شناسهٔ خبر: 26253030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده دامغان در مجلس:

احداث خط آهن دامغان-اردکان-بندرعباس در دست مطالعه است

دامغان - نماینده مردم دامغان در مجلس بابیان اینکه این شهرستان می‌تواند به یکی از قطب‌های مهم گردشگری تبدیل شود، گفت: مطالعات احداث راه‌آهن دامغان-اردکان-بندرعباس در دست پیگیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل حسن بیگی صبح جمعه در پنجمین آیین ملی امامدر (شیردوشان) در جوار آستان مقدس امامزاده محمد (ع) شهر دیباج بابیان اینکه خوشبختانه در استان سمنان شرایط استفاده از زیرساخت‌های توسعه نظیر راه‌آهن به‌خوبی مهیا است، ابراز داشت: مطالعات احداث راه‌آهن دامغان-اردکان-بندرعباس در دست پیگیری قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود این طرح بتواند در توسعه و رونق اقتصادی این شهرستان اثرگذار باشد.

وی بابیان اینکه ایجاد این خط ارتباطی ریلی در آینده نقش مهمی در تقویت کالا و ارتباطات اقتصادی دامغان خواهد داشت، افزود: خوشبختانه در چهارراه مواصلاتی شمال-جنوب و شرق-غرب قرار داریم که باید با بهره‌گیری از این ظرفیت به دنبال توسعه روزافزون شهرستان باشیم که یکی از این پتانسیل‌ها استفاده از ناوگان ریلی است.

توسعه دامغان نیازمند ۵۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری

عضو خانه ملت با اشاره به اینکه برای کمک به رشد و توسعه دامغان به پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیاز است، ابراز داشت: در این شهرستان تحول عظیمی در بخش کشاورزی اتفاق افتاد که ازجمله مهم‌ترین آن می‌توان به اجرای تغییر الگوی کشت اشاره کرد که صرفه‌جویی منابع آب را به دنبال دارد و این اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده توسط سازمان جهاد کشاورزی مطلوب است.

حسن بیگی در ادامه تصریح کرد: برای چهار بانده شدن محور چشمه‌علی- دیباج در لایحه بودجه سال ۹۷ رقمی معادل ۲۴ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده است که با احداث این باند طبق برآوردها تصادفات در این محور مواصلاتی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: ۷۵ درصد واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح کشور تعطیل هستند که دولت برای رفع آن سامان‌دهی صنعت کشور را در دستور دارد که بتواند با ایجاد فرصت‌های شغلی و ارائه تسهیلات به واحدهای نیمه فعال این ظرفیت‌ها را به چرخه تولید بازگردانده و باعث رونق اقتصادی شود.

نماینده دامغان در مجلس با اشاره به قدمت تاریخی و وجود آثار متعدد در این شهرستان، اضافه کرد: دامغان دارای دو هزار بنای قدیمی و ۳۰۰ اثر تاریخی است که از این حیث رتبه اول را در کشور دارد که آیین ملی امامدر باسابقه ۴۰۰ ساله از قدمت تاریخی این دیار حکایت می‌کند.

آیین ملی امامدر ( شیردوشان)  به شماره ۸۹۰ در اسفند سال ۹۱ ثبت ملی شد.

نظر شما