شناسهٔ خبر: 26252909 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرودگاه الحدیده کاملا در کنترل کمیته های مردمی یمن

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ارتش و کمیته های مردمی یمن ادعاهای ائتلاف سعودی را مبنی بر تسلط بر فرودگاه الحدیده یمن تکذیب و تأکید کردند فرودگاه الحدیده کاملا از دست نیروهای ائتلاف سعودی آزاد شده است و آنها در تسلط بر این فرودگاه شکست خورده اند.
 نه یک بار بلکه بارها ائتلاف سعودی تسلط خود را بر فرودگاه الحدیده یمن اعلام کرده است اما ارتش و کمیته های مردمی یمن این ادعاها را تکذیب و تأکید کرده اند فرودگاه الحدیده کاملا از دست نیروهای ائتلاف سعودی آزاد شده است و آنها در تسلط بر این فرودگاه شکست خورده اند.
ارتش و کمیته های مردمی یمن به حملات خود به ائتلاف سعودی در خط ساحلی یمن ادامه می دهند این در حالی است که به گفته یک منبع نظامی ، نیروهای ائتلاف به علت حملات نیروهای یمنی دچار فروپاشی گسترده شده اند.
نیروهای یمنی پس از درگیری های شدید با نیروهای ائتلاف سعودی متشکل از تیپهای عمالقه و تیپهای طارق صالح و نیروهای اماراتی و سودانی بر روستای مشیخی واقع در بین دو منطقه مجیلس و الجاح در شهرستان الدریهمی واقع در استان الحدیده مسلط شدند .
هواپیماهای نیروهای ائتلاف سعودی 70 بار به شهرستان الدریهمی حمله کردند. این حملات هوایی همزمان با تشدید درگیری های میدانی بین دو طرف صورت گرفت.
یک منبع نظامی گفت ارتش و کمیته های مردمی به مواضع نیروهای ائتلاف سعودی در منطقه کوهستانی در شهرستان تحیتا در الحدیده یورش بردند که به کنترل بر دو تپه و کشته یا زخمی شدن شماری از نیروهای ائتلاف منجر شد.
از طرف دیگر در صعده واقع در شمال یمن ، چهار نفر در حملات هواپیماهای ائتلاف سعودی به شهرستان زاهر به شهادت رسیدند و شش نفر دیگر زخمی شدند.
هواپیماهای ائتلاف سعودی به شهرستان میدی در استان حجه نیز بارها حمله کردند و همزمان ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز مواضع نیروهای عبد ربه منصور هادی ( رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن ) و نیروهای سعودی را در شمال صحرای میدی گلوله باران کردند.

نظر شما