شناسهٔ خبر: 26253575 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

خطیب جمعه تهران:

موقعیت امروز انقلاب اسلامی شبیه شرایط پیامبر(ص) در جنگ احزاب است

گروه سیاسی ــ آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با حساس دانستن موقعیت امروز انقلاب اسلامی گفت: این موقعیت همانند شرایط جنگ احزاب در زمان پیامبر اکرم(ص) است که همه دشمنان اسلام در مقطعی تصمیم‌ گرفته بودند ریشه اسلام را بخشکانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز، اول تیرماه، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، با بیان اینکه انقلاب اسلامی امروز در موقعیت بسیار حساسی قرار دارد، گفت: باید این حساسیت را به خوبی درک کرد و وظایف خود را شناخت.
موحدی کرمانی با اشاره به اینکه موقعیت امروز مردم ایران اسلامی و دشمنان همانند شرایط جنگ احزاب در زمان پیامبر اکرم(ص) است، گفت: در آن مقطع همه دشمنان اسلام تصمیم گرفتند که یکدفعه حمله کرده و ریشه اسلام را بخشکانند. آنها این تصمیم همگانی را گرفتند و حتی برخی از اهل کتاب را با خود همراه کردند.
وی افزود: همه دشمنان اسلام با هم همدست شدند و به تعبیر قرآن امتحان بسیار سختی متوجه مسلمانان شد به نحوی که برخی از مسلمانان دچار تزلزل و زلزله فکری گشتند و حتی برخی بیماردلان که آن چنان ایمان به قلب‌شان نفوذ نکرده بود گفتند که که خدا و پیامبر(ص) ما را گول زدند.
خطیب جمعه تهران اظهار کرد: امروز هم ایران اسلامی، به عنوان پرچمدار جهان اسلام، با یک حمله گسترده از ناحیه دشمنان مواجه شده است و همه به رهبری آمریکا دست به دست هم داده‌اند که به این انقلاب ضربه زده و آن را نابود کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری، دشمنان به دنبال این مسئله هستند.
وی ابراز کرد: آنها دشمن این انقلاب هستند زیرا این انقلاب، ایرانی که آنها بلیعده بودند از گلوی‌شان بیرون آورد و ما باید بفهمیم که آنها دشمن ما هستند و مبادا ما را گول بزنند.
موحدی کرمانی با اشاره به جنگ احزاب گفت: در آن زمان یک قلدر مغرور متکبر به نام «عمرو بن عبدود» به میدان آمد و از سپاه اسلام مبارز می‌طلبید. نعره‌های او به گوش پیامبر(ص) و اصحاب می‌رسید. بعضی بیماردلان گفتند که مگر کسی می‌تواند با او مبارزه کند. اما تنها کسی که جواب پیامبر(ص) را داد حضرت علی بن ابیطالب بود و فرمود یا رسول الله من هم علی بن ابیطالب هستم و بالاخره ایشان به جنگ عمرو رفت و او را کشت.
وی افزود: دشمنان الان می‌خواهند از همه امکانات خود برای نابودی انقلاب استفاده کنند. ابزار آنها فراوان است ولی خوشبختانه رهبر معظم انقلاب در هر مقطعی سخنان بیدارکننده برای مردم و مسئولان می‌فرمایند. البته من در مقام احصاء توطئه‌های آمریکا، اسرائیل و عربستان نیستم. آنها کم ضربه نزدند و توطئه نکردند و دیدید که اخیرا در امریکا بچه‌ها را از والدین‌شان جدا می‌کردند و می‌گفتند بچه‌ها حق ندارند با والدین‌شان باشند چون مهاجر هستند.
موحدی کرمانی عنوان کرد: آمریکا از هیچ جنایتی فروگذار نیست و اصلا ماهیت حکومت و حاکمان آمریکا ظلم و جنایت است و ما امیدواریم این قلدر امروز، مانند عمرو بن عبدود که توسط علی زمان نابود شد، توسط علی زمان ما نابود شود.

