شناسهٔ خبر: 26252650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده گلپایگان و خوانسار:

ایجاد وزارت میراث فرهنگی در دستور کار مجلس قرار دارد

گلپایگان - نماینده شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: ایجاد وزارت میراث فرهنگی در دستور کار مجلس قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی بختیار شامگاه پنجشنبه در جشنواره ملی کباب گلپایگان، ضمن تقدیر از دست اندرکاران و برگزارکنندگان این جشنواره که حدود یک ماه تلاش شبانه روزی در برپایی آن داشته اند، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در زمینه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصمیم به ایجاد وزارتخانه ای تحت عنوان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش اعظم اقتصاد بسیاری از کشورهای رو به رشد و مترقی به صنعت گردشگری وابسته است بدیهی است ما نیز همسو با این کشورها باید سرانه تولید ملی خود را با فاصله گرفتن از درآمد نفتی به سمت درآمدهای دیگر از جمله صنعت گردشگری سوق دهیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم یادآور شد: شهرستان گلپایگان به لحاظ دارا بودن آثار تاریخی، باستانی و صنایع دستی متعدد که سبقه طولانی دارد لذا می تواند با ثبت کباب ملی در آثار ملموس ملی کشور نام خود را بین جهانیان پرآوازه کند.

بختیار تصریح کرد: شهرستان گلپایگان در سال های گذشته به دلیل وجود بیش از ۶۰ هزار گاو شیرده به عنوان هلند ایران معروف بود که امیدواریم با همت شما مردم، مسئولان و تلاش دست اندرکاران بتواند بار دیگر جایگاه واقعی خود را در صحنه تولید لبنیات و ثبت کباب آن جلوه گر سازد و بتوانیم در آینده ای نزدیک جشنواره لبنیات آن را نیز برگزار کنیم.

نظر شما