شناسهٔ خبر: 26253051 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

واکنش بازار به اجلاس امروز اوپک

پیش از آغاز اجلاس امروز سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، اوپک، که قرار است در آن بحث‌هایی در مورد افزایش تولید مطرح شود، قیمت بنچ‌مارک جهانی برنت بیش از ۲ درصد سقوط کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیش از آغاز اجلاس امروز سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، اوپک، که قرار است در آن بحث‌هایی در مورد افزایش تولید مطرح شود، قیمت بنچ‌مارک جهانی برنت بیش از ۲ درصد سقوط کرد.

به گزارش رویترز، روز پنج‌شنبه، پیش از آغاز اجلاس ۱۷۴ سازمان کشور‌های صادرکننده نفت، اوپک، که بحث‌هایی در مورد افزایش تولید مطرح است، قیمت بنچ‌مارک جهانی برنت بیش از ۲ درصد سقوط کرد.

این درحالی است که اوپک برای توافق افزایش تولید، با مشکل مواجه است. عربستان سعودی به بهانه کمبود عرضه و بالا رفتن مداوم قیمت‌ها بدنبال افزایش تولید است، اما ایران در اجلاس روز جمعه در مقابل این خواسته ایستاده است.

وزیر نفت کشورمان، بیژن زنگنه، گفت: هنوز معتقد است که اوپک نمی‌تواند به یک تصمیم جمعی برسد.

زنگنه به خبرنگاران گفت: من فکر نمی‌کنم ما بتوانیم به توافقی دست پیدا کنیم. ما ابتدا باید در مورد مساله اصلی درون اوپک بحث و تصمیم‌گیری کنیم. تصمیم اوپک بسیار مهم است، پس از آن ما باید همه چیز را با روس‌ها هماهنگ کنیم.

در پایان معاملات دیشب قیمت نفت برنت ۱.۶۹ دلار در هر بشکه سقوط کرد و در ۷۳.۰۵ دلار بسته شد.

قیمت پیش‌خرید نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، برای تحویل در ماه آگوست (قرارداد جدید)، ۱۷ سنت افت کرد و در هر بشکه ۶۵.۵۴ دلار بسته شد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت دابلیوتی‌ای برای تحویل در ماه جولای که در روز چهارشنبه قرارداد‌های آن به اتمام رسید، ۶۸ سنت افت کرد و در ۶۶.۲۲ دلار بسته شد.

وزیر انرژی عربستان سعودی، خالد الفالح در وین به گزارشگران گفت: ما باید عرضه را برای بازار آزاد کنیم. چقدر نفت لازم داریم؟. احتمالا حدود ۱ میلیون بشکه در روز.

او گفت که بازار نفت در حال حاضر دوباره متوازن شده است و هدف او این است که از کمبود نفت در آینده که می‌تواند بر بازار‌ها فشار بیاورد، جلوگیری کند.

وزیر نفت اکوادور، کارلوس پرز، که کشورش یکی دیگر از اعضای اوپک است گفت که انتظار دارد تولید نفت نفت اوپک حدود ۶۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

 

منبع: مهر

 

انتهای پیام/

نظر شما