شناسهٔ خبر: 26254031 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

والدین چینی از هزینه‌های بازی فرزندانشان با خبر می‌شوند

‌ آی‌تی‌ایران

صاحب‌خبر -

کمپانی چینی «تنسنت» که یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران استارت‌آ‌پ‌ها در چین است ولی شرکتهای  اما همین شرکت که یکی از تولیدکنندگان بازی‌های کامپیوتری محبوب در دنیا هم به حساب می‌آید، اخیرا اعلام کرده در صورتی که کودکان بیش از حد مجاز در بازی‌ها هزینه صرف کنند به والدین آنها اطلاع خواهد داد.

شرکت تنسنت روز چهارشنبه اعلام کرد زمانی که افراد زیر سن قانونی مبلغ روزانه‌ بیش از 77 دلار را در بازی‌های این شرکت صرف کنند، به صاحبان حساب بانکی یعنی والدین آنها هشدار خواهد داد. این بازی‌ها شامل بازی محبوب و پرطرفدار «Honour of Kings» هم می‌شود. این کمپانی به کمک بیش از 200 کارمند خود در بخش خدمات مشتریان قصد دارد کاربران زیر 18 سال را بر اساس اطلاعات کاربری و الگوهای رفتاری آنها شناسایی کند.

والدینی که فرزندان آنها برای خریدهای درون برنامه‌ای از حساب‌های بانکی آنها استفاده می‌کنند قرار است از طریق اپلیکیشن وی‌چت یا تماس تلفنی از این مسئله باخبر شوند تا از این طریق از صرف هزینه‌های روزانه بیش از حد توسط فرزندانشان باخبر شوند.

این سرویس هشداردهی در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد و شرکت گفته که تکنولوژی و الگوریتم تشخیص این دسته از کاربران در طول زمان تخصصی‌تر و پیشرفته‌تر و تماس با والدین این دسته از کاربران با سرعت بیشتری انجام خواهد گرفت.

در سال 2017 یک کاربر 11 ساله هنگ کنگی در 1 روز بیش از 14 هزار دلار را صرف تجهیز یکی از کاراکترهای درون بازی «Honour of Kings» کرد. این بازی با بیش از 200 میلیون کاربر محبوب‌ترین بازی در کشور چین محسوب می‌شود.

- تنسنت موزیک وارد بورس می‌شود

نظر شما