شناسهٔ خبر: 26252800 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

مافی:

مردم عادی هم می‌توانند نسبت به برگزاری تجمع در محلات تعیین شده اقدام کنند

عضو کمیسیون شوراهای مجلس، تاکید کرد: برگزاری تجمع در محلات تعیین شده محدود به احزاب و اصناف نیست و مردم عادی هم می‌توانند نسبت به برگزاری تجمع اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

پروانه مافی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص جزئیات مصوبه دولت درباره تعیین محل‌هایی برای برگزاری تجمعات با تاکید بر اینکه تجمعات نباید به راهپیمایی ختم نشود، مشکلی ندارد، گفت: محلاتی برای برگزاری تجمعات از سوی دولت تعیین شده تا افراد بدون مشکل اعتراض خود را بیان و رسانه‌ها هم به راحتی صدای مردم را به گوش مسئولان برسانند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صرف اطلاع به وزارت کشور از حضور دسته یا گروه مردم یا حزب یا تشکل یا صنف برای برگزاری تجمع در محلات مشخص کفایت می‌کند، بنابراین به موجب مصوبه دولت افراد عادی غیرحزبی هم می‌توانند نسبت به برگزاری تجمع اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت بر مبنای اصل 27 قانون اساسی چننی مصوبه‌ای را گذراند، افزود: نیروی انتظامی نیز موظف به تامین امنیت تجمع‌کننده‌ها است بنابراین تمامی جوانب در نظر گرفته شده تا این قانون اجرا و مردم بتوانند اعتراضات خود را بیان کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مصوبه دولت برای تعیین محل تجمعات اعتراضی است تا تجمعات از حالت پراکنده خارج و مدیریت و ساماندهی شوند و بتوان برای تأمین امنیت تجمع کنندگان پاسخگو بود.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ شهیندخت مولاوردی درباره محدودشدن صدور مجوز تجمعات به احزاب و اصناف، گفت: مصوبه دولت مربوط به تعیین محل برای برگزاری تجمعات بود و اصلا اشاره ای ندارد که صرفا احزاب و تشکل های صنفی می توانند تجمع کنند./

پایان پیام

نظر شما