شناسهٔ خبر: 26254043 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمان| سرپنجه‌های مدعیان حقوق بشر به خون کودکان و غیرنظامیان آغشته است

R7860/P1336/S6,67/CT11

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه‌ آمریکا از مقاصد حقوق بشری علیه ملت‌ها استفاده می‌کند گفت: سرپنجه‌های استکبار جهانی به خون کودکان و افراد غیرنظامی در جای جای جهان آغشته است و خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، یداله موحد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قوه قضائیه و شهید مظلوم دکتر بهشتی اظهارداشت: این شهدا در یک واقعه تلخ تروریستی توسط منافقان که جیره‌خوار استکبار جهانی هستند به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه آیت‌الله بهشتی بر حقوق اسلامی کاملا اشراف داشت و به فرمان امام خمینی(ره) به رئیس شورای عالی قضائی کشور منصوب شد خاطر نشان کرد: ساماندهی امور قضائی کشور در شرایط بعد از انقلاب کار بسیار سنگین و سختی بود که توسط شهید بهشتی اجرایی و ساماندهی شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه قرآن در آیه 25 سوره حدید یکی از مقاصد برجسته ادیان الهی و دین اسلام را اقامه قسط و عدل عنوان کرده است افزود: منظور از قسط و عدل ایجاد مناسبات عادلانه اجتماعی است که تحقق و دستیابی به آن جزو آمال و آرزوهای بشریت است.

وی با بیان اینکه جامعه اسلامی با وجود عدل و قسط است که دوام پیدا می‌کند بیان کرد: اگر می‌خواهیم نقش هدایتگری را برای سایر ملت‌ها ایفا کنیم باید همانند امام علی(ع) به‌عنوان اسوه عدالت تلاش کنیم و حقیقت این است که علی(ع) شهید راه عدالت است.

موحد با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران مطابق اصل 56 قانون اساسی قوه قضائیه وظیفه اجرای عدالت در کشور را برعهده دارد گفت: امروز قوه قضائیه تحت رهبری مقام معظم رهبری به یک نهاد مقدس در اجرای عدالت مبدل شده و موانع زیادی برای دشمنان انقلاب ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب علیه قوه قضائیه توطئه‌های زیادی کردند و بعضی عناصر داخلی در کشور هم از دشمن پیروی می‌کنند افزود: آمریکا از مقاصد حقوق بشری علیه ملت‌ها استفاده می‌کند در حالیکه خودشان نه تنها به ساز و کارهای حقوق بشری پایبند نیست بلکه به حداقل‌ها هم اکتفا نمی‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه آمریکا هر روز جنایت جدیدی علیه ملت‌ها آغاز می‌کند افزود: آمریکا، رژیم صهیونیستی را حمایت همه جانبه می‌کند، رژیم صهیونیستی که قاتل هزاران کودک است.

وی با بیان اینکه دنیا شاهد یک رفتار نفرت‌آمیز از رژیم صهیونیستی است بیان کرد: سرپنجه‌های استکبار جهانی به خون کودکان و افراد غیرنظامی در جای جای جهان آغشته است و خود را مدعی حقوق بشر می‌دانند.

موحد با اشاره به اینکه بیشترین نرخ جمعیت کیفری در آمریکا وجود دارد  گفت: با این وجود آمریکایی‌ها با شبه‌افکنی دستآوردهای دستگاه قضائی کشور را متهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه با محدودیت‌هایی روبه‌رو است که دستگاه قضا را در جهت اهداف خود با چالش روبه‌رو کرده است افزود: مهمترین آن کثرت مراجعه به دستگاه قضائی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه امروز دسترسی مردم به دستگاه قضائی آسان‌تر شده است خاطر نشان کرد: در حالی که تا چند سال پیش در بسیاری از شهرستان‌ها امکان دسترسی به دستگاه قضائی نبود.

وی با بیان اینکه امروز در استان کرمان 31 حوزه قضائی داریم گفت: در سال گذشته حدود 370 هزار پرونده وارد دستگاه قضائی شده که قضات 700 هزار پرونده را مورد بررسی قرار دادند.

موحد با اشاره به اینکه یکی از گلایه‌هایی که وجود دارد اطاله بررسی پرونده‌ها است بیان کرد: تلاش شده در سال‌های اخیر موجودی پرونده‌ها از 130 هزار به 80 هزار برسد و زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/ ت

نظر شما