو، علاقه ای نداشت که سعید را به تیم اصلی ارتقا دهد.

تیم دوم اتلتیکو مادرید ( ( B یک قرارداد حرفه ای به عزت اللهی پیشنهاد داد، اما این بازیکن ترجیح داد که به روسیه سفر کند تا به هم بازی خود در تیم ملی ایران،یعنی سردار آزمون ملحق شود. او با قراردادی چهار ساله به باشگاه لیگ برتری روستوف روسیه پیوست.

با این حال، با توجه به مشکلات ویزا، عزت اللهی تا ژانویه 2016 نتوانست برای این تیم بازی کند. او اولین بازی خود را برای روستوف در ماه مه 2016 در پیروزی 3-1 این تیم برابر باشگاه قدرتمند دینامو مسکو انجام داد. با این حال در فوریه 2017 شاید به دلیل این که این بازیکن خیلی جوان تلقی شده بود به یکی دیگر از باشگاه های لیگ برتری روسیه یعنی آنژی ماخاچ قلعه قرض داده شد.

درخشش سعید این تیم را از سقوط به دسته پایین تر نجات داد. هنوز هم اعتقاد بر این است که عزت الهی نمی تواند تیم اصلی روستوف را تقویت کند. با این حال، این بازیکن جوان یافتن فرصتی برای تبدیل شدن به یک بازیگر اصلی در اروپا ناامید نیست. او دوباره تا پایان فصل 2018/2017 به آمکار قرض داده شد.

اگر چه سعید هنوز بازیکن موفقی نیست و از باشگاه های بزرگ اروپایی پیشنهادی نداشته، باید به یاد داشته باشیم که در سپتامبر 2018 فقط 22 ساله خواهد بود. تضمین می شود که جوانترین گل زن تاریخ تیم ملی ایران (با 19 سال 42 روز در ماه نوامبر 2015) پس از پایان تورنمنت روسیه، یک شکار برای باشگاه های اروپایی خواهد بود.

 

نظر شما