وی تصریح کرد: اشکال اصلی این ستمگران این است که راه را گم کرده‌اند و هم کور و هم کرند، نه می‌فهمند و نه می‌بینند و متوجه پندها و عبرت‌های تاریخ نمی‌شوند. آنها تصور می‌کنند که دنیا دست آنهاست و می‌توانند مخالفان خود را سرکوب کنند و قدرت یگانه شوند. اما قرآن می‌فرماید مگر ما دنیا را دست آنها داده‌ایم و مگر تدبیر عالم دست اینهاست. مدبر این عالم خداوند است و خدا می‌خواهد ظالمان را به دست مظلومان نابود سازد.
موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه خداوند سرنوشت نظام هستی را دست باطل نداده است، گفت: نظام متقن هستی بازیچه اهل باطل نیست. اهل باطل منتظر لحظه‌ای باشند که حق به آنها حمله کند و نابودشان سازد و ناگهان دنیا چشم باز می‌کند و می‌بیند اثری از ظالم و ستمگر وجود ندارد.
خطیب جمعه تهران عنوان کرد: اتفاقا نابودی و سقوط باطل به دست خودش است و با همان ابزاری که فکر می‌کند پیروزش می‌کند نابود می‌شود. خداوند به ظالم مهلت می‌دهد که شاید توبه کند و برگردد ولی او از این مهلت سوء استفاده می‌کند و استکبار می‌ورزد و دست به جنایت می‌زند و به یمن و فلسطین حمله می‌کند و ظلم را ادامه می‌دهد به امید اینکه حکومتش باقی بماند، در حالی که با همین ظلم‌ها حکومتش نابود می‌شود.
موحدی کرمانی اظهار کرد: البته این مطلب به خاطر مزدی است که خداوند به انسان‌ها مقاوم و مظلوم می‌دهد. اگر شرایط عادی هم برای نجاتتان فراهم نیست خداوند با معجزه به شما عزت می‌دهد و نجات می‌یابید. دستی پشت پرده است که به مسلمین و مظلومان عزت می‌دهد و ذلت و خواری را نصیب ظالمین و جنایتکاران می‌کند؛ مزد مظلومان این است که به طاغوت کفر می‌ورزند و به او پشت می‌کنند.
وی در ادامه برای تبیین این مسئله به داستان اصحاب کهف اشاره کرد و گفت: آنها در مقابل طاغوت زمان ایستادند و گفتند از این شهر بیرون می‌رویم و نمی‌توانیم این طاغوت را تحمل کنیم و خدا هم به آنها عزت داد به خاطر اینکه مهر باطل بر روی طاغوت زدند.
خطیب جمعه تهران ادامه داد: افرادی که هنوز می‌گویند بیایید با مذاکره با امریکا مشکلات را حل کنیم این آیات قرآن را بشنوید. از آمریکا باید متنفر و منزجر بود؛ او دنبال منافع خودش است و به وعده‌هایش عمل نمی‌کند و دائم به دنبال ظلم و جنایت است. کسانی که تسلیم دقیانوس زمان هستند چه منطقی دارند.
موحدی کرمانی یادآور شد: اگر انزجار و تنفر از آمریکا و ایادی آمریکا در ما باشد خداوند به داد ما می‌رسد. حساب ظواهر را نکنید که خداوند به صورت اعجاز به ما مدد می‌رساند، همانطور که قوم موسی را از دست فرعون نجات داد، همانطور که اصحاب فیل را نابود کرد و همانطور که در جریان طبس امریکایی‌ها را نابود کرد. اگر درست عمل کنیم خدا با ما خواهد بود و نباید نگران باشیم.
وی با بیان اینکه خطاب به ترامپ جمله حضرت زینب(س) به یزید را بیان می‌کنم، گفت: حضرت زینب(س) فرمود: یزید هرچه می‌توانی در ضربه زدن و اهانت به ما و برادرم و اسرا تلاش کن اما بدان زورت به سر نور خدا نمی‌رسد. آقای ترامپ! هر چه می‌خواهی تحریم کن اما بدان نتیجه تحریم رسوایی خود توست.
بنابراین گزارش خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه با بیان اینکه بعد از پایان ماه رمضان وقت دقت و محاسبه است، گفت: باید دید چقدر از این ماه بهره گرفتیم و آیا توانتسم جایزه خداوند را که در نماز عید خواستار آن بودیم دریافت کنیم.
وی ادامه داد: این جایزه چیست؟ در نماز عید از خدا می‌خواهیم که خدایا در هر سعادت و خیری که پیامبر(ص) و خاندانش را وارد کردی مرا هم وارد کن و از هر بدی که آنها را خارج کردی مرا هم خارج کن و از بهترین چیزی که به بندگان صالح می‌دهی به من هم بده و از هر شری که آنها را حفظ کردی مرا هم حفظ کن. حال آیا این جایزه را دریافت کردیم؟
موحدی کرمانی اظهار کرد: چطور می‌شود انسان یک ماه روزه بگیرد و محصول روزه‌اش تنها گرسنگی و تشنگی باشد. باید اخلاق و رویه‌های خود را مرور و محاسبه کنیم. گاهی بعضی اخلاقیات و سیره‌های ما مانع بهره بردن از برکات ماه رمضان است. قطع رحم، ظلم، بی‌احتیاطی در تصرف اموال از خطرات بزرگ است که مانع دریافت برکات ماه رمضان می‌شود. لذا اول باید آلودگی‌های نفسانی را پاک کرد.
وی عنوان کرد: از ان طرف کسانی که موفق به دریافت جایزه عید شدند سعی کنند آن را حفظ نمایند. ماه رمضان نورانیت می‌آورد و اگر احساس کردید نوری در شما پدیدار شده این نورانیت را از دست ندهید.
موحدی کرمانی در پایان تأکید کرد: ما باید دائما در حال خوف و رجاء باشیم و هم بترسیم از اینکه نکند از این ماه چیزی نصیب‌مان نشده و هم امیدوار به کسب آن باشیم.
انتهای پیام

نظر شما